جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » سخنرانی حسن نصرالله به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب ضدسلطنتی در ایران؛

سخنرانی حسن نصرالله به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب ضدسلطنتی در ایران؛

ایران قدرتمندترین کشور منطقه است/ آمریکا به دو دلیل به جنگ با ایران اصرار دارد/ اگر جنگی علیه ایران آغاز شد، تنها نخواهد بود/ایران از همه مشکلات و بحران‌ها عبور می‌کند

دبیر کل حزب‌الله لبنان در مراسم چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران با نام «چهل بهار» از کشورهای عربی خواست دست از دشمنی با ایران بردارند و بدانند، عربستان آل دست آمریکا برای دشمنی با ایران است.

به گزارش «تابناک»؛ سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان طی سخنانی در مراسم «چهلمین بهار» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: به روح امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار این پیروزی و رهبر تاریخی این انقلاب درود می فرستیم و به ارواح شهیدان درود می فرستیم. شهیدانی که قبل از پیروزی انقلاب و پس از آن به شهادت رسیدند. به امام خامنه ای و به مسئولان ایرانی و به ملت ایران تبریک می گوییم و این پیروزی، پیروزی اسلام و امت و همه مظلومان در این دنیاست.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: در سخنانم از پیروزی انقلاب و از جمهوری اسلامی طی چهل سال و اوضاع کنونی و جایگاهی که در آن قرار دارد سخن خواهم گفت. ایران از کشورهای مهم و تأثیرگذار در تحولات منطقه است. ایران کشوری بسیار تأثیرگذار در منطقه است. در ایران قبل از انقلاب نظام شاهنشاهی حکومت می کرد و شاه ایران خودش را شاهنشاه می نامید. محمدرضا دیکتاتوری مستبد بود و حکومت دیکتاتوری داشت و ایران را از دین و اسلام و از تاریخ و میراث دور کرده و تابع آمریکا بود و آمریکا نفتش را غارت می کرد و بر آن سیطره داشت.

نصرالله بیان کرد: در ایران و در زمان شاه، شصت هزار مستشار آمریکایی حضور داشت که ایران را اداره می کردند و خادم سیاست های آمریکا در منطقه و ژاندارم خلیج فارس بود و روابط راهبردی کامل با اسرائیل داشت و به آن نفت مجانی می داد. امام خمینی(ره) به عنوان یک فقیه بزرگ و رهبر استثنایی و شخصیتی برجسته و شجاع که با ترس بیگانه بود و عزم راسخی داشت، وارد عرصه شد و فضا را ضد شاه آماده کرد. امام خمینی(ره) علیه شاه و طرح های او که اقتصاد ایران را تهدید و به وابستگی بیشتر به آمریکا و اسرائیل می انجامید، ایستاد.

وی افزود: این انقلابی که سالگرد پیروزی آن را جشن می گیریم، با مردی شروع شد و مراجع دینی و علما و طلاب حوزه علمیه و قشر گسترده ای از ملت ایران در اطرافش جمع شدند. شاخصه این انقلاب برخاستن برای خدا و در راه خدا بود. در مسیر انقلاب شکنجه، قتل، زندان و تبعید و قتل زیر شکنجه وجود داشت اما عقب ننشستند. امام از بعد اعتقادی و دینی و اسلامی و سیاسی، استراتژیکی سخن گفتند و از رابطه ای که شاه با اسرائیل داشت و از موضوع فلسطین و از گرسنگی و محرومیت و ویرانی صنایع و عقب ماندگی که شاه مسبب آن بود، سخن گفتند. این انقلاب را می توان به انقلاب اسلامی و قرآنی و ایمانی وانقلاب مردمی توصیف کرد؛ انقلاب مردم نه کودتای نظامی. همه مردم در انقلاب شرکت کردند. مهمتر از آن ثبات قدم و صبر و تحمل بود. وعده الهی به شکنجه شدگان و مظلومان صبر بود و آنها در یازدهم فوریه ۱۹۷۹ پیروز شدند.

