پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » فرهنگ » بیست و نهمین شماره اندیشه مهر منتشر شد

بیست و نهمین شماره اندیشه مهر منتشر شد

شماره بیست و نهم «اندیشه مهر» با مطالبی شامل گفتگو، گزارش، یادداشت و معرفی کتاب منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و نهمین شماره مجله الکترونیکی «اندیشه مهر» به کوشش گروه دین و اندیشه خبرگزاری مهر با مطالب متنوعی منتشر شد.

گزارش مهم‌ترین نشست‌های اندیشه، مطالب بخش اول این شماره را تشکیل می‌دهد. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به گزارش نشست رونمایی از کتاب «فهم جوهره اندیشه حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله) در عرصه عدالت»، «چهارمین کنگره بینالمللی علوم انسانی اسلامی»، «گفت وگوی دینی اسلام و هندوئیزم»، نشست «ازدواج سفید؛ واکاوی زوایای پیدا و پنهان»، نشست «فرآیند اکتشاف نظریه اسلامی در علوم انسانی» و نشست «فرقه‌های عرفانی عصر جدید» اشاره کرد. همچنین در این بخش گفتارهایی هم از اساتید و پژوهشگرانی چون مرحوم محمد جواد صاحبی، سیدحسین شهرستانی، دونالد کراسبی استاد فلسفه در دانشگاه کلرادو، ابراهیم برزگر استاد دانشگاه علامه طباطبایی، آیت الله اراکی و آیت الله رمضانی آمده است.

در بخش گفتگو هم گفتگوهایی با یورام وایلر، نظریه پرداز آمریکایی، حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا یزدانی مقدم، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ابراهیم فیاض، مهرداد احمدی، نصرالله حکمت و حجت الاسلام خسروپناه صورت گرفته است. اما گفتگوی تفصیلی این بخش به گفتگو با قاسم پورحسن، استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی اختصاص دارد که با وی راجع به فلسفه مجازی گفتگو شده است. همچنین گفتگوهایی با سید جواد میری، موسی عنبری و حامد حاجی حیدری درخصوص امر اجتماعی صورت گرفته که در قالب یک گزارش در این بخش آمده است.

در بخش یادداشت بیست و نهمین شماره مجله اندیشه مهر، هم یادداشت و مطالبی از حجت الاسلام مهدوی زادگان، مرحوم محمدعلی مرادی، سیدجواد طاهایی، مهدی جمشیدی و… آمده است.

معرفی تازه‌های نشر پایان بخش این شماره «اندیشه مهر» است.

بیست و نهمین شماره اندیشه مهر را از اینجا دریافت نمائید.