پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » تاکید پومپئو و نتانیاهو بر همکاری مشترک برای مقابله با نظام حاکم بر ایران!

تاکید پومپئو و نتانیاهو بر همکاری مشترک برای مقابله با نظام حاکم بر ایران!

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بر ضرورت همکاری مشترک برای مقابله با توسعه طلبی رژیم حاکم بر  ایران تاکید کردند.

به گزارش رادیوفردا بنیامین نتانیاهو در کنفرانس خبری مشترک گفت: اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در راستای اعمال فشار بر ایران تاکنون موثر بوده است. ما باید این (فشارها)را افزایش دهیم، ما باید آنها را گسترش دهیم و ایالات متحده و اسرائیل هماهنگی نزدیکی برای مقابله با تجاوزگری ایران در منطقه و در سراسر جهان دارند.اسرائیل اجازه نخواهد داد که ایران حضور نظامی خود در سوریه را تثبیت کند.هیچ محدودیتی برای آزادی عمل ما وجود ندارد. از حمایت ایالات متحده از اقدامات ما بسیار قدردانی می‌کنیم.

مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این کنفرانس خبری تصریح کرد که ایران خواهان نابودی اسرائیل است و گفت: با توجه به این تهدید علیه اسرائیل، ما ضمن اعلام تعهد کامل خود به حفظ امنیت اسرائیل، از حق این کشور در دفاع از خود حمایت می‌کنیم.

گزارش رسانه های حاکی است که اسرائیل طی سال های اخیر صدها عملیات نظامی علیه مواضع نیروهای ایران و حزب الله لبنان در سوریه انجام داده است.

مایک پومپئو برای دیدار از سه کشور کویت، اسرائیل و لبنان به منطقه رفته است.وزیر امور خارجه آمریکا در آغاز سفر خود به منطقه خاورمیانه ابتدا روز چهارشنبه به کویت رفت و با امیر این کشور دیدار کرد.پیش از این گفته شده بود که هدف سفر وزیر امور خارجه آمریکابه سه کشور کویت، اسرائیل و لبنان، گفت‌وگوی «استراتژیک» با رهبران منطقه برای «مقابله با تهدید ایران» است.مایک پومپئو پیشتر هم به شبکه فاکس گفته بود که «مسئله مشترک در هر یک از این کشورها، کمک به آنها برای افزایش تلاش‌ها در جهت عقب‌ راندن جمهوری اسلامی ایران است».سفر تازه مایک پومپئو به اسرائیل، لبنان و کویت در حالی انجام می‌شود که کشور اول به‌زودی محل برگزاری انتخابات پارلمانی خواهد بود و سفر وزیر خارجه آمریکا در این بازه زمانی مورد توجه رسانه‌های اسرائیلی قرار گرفته‌ است.برخی از این رسانه‌ها سفر مایک پومپئو را نشانه حمایت از بنیامین نتانیاهو، از سرسخت‌ترین منتقدان توافق اتمی ایران، تفسیر کرده‌اند.دولت آمریکا در مقابل می‌گوید که قصد مداخله در سیاست اسرائیل را ندارد.

با استفاده از خبرگزاری فرانسه و رادیو فردا؛ خ