نصرالله بیان کرد: دستاوردهای انقلاب، سرنگونی رژیم شاه و بیرون کردن آمریکا از ایران با مستشاران و شرکا و مفسدانش بود. دستاورد آن بیرون کردن اسرائیل از ایران و قطع روابط با آن و دستیابی به استقلال واقعی بود. ایران امروز از اولین کشورهای مستقل در منطقه است و حقیقتا از اندک کشورهای مستقل در دنیاست. کشور مستقل و نه شرقی و نه غربی و نه شمالی و نه جنوبی. این بزرگترین دستاوردی است که ایران محقق کرده است. ایران با همه آن چه داشت، حفظ شد، نه پالایشگاهی ویران شد و نه چاه نفتی و نه بانک مرکزی به غارت رفت و نه کلیسایی ویران شد و اقلیت های دینی اذیت نشدند.

ایران قدرتمندترین کشور منطقه است/ به دو دلیل آمریکا به جنگ با ایران اصرار دارد/ اگر جنگی علیه ایران آغاز شد، تنها نخواهد بود/ایران از تمام مشکلات و بحران ها عبور می کند

دبیر کل حزب الله لبنان تأکید کرد: ایران با همه تلاش های آمریکا، غرب و انگلیس برای تحریک قومیت های عربی و کُردی از وحدت خود حفاظت کرد و در برابر همه توطئه ها و همه تلاش های انتقام جویانه و فتنه ایستاد و با وجود ترور دانشمندان، وزیران، نمایندگان و ائمه جمعه اما انقلاب پایداری کرد و سختی ها را پشت سر گذاشت و نظام جدیدی که امام وعده داده بود بر اساس حاکمیت مردمی ایجاد کرد. مردم در انتخابات و رفراندوم حاکمیت خود را بروز دادند و نظام جدیدی بر اساس مردم سالاری بنا نهادند. امام خواستار همه پرسی شد و ملت ایران با اکثریت مطلق در آن شرکت کردند و جمهوری اسلامی تصویب شد و قانون اساسی تدوین و به همه پرسی گذاشته شد و همچنان این مردم سالاری و حاکمیت مردم ادامه دارد. ۴۰ انتخابات و ۱۲ انتخابات ریاست جمهوری و همه پرسی های متعدد و انتخابات شوراها برگزار شده است. انتخابات در ایران هیچ روزی متوقف نشد؛ حتی زمانی که صدام حمله کرد.

نصرالله گفت: جنگ بر آنها تحمیل شد و ایران در جنگ پایداری کرد و این پایداری حدود هشت سال در جنگ تمام عیار به رهبری آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی و کشورهای خلیج فارس و حمایت آنها از صدام ادامه یافت. همه چیز به صدام داده و ایران از همه چیز محروم شد اما مبارزه کرد و جنگید با همه مردان و زنانش و پیروز و توطئه ساقط شد. سپس بازسازی و تثبیت ثبات شروع شد. ایران از مسئولیت خود در قبال منطقه شانه خالی نکرد و از فلسطین، لبنان و سوریه و افغانستان غافل نشد.

وی افزود: هنگامی که انقلاب در ایران پیروز شد جمعیت ۳۰ میلیون بود و هم اکنون ۸۰ میلیون است. ایران زمان شاه در تولید علم رتبه ای نداشت و امروز رتبه اول در منطقه و هفتم در دنیا در اختراع و ۱۶ در تولید علم در دنیا را داراست. هنگامی که انقلاب پیروز شد ۲۲ دانشگاه و مؤسسه علمی وجود داشت و هم اکنون بیش از ۳ هزار وجود دارد. در سال ۱۹۷۹ ، ۱۶۵ هزار دانشجو بود اما امروز حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو وجود دارد. قبل از انقلاب ایران ۶ درصد از زنان در دانشگاه بودند اما امروز ۷۵ درصد از دانشجویان را زنان تشکیل می دهند. قبل از انقلاب ۵۸۰۰ متخصص در طب بود اما هم اکنون بیش از ۲۰۰ هزار متخصص پزشکی وجود دارد. کتب منتشر شده بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار کتاب است. ایران پس از آمریکا رتبه دوم در زمینه سلولهای بنیادی را دارد.

