چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » اخبار ضدونقیض از کشته شدن سیل‌زدگان در درگیری در شمال اهواز

اخبار ضدونقیض از کشته شدن سیل‌زدگان در درگیری در شمال اهواز

فعالان اهوازی بامداد ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ گزارش کردند تعدادی از مردم سیل‌زده که قصد ممانعت از شکستن سیل‌بندها توسط نیروهای دولتی را داشتند، به ضرب گلوله کشته و زخمی‌ شده‌اند.

گفته می‌شود این درگیری‌ها در در روستاى عرب‌نشین الجليزى در مسير الله‌اكبر «دشت آزادگان» در شمال غربی اهواز رخ داده و ۵ جوان عرب زخمی‌شده‌اند.

اخبار تایید نشده ای خبر از  کشته شدن یک تن از این افراد منتشر شده است.

حافظ فاضلی یکی از فعالان عرب درباره دلایل این درگیری در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «نیروهای سپاه پاسداران با هدف حمایت از تاسیسات نفتی موجود در منطقه دشت آزادگان، قصد داشتند سیل‌بندهایی که مردم ساخته بودند را شکسته و آب را به سمت منازل و مزارع مردم هدایت کنند. این موضوع باعث اعتراض مردم سیل‌زده شد ولی اعتراض آنها با گلوله مستقیم نیروهای دولتی مواجه شد.»

همچنین گفته شده که ساکنان روستاهای روستاهاى الصقور ، الجلیزی و الشاکریه در مسير الله اكبر دشت آزدگان نیز با نیروهای سپاه درگیر شده‌اند.

اهرو، سازمان حقوق بشر اهواز با انتشار ویدئویی از این درگیری، نوشت: «سپاه پاسداران به سيل‌زدگان عرب در روستاى جليزى مسير الله‌اكبر دشت آزادگان هجوم بردند و طی تیراندازی مستقیم ۵ جوان را مجروح کردند سپاه با مسدود کردن مسیر سیل ميخواهد از تأسیسات نفتی حمایت کند و خانه و مزارع مردم را نابود کند که با مقاومت اهالي روبه رو شد.»

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران روز سه‌شنبه ۲ آوریل ۲۰۱۹ تخلیه برخی مناطق حاشیه رودخانه‌های در حال طغیان در کارون و کرخه به ویژه در مقطع زمانی فعلی در مناطق شمال غربی استان را ضروری دانست.

به گزارش عصر ایران عبدالرضا فضلی درباره اقدامات پیشگیرانه برای کاهش آسیب‌های ناشی از سیل در استان، خواستار تخلیه شهر سوسنگرد (خفاجیه) شده و تخلیه این شهر «به ویژه در مقطع زمانی فعلی» را ضروری دانست. او همچنین خواستار تخلیه برخی مناطق حاشیه رودخانه های در حال طغیان کارون و کرخه شد.