پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » اسماعیل بخشی، برای تکذیب سخنانش درباره شکنجه خود و سپیده قلیان تحت فشار است

اسماعیل بخشی، برای تکذیب سخنانش درباره شکنجه خود و سپیده قلیان تحت فشار است

وکیل اسماعیل بخشی، نماینده کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه، خبر داد که این فعال کارگری برای تکذیب سخنانش درباره شکنجه خود و سپیده قلیان «تحت فشار است».

فرزانه زیلابی، وکیل مدافع اسماعیل بخشی، دوشنبه ۱۷ دی، در مصاحبه با وب سایت «رویداد۲۴» گفت که موکلش از سوی «افراد مختلف» برای تکذیب سخنانش «تحت فشار» قرار دارد.

وکیل اسماعیل بخشی درباره اینکه این فشارها از سوی کدام افراد یا نهادها بوده، سخنی نگفته است.

در همین حال «کانال مستقل کارگران نیشکر هفت‌تپه» خبر داد که اسماعیل بخشی و اعضای خانواده‌اش «تحت فشارهای مداوم و شدید نیروهای امنیتی» قرار گرفته‌اند تا نوشته او را تکذیب کنند.

براساس گزارش این کانال تلگرامی، پس از مقاومت اسماعیل بخشی در مقابل این درخواست، «مامورین امنیتی با خانواده» این فعال کارگری تماس گرفته و ضمن «تهدیدهایی» علیه او و «سایر افراد خانواده، از آنها خواسته‌اند»، این سخنان را تکذیب کنند.

اسماعیل بخشی، نماینده کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه، با تشریح شکنجه‌های دوره بازداشت خود و سپیده قلیان که به همراه او دستگیر شده بود، خواستار پاسخگویی علنی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در یک مناظره تلویزیونی شده است.

۳۴ تشکل دانشجویی دانشگاه‌های ایران نیز از این درخواست حمایت کرده و برای برگزاری این مناظره اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گفته آقای بخشی، ماموران وزارت اطلاعات او و سپیده قلیان را «کتک می‌زدند» و به آنان «انواع و اقسام فحش‌های رکیک جنسی می‌دادند» و خانواده او نیز «شنود» شده است.

​او در اینستاگرام خود نوشت: «تا ۷۲ ساعت در سلولم از جایم نمی‌توانستم تکان بخورم و آنقدر زده بودند که حتی از تاب درد خوابیدن هم برایم زجزآور بود».

در همین حال وکیل اسماعیل بخشی گفت که نوشته موکلش «بر اساس مستندات بوده و کارهای قانونی لازم برای پیگیری موضوع انجام شده است».