نصرالله تأکید کرد: آماری که اعلام کردم از سوی دولت ایران نیست بلکه از سوی سازمان ملل و سازمان های بین المللی است و ما آن را منتشر خواهیم کرد. ایران نیازی به وارد کردن دارو ندارد. ایران در زمینه توسعه انسانی رتبه بالایی داشته و رتبه چهارم دنیا در زمینه مطالعات نانو و پنجم در دنیا در مرکز نانو و در منطقه رتبه اول در ریاضیات و رتبه سیزدهم در دنیا در ریاضیات و فیزیک را دارد. جایگاه ایران در اقتصاد جهانی ۱۸ است. ایران ۹۰ درصد از نیازهای دفاعی خود را برآورده می کند.

وی بیان کرد: ایران کشتی و قایقها و هواپیما متوسط و کوچک می سازد و صنایع خودروسازی و حمل و نقل دارد و در زمینه برق خودکفاست و به کشورهای همسایه برق صادر می کند.

آغاز عملیات بازسازی تا امروز ادامه یافته است؛ تثبیت بنیه نظام و نقش منطه ای. در همه این شرایط و تحت همه فشارها ایران از مسئولیت‌های خود در منطقه مثل مسأله فلسطین یا سوریه و لبنان یا مسئولیتش در قبال همه کشورها مثل افغانستان که همسایه‌اش است، کوتاهی نکرده است.

ایران در چهل سال؛ البته می‌دانید که خیلی چهره ایران را در تبلیغات و رسانه تخریب کرده‌اند. یکی از مسئولان می‌گفت زمانیکه به ایران سفر کردم، خیلی غافلگیر شدم؛ از نظم و نظافت و سازندگی و… . بگذارید از ولایت فقیه بگویم. در هفته‌های گذشته با یکی از دوستان داشتیم ایران فعلی را با زمان شاه مقایسه می‌کردیم. در صنعت، علم، ورزش، کشاورزی و حوزه نظامی و حوزه‌های دیگر. دیدیم در زمان چهل ساله که زیر نظر ولایت فقیه بوده و ده سال آن را امام بوده و باقی آن را امام خامنه‌ای رهبری استثنایی بوده که خدا بقیه جان مرا بگیرد و به ایشان بدهد و این را به صورت دعایی نمی‌گویم بلکه صراحتا می‌گویم که خدا بقیه عمر مرا بگیر و بر عمر این رهبر استثنایی بیفزاید. شما ببینید در مدت رهبری ولایت فقیه و در محاصره و تحریم‌های فراگیر از سال 1979 و در سایه ترور دانشمندان و دیگر سران، ایران همچنان ایستاده است. در نظر داشته باشید که این انقلاب وارث نظام شاه بود که ایران را خراب کرده بود. امام می‌گفت این رژیم شهرها را خراب و گورستان‌ها را آباد کرده است.

نصرالله افزود: از بزرگترین دستاوردهای انقلاب ایران ایستادگی در برابر هیمنه آمریکا و نیز احیای دین بود. انقلاب ایران میان مسلمانان وحدت ایجاد کرد. ایران حامی فلسطین علیه رژیم صهیونیستی است.

اسرائیل از تخصص‌های مهندسی ایران شگفت‌زده است. در حوزه های مختلف مهندسی. ایران در منطقه در ریاضی و فیزیک اول است. در علوم فضا و اعزام موجود زنده فعال است. یکی از شش کشوری که توانسته موجود زنده اعزام کند و زنده بازگرداند.

