پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » بسته ویژه خبری !

بسته ویژه خبری !

شط العرب به شط ایران تبدیل خواهد شد؟

إیاد الدلیمی در رسانه قطری العربی الجدید نوشت: در رابطه با سفر اخیر روحانی به عراق مطالب زیادی نوشته شد؛ نه به این دلیل که یک رئیس جمهور ایران به این کشور عربی سفر کرده، چرا که پیش از این هم محمود احمدی نژاد به عراق رفته بود، بلکه از این جهت که سفر روحانی در شرایطی حساس، نه تنها برای ایران، که برای تمام منطقه و به ویژه عراق اتفاق افتاد. این سفر پس از کاهش نفوذ داعش در عراق و سوریه انجام شد، که تهران نقشی اساسی در مبارزه با آن ایفا کرد و البته اهداف تهران در هر یک از کشور‌های عراق و سوریه متفاوت بود. انتخاب

تبریک نوروزی هلگا اشمید

معاون موگرینی در پیامی نوروزی ابراز امیدواری کرد، سال جدید، سال صلح و کامیابی و موفقیت باشد. معاون موگرینی در پیامی نوروزی ابراز امیدواری کرد سال جدید، سال صلح و کامیابی و موفقیت باشد. هلگا اشمید در صفحه توییتر خود نوشت: بهترین آرزوها را برای تمام کسانی که امروز جشن نوروز می گیرند دارم، امیدوارم سال جدید سال صلح و کامیابی باشد.

یک افشاگری دیگر در مورد بن سلمان

مجتهد بار دیگر علیه محمد بن سلمان افشاگری کرد. به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «مجتهد» افشاگر خبر‌های پشت پرده دربار سعودی اعلام کرد محمد بن سلمان درصدد است، طرفداران ولیعهد سابق را به نهاد امنیتی عربستان ارجاع دهد تا با مسئول جلوه دادن آن‌ها در مسأله شکنجه فعالان زن، حکم قتل آن‌ها را صادر کند و این گونه اولا از دست آن‌ها خلاص شود و ثانیا خود را در برابر کشور‌های غربی تبرئه کند./باشگاه خبرنگاران

جزییات جدید از عروسی دختر حسن روحانی؛ حتی شام هم به ما نداند

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی درباره روایت خود از جشن ازدواج دختر رئیس جمهور به خبرآنلاین گفت: مطلع شدیم حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی دختر سومش را می‌خواهد به خانه بخت بفرستد. من هم به عنوان دوست قدیمی دعوت شدم. وقتی شرکت کردم دیدم تعدادی در قسمت آقایان برای حضور در این مراسم جشن عروسی دعوت شده اند. وی با بیان اینکه مراسم جشن عروسی دختر رئیس جمهور عصر یک روز تابستان سال ۹۷ برگزار شد، افزود: پذیرایی مراسم هم بسیار ساده و معمولی شامل میوه، شیرینی، شربت و بستنی بود، بدون شام. داماد این‌ها را تهیه کرده بود. عضو جامعه روحانیت مبارز تهران درباره شخصیت‌های سیاسی مدعو در این مراسم نیز یادآور شد: افرادی همچون معاون اول، مسئول بنیاد شهید، دکتر ظریف و عده‌ای از روحانیون نزدیک حضور داشتند. شاید همه مراسم دو ساعت بیشتر نبود. هیچ خواننده، گوینده یا مداح هم نداشت. ما هم در این مدت نشستیم و گفت وگو کردیم، بعد هم که مراسم به پایان رسید به خانه برگشتیم. وی درباره این موضوع که رهبر معظم انقلاب توصیه داشتند رئیس جمهور وصف مراسم ازدواج دخترش را برای مردم بازگوید، بیان کرد: من هم این خبر را شنیده ام.

 

اقدام عالی سپاه در بندرعباس

تاکنون ۵ هزار کیلو ماهی توقیف شده از کشتی‌های صید ترال در بندرعباس توزیع شده است. فرمانده منطقه یکم نیروی دریای سپاه گفت: این ماهی‌ها در ۴ مرحله بین شهروندان بندرعباسی توزیع شده است. سرهنگ عباس غلامشاهی افزود: ماهی‌های توقیف شده با قیمت ۵ تا ۱۵ هزار تومان در محله‌های کم‌برخوردار توزیع شده است. وی اضافه کرد: تاکنون ۲۰ تن ماهی در بندرلنگه، ۲۰ تن جاسک و ۲۰ تن در قشم توزیع شده است. فرمانده منطقه یکم نیروی دریای سپاه خاطرنشان کرد: نیروی دریایی سپاه برای جلوگیری از هر گونه آسیب به آبزیان و محیط زیست از صید ترال در آب‌های خلیج فارس جلوگیری می‌کند.

