پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » فرق و ادیان » نامه محمدباقرصدر به مرحوم آقای دکتر شاپوربختیار با ترجمه هاشمی شاهرودی!

نامه محمدباقرصدر به مرحوم آقای دکتر شاپوربختیار با ترجمه هاشمی شاهرودی!

متن نامه عربی محمدباقر صدر به مرحوم آقای دکترشاپور بختیار علیه جلوگیری از ورود آیت الله خمینی در دوازده بهمن 1357 به تهران  که توسط آخوند محمود هاشمی شاهرودی، شاگردش به فارسی ترجمه شد.

مشرق مدعی است که، سید محمد باقر صدر توجه ویژه به محمدهاشمی شاهرودی داشت  و به شاگردانش گفته بود «آقای هاشمی (شاهرودی) ثمره وجود من است و رشد علمی شگفت‌انگیزی دارد» رشد علمی شگفت‌انگیز شاگرد خاص آقای صدر موجب شد قبل از سی سالگی از استادش محمدباقرصدر اجازه اجتهاد دریافت کند.

نامه شهید صدر به بختیار با ترجمه آیت‌الله شاهرودی+ سند

در سال 57 و هنگامی که شاپور بختیار اجازه ورود امام خمینی به ایران را نداد، شهید صدر نامه‌ای به او نوشت و نسبت به این امر اعتراض کرد. نکته جالب اینجاست که این نامه توسط آیت الله شاهرودی، به فارسی ترجمه و بازنویسی شد.

جناب آقای دکتر بختیار

به نمایندگی از مرجعیت و علمای نجف اشرف، اقدام شما در بستن فرودگاه‌های کشور را در زمانی که آیت‌الله العظمی خمینی قصد بازگشت به ایران دارند، به‌شدت محکوم می‌کنم.

این اقدام در حالی صورت می‌پذیرد که میلیون‌ها نفر از برادران مسلمان در ایران و سراسر جهان منتظر بازگشت ایشان هستند تا ایشان نقش رهبری ملت را به عهده بگیرند و مسئولیت تاریخی و اسلامی عظیم خود را ایفا کنند و کشور را از ظلمات جهل و بی‌دینی به نور اسلام و پرتوهای ایمان هدایت فرمایند.

امیدوارم از ظاهرسازی‌های غیرشرعی در برابر اراده ملت مسلمانی که به رهبری کسی غیر از روحانیت تن نمی‌دهد، دست بردارید و استعفا بدهید تا راه ملت مسلمان ایران که به رهبری علمای اعلام هدایت می‌شود، هموار گردد؛ در غیر این صورت خداوند متعال و تاریخ این ملت غیور شما را نخواهد بخشید. والله ولیّ التوفیق. نجف اشرف / محمد باقر صدر

منبع: فارس