ایران دومین کشور در تولید انرژی است. در انرژی هسته‌ای اول و دوازدهم در دنیاست. طبیعتا مقایسه‌ای نمی‌توانم در این حوزه‌ها با زمان شاه کنم چون هیچ کدام آن موقع وجود نداشته اصلا.

درحوزه صنعت نظامی، در زمان شاه 5 درصد نیازش را تولید و با همه دلال‌بازی‌ها با قیمت‌های گران از آمریکا خرید می‌کرد. اما امروز در حکومت ولایت فقیه، ایران 90 درصد نیاز نظامی خود را تولید می‌کند و پنج میلیارد دلار صادرات دارد. همه چیز ایران می‌سازد، از سلاح سبک تا پدافند هوایی و تجهیزات دریایی و کشتی و زیردریایی و تانک و جنگ‌افزار جنگال، سیستم‌های دریایی، رایانه‌های شلیک موشک و… . آمریکا امروز دیده این کشور مشکل است. ایران با دانشمندان و امکانات داخلی و اذهان و اندیشه‌های فرزندان خود، این دستاوردها را به دست آورده است. می‌توانست همه اینها را از خارج بخرد اما آن وقت فقط پولش ملی و باقی آن خارجی بود.

صنعت کشتی‌سازی؛ ایران امروز موتورهای دریای و کشتی می‌سازد و در صنعت خودروسازی در دنیا دوازدهم و شانزدهم در وسایل نقلیه مختلف است. در صنعت فولاد دهم در دنیاست. در برق تولید دارد و صادر می‌کند، در حالی که خودش سرزمین وسیعی است. هشتاد میلیون جمعیت و 24 ساعته برق در اختیار است [لبنان و حتی بیروت دچار قطعی برق است به صورت روزانه].

در گازرسانی در حکومت ولایت فقیه، بیست میلیون خانوار با لوله‌کشی گاز دارند نه با کپسول گاز. ایران هفتم در دنیاست از نظر آب شرب ارزان.

ببینید این دستاوردها در حوزه های مختلف، در زمان شاه و ملک نبوده بلکه در حکومت ولایت فقیه، اسلام، دین، قانون و ارزش‌های اخلاقی و حاکمیت مردم و حکومت امام خمینی و امام خامنه ای است.

در عرصه سیاسی دو حزب سه حزب بود. اما حدود دویست و پنجاه حزب فعال است. این ایران است. البته نمی‌خواهیم بگوییم که در ایران مشکلی نیست. بیکاری هست مشکلات هست. خواسته‌ها و آرزوهای به حقی هست و مشکلات هم وجود دارد. کسی هم اینها را انکار نمی‌کند. امام خامنه ای، مسئولان و نمایندگان میگویند اما باید منصف بود. این کشور کجاست برادران؟ در غرب آسیا. این کشور در خاورمیانه است. در کنار جهان عربی و اسلامی که اکثریت قریب‌به‌اتفاق نیازهایش در همه حوزه‌ها را از صنعت و فناوری گرفته تا امور دیگر، وارد می‌کند. این ایران است. این دستاوردها نبود اگر فداکاری، ایستادگی، انسجام، وحدت ملی، حضور رهبری، فداکاری مسئولان و مردم، صبر و شکیبایی و امید نبود. صرفا به دعا نیست بلکه به تلاش و تحمل و تفکر و اندیشه و علم و فداکاری است.

احیای اسلام و ایستادن مقابل آمریکا و اسرائیل

انقلاب اسلامی با پیروزی خود سبب احیای دین و بازگشت مردم به دین و احیای احترام به دین شد. احیای اسلام واقعی و سبب کمک دین به مردم برای برپاخاستن و ایستادن مقابل دیکتاتورها شد تا پیروزی در برابر اشغالگران به دست بیاید.