حسن روحانی باز هم به مردم پیامک زد!

صبح امروز مطابق ۵ نوروز گذشته پیامکی به تمام تلفن‌های همراه داخل ایران از سوی رییس جمهور ارسال شد که حدودا 40 میلیون پیامک برای مخاطبان در سراسر کشور ارسال شده است. در این پیامک آمده است: نوروز علوی بر شما مبارک باد. امیدوارم سال جدید، سال عبور از شرایط سخت فعلی در سایه امید و تلاش بیشتر باشد.
حسن روحانی رئیس جمهور

گفتنی است، آخرین خبر طی یک نظرسنجی نظر مردم را نسبت به این اقدام جویا شده بود که 95درصد مخاطبان مخالف این اقدام بودند.

واکنش مکارم شیرازی به اختلاس های فراوان

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در آیین تحویل سال ۱۳۹۸ که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با بیان اینکه قرآن کریم برنامه چهارگانه‌ای را برای زندگی بشر معرفی کرده است، اظهار کرد: در مرحله نخست این برنامه ایمان به خداوند متعال مورد تأکید قرار گرفته است؛ مفهوم ایمان این است که بدانیم خداوند متعال همه جا با ماست و بر همه اعمال و نیت‌های ما آگاه است به همین علت از خود ما، به ما نزدیک‌تر است. وی بر لزوم ایمان به روز معاد تاکید و اضافه کرد: اینکه شما می‌شنوید این همه اختلاس و احتکار می‌شود نشان می‌دهد که پایه‌های ایمان متزلزل شده و موجب نابسامانی شده است. این مرجع تقلید با اشاره به اینکه میوه درخت ایمان عمل صالح است، عنوان کرد: کمک به نیازمندان، عیادت بیماران، آزاد کردن زندانیان و کمک به ازدواج جوانان از عمل صالح و مرحله دوم برنامه مورد نظر قرآن کریم است که امیدواریم امسال به این مرحله دوم توجه بیشتری داشته باشیم تا عمل صالح ما ذخیره میعاد ما باشد. وی یادآور شد: ما نباید مقابل صحنه‌های فساد سکوت کنیم و نسبت به امر به معروف و نهی از منکر نگاهی ویژه داشته باشیم؛ در سال جاری باید نظارت‌های خود را بیشتر کنیم تا بتوانیم از اختلاس‌ها و دزدی‌ها جلوگیری کنیم.

رئیسی: پاساژسازی کار آستان قدس نیست

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی متولی آستان قدس رضوی و رئیس قوه قضاییه در سخنرانی در حرم مطهر رضوی در مشهد مقدس درباره درآمد‌ها و هزینه‌های آستان قدس رضوی توضیح داد. وی گفت: برای اولین بار عرض می‌کنم سامانه‌ای به نام سامانه شفافیت رضوی ایجاد شده است که بر اساس آن کل بخش اقتصادی آستان قدس در پشت ویترین قرار گرفته و هر کس در هر کجای کشور اگر اراده کند، می‌تواند شرایط و وضعیت درآمد شرکت‌ها را ببیند.

 

عضو اتاق بازرگانی ایران: سال ۹۸ بدتر از ۹۷ نخواهد بود

حسینی در تشریح چشم اندازی که از وضعیت اقتصادی سال ۹۸ دارد به «آزادی» گفت: «اگر شرایط مثل الان که قیمت نفت در حال افزایش است و این به نفع ماست، پیش برود احتمال تمدید معافیت‌های نفتی ایران بسیار است و در این صورت وضعیت سال ۹۸ خیلی بدتر از سال ۹۷ نخواهد بود. من به عنوان یک کارشناس با توجه به بحران ونزوئلا و اتفاقات منطقه و قیمت‌های بازار خوشبین هستم که معافیت‌های ایران تمدید شود یا حداقل کشور‌هایی مثل چین، هند و ترکیه به خرید نفت از ایران ادامه دهند و این یعنی ما نسبتا سال سخت، اما قابل مدیریتی را پشت سر گذاریم». /آزادی