سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مکارم شیرازی: مردم از دستگاه قضایی راضی نیستند

مکارم شیرازی: مردم از دستگاه قضایی راضی نیستند

ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعه پیش از ظهر چهارشنبه ۲۲ اسفند در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم گفت: «مردم امروز از دستگاه قضایی راضی نیستند چرا که مشکلاتی در این دستگاه وجود دارد که باید حل شود.»

از نظر مکارم شیرازی این مشکلات عبارت‌اند از: کثرت پرونده‌ها و طولانی شدن وقت رسیدگی به پرونده‌های قضائی، تشریفات دست و پاگیر و استفاده وکلا از پیچ و خم‌های قانونی.

مکارم شیرازی خواهان ارتباط بیشتر قوه قضائیه با حوزه‌های علمیه شد: «دستگاه قضائی ما ارتباطش با حوزه علمیه کم است و باید ارتباط این دو بیش از این‌ها باشد چرا که راه حل بسیاری مسائل در همین ارتباط مشخص می‌شود. ما در دوران ریاست سابق قوه قضائیه گفتیم هزاران نفر از جوانان به خاطر مهریه در زندان هستند، بیایید بنشینیم و حل کنیم اما نیامدند. الان هم عرض می‌کنیم این‌هایی که به خاطر مهریه در زندان هستند بی‌گناه هستند و رفع مشکل آنها راه حل دارد.»

صادق آملی لاریجانی، رئیس سابق قوه قضائیه مهر سال جاری در پاسخ به انتقادات مکارم شیرازی درباره زندانیان مهریه با خطاب و عتاب گفته بود: «چرا به گونه‌ای صحبت می‌شود که گویی مسئولان قضایی و قضات شریف از پس کوه قاف آمده‌اند؟ ما هم از همین حوزه‌ها آمده‌ایم.»