همچنین کمک به سوریه و ایستادن در کنار آن در مقابله با جنگ جهانی علیه این کشور. تصور کنید اگر ایران در کنار سوریه نمی‌بود چه شده بود. با صراحت کامل بگویم، ما سال‌ها جنگیدیم و همه هزینه خورد و خوراک و تجهیزات و درمان و همه چیز از جمهوری اسلامی ایران بود. فکر کنید در منطقه چه میشد. یمن و دیگران را ببینید. فکر کنید که ایران همان ایران شاه بود. آنگاه گفته میشد که به ما ربطی ندارد که چه بلایی سر منطقه و سوریه و لبنان می‌آید.

آنچه در منطقه در جریان است، برخی می‌گویند جنگ اسرائیلی ایرانی است. درست نیست. برخی دیگر می‌گویند نبرد سعودی ایرانی است. اما این هم درست نیست. اولا اگر درباره اسرائیل صحبت کنیم، جنگ اسرائیل با مردم لبنان،‌فلسطین، اردن و ملت‌های منطقه است که از قبل از انقلاب ایران وجود داشته است که از سال 1948 یا قبل آن آغاز شده.

دوم، این کشمکش سعودی ایرانی نیست. بلکه جنگ آمریکا با ایران از 1979 است که تاامروز ادامه یافته و عربستان و برخی کشورهای خلیج فارس چیزی جز آلت دست نیستند. صدام که او را دلاور عرب می‌نامیدند آل دست امپریالیسم بود. آنها با تکفیر و تروریسم و… طرح آمریکا را اجرا می‌کنند.

محمد بن سلمان با گافی که داد گفت، آمریکا بعد از انقلاب اسلامی ایران از آل سعود خواست، طرح وهابیت را در مقابل نسخه اسلامی واقعی در ایران برپا کنند. امروز ترامپ و همه وقتی می‌خواهند از داعش صحبت کنند، می گویند، «دولت اسلامی». چرا می‌گویند؟ تا چهره دولت اسلامی در ایران را تخریب کنند. اینها تمام واقعیت‌های جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن در حوزه‌های مختلف را نادیده می‌گیرند و داعش را مقابل چشم مردم می‌گیرند و می‌گویند این دولت اسلامی است که ایران به دنبالش است.

بنابراین اینها، آل دست آمریکا هستند. عربستان کیست که بخواهد با ایران بجنگد یا مقابل ایران قد علم کند. اینها پول می‌دهند و تکفیری‌ها را می‌فرستند به سوریه و نقاط دیگر. طرح و طراحی از عربستان نیست. این چه حرفی است که می‌زنند.

چرا آمریکا به جنگ با ایران اینقدر اصرار دارد؟ به دو دلیل. دلیل نخست این که ایران کشوری مستقل و صاحت اراده خودش است. نفت و گاز و فولاد و آهن و همه معادنی و ثروت انسانی و رود و دریا و خاک و آسمان خودش را دارد و نمی‌خواهد تن به خواست آمریکا بدهد و به فکر منافع مردم خودش است. آمریکایی‌ها را ببینید که برای دموکراسی به ونزوئلا می‌روند یا ترامپ به دنبال نفت و انرژی این کشور است؟ آنها برای نفتش دارند می‌روند آنجا.

برخی مغالطه می‌کنند که چرا آمریکا با ایران مشکل دارد. علت اول استقلال و قدرت بومی خودش است. علت دوم، موقعیت منطقه‌ای و مواضع اصولی آن در حمایت از فلسطین و مردم است. من اعلام می‌کنم که اگر همه از فلسطین بگذرند، ایران از فلسطین و مقدسات نمی‌گذرد.

