جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » ترامپ دستورالعمل تشکیل نیروی فضایی آمریکا را امضاکرد

ترامپ دستورالعمل تشکیل نیروی فضایی آمریکا را امضاکرد

 

رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا روز سه شنبه دستورالعملی را امضاء کرد که به موجب آن، فرآیند طولانی مدت تشکیل نیروی فضایی آمریکا با هدف مقابله با تهدیدات در حریم فضایی آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، «دونالد ترامپ» روز سه شنبه دستور العملی را امضاء کرد که فرآیند طولانی مدت تشکیل یک شاخه نظامی جدید موسوم به «نیروی فضایی آمریکا» را برای مقابله با تهدیدات در حریم فضایی آغاز می کند.

«دستور العمل سیاست فضایی ۴» که ترامپ آن را امضا کرد، مبنای یک لایحه قانونی برای تشکیل یک شاخه نظامی جدید تحت فرماندهی نیروی هوایی آمریکا است.

دولت ترامپ همچنین اعلام کرد که برای تشکیل این نیروی فضایی تا سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی می کند. اما لازم است که لایحه قانونی برای تشکیل این نیرو در کنگره تصویب شود؛ فرآیندی که مستلزم نبردی سخت برای تصویب این لایحه در مجلس نمایندگان آمریکا تحت رهبری دموکراتها است.

لازم به ذکر است که در مراسم امضای این دستورالعمل، رئیس جمهور آمریکا نیروی فضایی را اولویت امنیت ملی این کشور خواند.

گفتنی است که این نیروی فضایی مسئولیت و هدایت طیفی از امکانات نظامی فضا پایه آمریکا را برعهده خواهد داشت؛ امکاناتی همچون ماهواره های دارای «سیستم موقعیت یاب جهانی» (GPS) و یا رادارهای مراقبتی که به رهگیری موشکهای پرتاب شده کمک می کنند.