جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » شرکت هواپیمایی موسوم به “ماهان ایرلاین” پرواز هواپیماهایش به پاریس و فرودگاه های آلمان را لغو کرد!… ظهور آثار دهشتناک تحریم ها…

شرکت هواپیمایی موسوم به “ماهان ایرلاین” پرواز هواپیماهایش به پاریس و فرودگاه های آلمان را لغو کرد!… ظهور آثار دهشتناک تحریم ها…

 

به ‌گزارش بی بی ی فارسی به نقل از خبرگزاری فرانسه شرکت هواپیمایی ماهان در ایران مجبور شده است “به‌دلیل تحریم‌ها” پروازهایش را به فرانسه لغو کند.

لغو پروازهای ماهان‌ایر به فرانسه مدتی بعد از توقف پروازهای این شرکت هوایی از سوی آلمان صورت گرفته است.

یکی از کارکنان شرکت ماهان در فرودگاه “امام خمینی” تهران به خبرگزاری فرانسه گفت: “به ما گفته شد که پروازها به فرانسه از اول آوریل (۱۲ فروردین) لغو شده است.”

این منبع بدون توضیح بیشتر گفت که پروازها به فرانسه “به‌دلیل تحریم‌ها” لغو شده است.

ماهان، پس از شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی یا ایران‌ایر بزرگترین شرکت هواپیمایی ایران است که بین تهران و پاریس، چهار پرواز در هفته داشته و یکی از شرکت‌های ایرانی است که پس از اعمال تحریم‌ها از سوی آمریکا، در فهرست تحریمی‌ها قرار گرفته است.

ماهان پیشتر متهم شده بود که برای انتقال سلاح به حزب‌الله لبنان و نظامیان طرفدار بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به سپاه پاسداران کمک می‌کرده و تحریم‌ها را دور می‌زده است.

آلمان در ماه ژانویه منع پرواز ماهان را اعمال کرد و وزیر خارجه این کشور گفت این اقدام برای حفظ “منافع و امنیت” آلمان لازم بوده است.

پس از طرح حملاتی به مخالفان ایران در کشورهای اروپایی، اتحادیه اروپا این تصمیم را اتخاذ کرد. ایران متهم شده بود که در این طرح‌ها نقش داشته است. اما ایران این اتهامات را رد کرد و اقدام آلمان را “شتابزده و غیرقابل توجیه” دانست.

آمریکا، شرکت ماهان را در سال ۲۰۱۱ در فهرست سیاه قرار داد زیرا معتقد بود ماهان برای نیروی قدس واحد برون مرزی سپاه پاسداران پشتیبانی فنی و تجهیزاتی تدارک می‌دید.

پس از اعمال تحریم‌های امریکا، شرکت‌های بریتیش ایرویز، ایرفرانس و کی‌ال‌ام هم پروازهای خود را به ایران لغو کردند.

از ابتدای ژانویه ۲۰۱۹ نیز پروازهای شرکت هواپیمایی قشم به مقصد بروکسل به دلیل تحریم‌های جدید ایالات متحده لغو شد.