نکته دیگر که می‌گویند ایران از حزب‌الله و مقاومت حمایت می‌کنند و به همین دلیل آمریکا با آن مخالف است، دقت کنید که این علت دوم است. علت اول را فراموش نکنید. با این حال جنگ بر ایران تحمیل شد. دانشمندانش را ترور کردند. کشور را محاصره کردند. تحریم‌های ایران فقط به دلیل فلسطین و لبنان نیست. تحریم‌ها قبل از این وجود داشت. این مغالطه‌ است که بگویند صرفا به دلیل حمایت از فلسطین است. مشکل اصلی آمریکا این است که ایران کشوری مستقل است… این جنگ‌ها و تقابل‌ها علیه ایران ادامه خواهد یافت اما ایران با رهبری و سران و مردم خود استقلال، حاکمیت، را حفظ می‌کنند و اینها خطوط قرمز ایران است تا آنجا که آمریکا شکست بخورد و عقب‌نشینی کند. شما بیایید از سال 1979 مشکلات آمریکا و اسرائیل را مقابل ایران فهرست کنید و ببینید که شکست پشت شکست برای آنان ثبت شده است. ایران تاوان ایستادگی خود را می‌دهد که برآمده از ایمان اسلامی و عمق اخلاقی و تمدنش است. این ایران است. این مردم ایران هستند با این تاریخ و تمدن. این جمهوری اسلامی ایران است. بنابراین کشمکش در منطقه ادامه می‌یابد و شاید اشکال دیگری به خود بگیرد اما بدانید که ایران امروز قدرتمندترین کشور در منطقه است و محور مقاومت در بهترین وضعیت خود به سر می‌برد. آمریکا باید بیشتر عقب‌نشینی کند و از منطقه خارج شود. اسرائیل هم هر روز باید ترس و شکست بیشتری را تجربه کند.

بله کسانی هستند که جز شکست چیزی ندارند و تنها چیزی که دارند پول است. آیا اسرائیل می‌خواهد علیه ایران جنگ آغاز کند؟ آیا کشورهای عربی می‌خواهند جنگ به راه بیندازند؟ کدام یک؟ مگر صدام با پول کشورهای عربی و حمایت آمریکا و دنیا به ایران حمله نکرد؟ نتیجه چه شد. همه ناتوان بودند. منطقه، توازن قوا، قدرت بازدارندگی، حساب و کتاب‌های زیادی وجود دارد. ایران قدرتمند است و اگر جنگی علیه ایران آغاز شود، ایران تنها نخواهد بود، زیرا ما و سرنوشت ما و مقدسات و اسلام ما به این مسأله گره خورده است. تنها گزینه‌ای که مانده، تحریم اقتصادی است. ترامپ چند ماه پیش گفت که از توافق خارج می‌شود و وقتی شد آمد گفت، ایران را ببینید که تظاهرات شده و همه شهرها شلوغ شده. کو ، کجاست؟ چه اتفاقی افتاد؟

برادران ما در ایران دارند کار می‌کنند، تلاش می‌کنند. نخبگان، مردم آگاه و مسئولان مشغول هستند. با این حال تنها گزینه باقی مانده تحریم ایران و گروه‌های مقاومت و همچینن ایجاد فتنه و اختلاف داخلی است. اما ان‌شاء الله ایران اسلامی با درایت رهبر بزرگ، صبر مردم صبور و مدیریت مسئولانش این مرحله دشوار را پشت سر خواهد گذاشت و افق پیروزی قابل مشاهده است و طرح آمریکا و هر که با آمریکاست، شکست خواهد خورد. برای همین من به همه کشورهای منطقه نصیحت می‌کنم که یک دقیقه بایستید و بازنگری کنید. یک کشور دوست هست… با یک امام فقیه مرجع دینی که خواستار وحدت جهان اسلام است و نمی‌خواهد مرزهای شما را به هم بزند، بلکه خواستار اتحاد کشورهای اسلامی است. سازمان همکاری اسلامی چیزی شبیه اتحادیه اروپاست. امروز من شهادت می‌دهم که ایران از کشورها و ملت‌های اسلامی چیزی نمی‌خواهد. نه گاز و نفت و معادنی که آمریکایی‌ها و غربی‌ها از شما می‌خواهند نه کمک و دینار و درهم و لیر شما و نه سلاح شما را نمی‌خواهد… ایران از روز اول دست دوستی و برادری دراز کرد اما علیه‌ش توطئه کردند و شمشیرهایی کشیده شد که این دست را قطع کند. ایران حتی خواستار اتحاد با همه آنهایی است که علیه‌ش توطئه کردند. چرا به ایران پشت می‌کنید و کینه دارید و با آن می‌جنگید؟ در لبنان روزی وزیر انرژی طرحی داشت. افکار و ایده‌ها را روی هم ریختیم. امروز به شما می‌گویم که ایران مثل آب خوردن می‌تواند مشکل [کمبود و قطع مکرر و همیشگی] برق لبنان را حل کند. ایران آماده و قادر است و شما باید جلو بیایید. مشکل حل می‌شود. کمتر از یک سال. با قیمت مناسب. مشکل شبکه فاضلاب در لبنان. مشکل بهداشت. چرا دارو نمی‌سازیم. سوریه و ترکیه و ایران دارند دارو می‌سازند. ما چرا وارد می‌کنیم. ایران می‌تواند در این حوزه، تحولی بزرگ ایجاد کند.

