جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » فرمانده هوافضای سپاه از تلاش برای ‘نفوذ در ساختار تسلیحاتی ایران’ خبر داد/

فرمانده هوافضای سپاه از تلاش برای ‘نفوذ در ساختار تسلیحاتی ایران’ خبر داد/

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران از تلاش برای نفوذ به ساختار تسلیحاتی ایران خبر داده و گفته: “ما توانستیم متوجه این توطئه دشمن شده و این تهدید بزرگ را برای خود به فرصت تبدیل کنیم.”

سرتیپ حاجی‌زاده گفته است که این تلاش با ارسال “برخی وسایل و قطعات خاص” از سوی “دشمن” صورت گرفته است.

چندی پیش روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز به نقل از مقام‌های این آمریکا گزارش داد که آمریکا در یک عملیات فوق ‌سری برای اخلال در برنامه موشکی ایران تلاش می‌کند با وارد کردن قطعات قلابی به این کشور موشک‌های ساخت ایران را معیوب کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم آقای حاجی‌زاده با تایید تلاش‌ها برای وارد کردن قطعات و تجهیزات، “مختل شدن” سیستم موشکی ایران را رد کرده و آن را “دروغی بسیار بزرگ” توصیف کرده است.

او این سوال را مطرح کرده که اگر آمریکایی‌ها چنین ادعایی دارند چرا به دنبال مذاکره درباره برنامه موشکی ایران هستند.

نیویورک تایمز در گزارش خود به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داده بود که ارزیابی موفقیت برنامه اختلال در سیستم‌های موشکی ایران “غیرممکن” است.

ایران در هفته‌های گذشته دو بار اقدام به پرتاب ماهواره با موشک‌های ماهواره‌بر کرده که هر دو ناموفق بوده است.

آمریکا این پرتاب‌ها را پوششی برای آزمایش‌های موشکی ایران می‌داند و آن را محکوم می‌کند.

مقام‌های آمریکایی به نیویورک تایمز گفته بودند که برنامه مخفی اختلال در سیستم‌های نظامی ایران جدید نیست و در زمان روسای جمهور قبل از دونالد ترامپ، از جمله باراک اوباما هم وجود داشته است.

“کنترل هواپیماهای جاسوسی آمریکا در سوریه و عراق”

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران همچنین مدعی شده است که ایران توانسته “هواپیماهای جاسوسی آمریکا را که بر فراز آسمان سوریه و عراق پرواز می‌کردند” به کنترل خود درآورد.

او از تلاش دشمنان برای “راه انداختن یک جنگ سی ساله” علیه ایران سخن گفته ولی ادعا کرده است که سپاه “با نفوذ به سیستم نظامی آمریکایی‌ها، فرماندهی کنترل، جاسوسی و غیره” نقشه آنها را نقش بر آب کرده است.

آقای حاجی‌زاده گفته است که سپاه پاسداران از این طریق “اطلاعات دست اول” درباره گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) و امکانات آنها به دست آورده است.

او گفته سپاه این اطلاعات را به نقشه تبدیل کرده و در اختیار گروه‌هایی مانند حشد شعبی قرار داده و به همین دلیل آنها توانسته‌اند “برخی شهرهای بزرگ مانند فلوجه را با دادن کمترین شهید تصرف کنند.”