شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » استمالت کارساز از محمدجوادظریف اورا ناچار به مراجعت به کرسی وزارتخارجه نمود!

استمالت کارساز از محمدجوادظریف اورا ناچار به مراجعت به کرسی وزارتخارجه نمود!

منبع: دبی-العربیه.نت فارسی

در پیام ظریف آمده است: «از محبت‌های سخاوتمندانه و حمایت‌های بی‌دریغ مردم عزیز و دلاور ایران، نخبگان ارجمند و مسؤولان محترم در طول دوران خدمتگزاری – به ویژه در سه ساعت گذشته – بسیار سپاسگزارم».

او ادامه داد: «عمری است که دل در گرو خدمت به این مرز و بوم و مردم بزرگ دارم و به عنوان خدمت‌گزاری کوچک هیچ دغدغه‌ای جز اعتلای سیاست خارجی و اعتبار وزارت امور خارجه به عنوان مسؤول پیش‌برد سیاست خارجی و خط مقدم دفاع از منافع ملی و حقوق مردم شریف ایران در عرصه بین المللی نداشته‌ام».

محمد جواد ظریف شامگاه دوشنبه 25 فوریه، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، استعفای خود را از سمت وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد. این استعفا هنوز از سوی حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران پذیرفته نشده است.

به گزارش سایت «انتخاب»، ظریف در تماسی پیامکی بیان کرد: «بعد از عکس‌های ملاقات‌های امروز، دیگر جواد ظریف به عنوان وزیر امور خارجه در جهان اعتباری ندارد».

خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه ایران، با بیان این‌که «به احتمال زیاد» محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه مستعفی ایران به دولت بازگردند، دلیل استعفای او را، عدم اطلاع رسانی دربارده دیدار بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه با مقام‌های ارشد ایرانی عنوان کرد.