جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » خانواده اسماعیل بخشی مقابل دادگستری شوش تجمع کردند

خانواده اسماعیل بخشی مقابل دادگستری شوش تجمع کردند

منابع خبری کارگران هفت تپه از تجمع خانواده اسماعیل بخشی مقابل دادگستری شوش خبر می دهند.

خانواده اسماعیل بخشی فعال کارگری به همراه جمعی از کارگران روز دوشنبه ۲۹ بهمن ماه در اعتراض به ادامه بازداشت این کارگر مقابل دادگستری تجمع کرده اند.

عکس‌های منتشر شده نشان می دهد که معترضان با در دست داشتن عکس‌هایی از این کارگر و دست نوشته ها خواستار آزادی اسماعیل بخشی هستند.

روز گذشته (یکشنبه) خبرهایی مبنی بر دستگیری مادر اسماعیل بخشی به دستور دادستان شوش منتشر و اعلام شد که او پس از بازداشت حالش وخیم شده و به بیمارستان منتقل شده است .

اگر چه پس از آن منابع کارگری اعلام کردند که با انتقال مادر اسماعیل بخشی به بیمارستان موضوع بازداشت او متوقف شده است. سندیکای کارگران هفت تپه امروز نیز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده که «رئیس اداره اطلاعات شوش به مانند روز گذشته با مادر کارگر زندانی اسماعیل بخشی درگیر و این‌ مادر را مورد تهدید قرار داده است.»

اسماعیل بخشی اول بهمن ماه برای دومین بار از سوی ماموران امنیتی بازداشت شد. او پیش از این اعلام کرده بود که در زمان بازداشتش مورد شکنجه قرار گرفته است اما مسئولان جمهوری اسلامی اعترافات اجباری او را پخش و بار دیگر این کارگر را بازداشت کردند.

پیشتر وزارت خارجه ایالات متحده این برخوردها با معترضان را محکوم و اعلام کرده است که رژیم حاکم بر ایران همواره حقوق مردم را نقض می‌کند.