در حوزه راهسازی و تونل‌سازی. این منظره بیروت است. من یادم می‌آید در زمان دولت نجیب میقاتی یک هیأت ایرانی آمد و گفت و ما آماده‌ایم این مشکل را حل کنیم و تعدادی تونل تأسیس و کل مشکل بیروت را حل کنیم. آیا دولت لبنان جرأت کرد [از ترس غرب یا عربستان] این پیشنهاد را قبول کند؟ از ایران دوست، برادر.

در حوزه نظامی، جنگده‌های اسرائیل مکررا حریم هوایی لبنان را می‌شکنند اما اگر حزب‌الله پدافند هوایی داشت که می‌توانست با آن مقابله کند. البته این هم جز سیاست ابهام سازنده ماست. من می گویم اگر حزب الله توانایی دفاع هوایی داشت. البته من با ایران در این خصوص صحبت نکرده‌ام اما می‌شود برای ارتش لبنان از ایران کمک گرفت. اما برای ارتش لبنان ممنوع کرده‌اند که پدافند هوایی داشته باشد یا فلان سلاح را داشته باشد…. آنچه در لبنان امروز نیاز داریم، جرأت است و قبل از آن حاکمیت و استقلال حقیقی است. آمریکایی‌ها ناراحت می‌شوند؟ غربی‌ها یا اروپایی‌ها ناراحت می‌شوند؟ خب بشوند.

اما همکاری با ایران ممنوع است. کمک گرفتن از ایران برای حل مشکل برق مموع است. چرا؟

به هر حال در پایان صحبتم می‌گویم که دوستی بزرگ و برادر هست [به اسم ایران]. این افتخار است برای ما، ولی فقیه تا امروز نه از ما چیزی خواسته نه دستوری داده است. گروه‌های فلسطینی را ببینید و بپرسید آیا ایران از شما چیزی خواسته است؟ خودشان صاحب اختیار هستند. در لبنان ما صاحب اراده خود هستیم و ایران چیزی از ما نخواسته است. ایران ما را در منطقه شریک خود کرده. برای همین من می‌گفتم که ما محترم هستیم نزد ایران. بیایید یک مثال بیاورید که ایران از حزب‌الله چه خواسته است؟ چنین کشور دوست و برادر و مقتدر که هست و وقتی ما می خواهیم از خود دفاع کنیم کنار ماست و وقتی می خواهیم مشکلات خود را حل کنیم در کنار ماست و در محافل بین‌المللی کنار ماست. چرا به آن پشت کنیم؟ این پیام امشب ماست.ما از زمان انقلاب اسلامی وارد مرحله دوره پیروزی و عصر موفقیت‌ها شده است.