جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » احتمال تقاضای سلب تابعیت از نظام استبدادی حاکم بر ایران توسط محمد علی طاهری و دعوت از دیگر زندانیان سیاسی – عقیدتی برای پیوستن به او در این راه

احتمال تقاضای سلب تابعیت از نظام استبدادی حاکم بر ایران توسط محمد علی طاهری و دعوت از دیگر زندانیان سیاسی – عقیدتی برای پیوستن به او در این راه

طبق اخبار واصله از منابع موثق به «درتی وی»، در صورت ادامه روند ظالمانه کنونی در پرونده دكتر محمدعلی طاهری ، وی قصد دارد در روزهای آتی ، برای تقاضای سلب تابعیت خود از نظام حاكم بر ایران اقدام نماید.

بیش از هشت سال است که پرونده آقای طاهری دستخوش اقدامات ظالمانه عوامل سپاه ثاراله از جمله؛ بازداشت غیرقانونی، شکنجه های فیزیکی و روانی، تهدید اعضای خانواده، اقدام به قتل، ترور فيزيكى و سالها حبس در سلولهاى انفرادى بند دو الف سپاه و تعداد بيشمارى از شگردهاى بيرحمانه و ظالمانه است.

محمد علی طاهری در طى این سالها از تمامی پتانسیل های موجود، در دفاع از خود و ديگر زندانيان از راههاى زيادى از جمله سه شكايت رسمى و ويژه به كميسيون اصل نود مجلس در خصوص تمامى شكنجه ها و شگردهاى بازجويان اطلاعات و سپاه كه در حق وی و ديگر زندانيان عقيدتى سياسى روا شده، استفاده كرده است.

حال احتمال آن می رود که آقای طاهری در صورت ادامه دار بودن این روند ظالمانه و اسارت خود ( كه در حال حاضر از اين ٨ سال ٣ سال را در بازداشت موقت به سر مى برد) از حق قانونی خود طبق ماده ١٥ اعلاميه جهانى حقوق بشر برای ترک تابعیت از نظام حاکم بر ایران استفاده کند .

دیرگاهیست که اخلاق و انسانیت از چهره ی سرزمینی که خواستگاه و پایگاه فرهنگ و تمدن غنی انسانی است، رخت بربسته و عدالت طلبان شجاع و آزاده در حبس و بند و شکنجه اند.

در همين خصوص محمد علی طاهرى اعلام كرده است در صورت عدم آزادى، رسما سلب تابعيت خود از نظام حاکم بر ايران، اعلام کرده و در فراخوانى از تمامى زندانيان عقيدتى سياسى و آزادانديشان اين سرزمين به يغما رفته دعوت خواهد کرد که به «نهضت سلب تابعیت از نظام حاکم بر