پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » خداحافظی تلخ نیروهای آمریکایی /

خداحافظی تلخ نیروهای آمریکایی /

نیروهای آمریکایی در راستای اجرایی کردن فرمان ترامپ، از دو پایگاه نظامی در شمال سوریه خارج شدند و به پایگاهی در شهر عین عیسی در استان رقه منتقل شدند.

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد در شمال، شمال شرق و شرق سوریه حاکیست، نیروهای آمریکایی خود را برای تخلیه پایگاه های نظامی آماده می کنند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نیروهای آمریکایی در راستای دستور ترامپ، پایگاه نظامی خود را در منطقه «کازیه» در حومه شهرک «الشیوخ» در حومه شرقی شهر منبج تخلیه و از منطقه عقب نشینی کردند.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد جدید کاخ سفید برای شبه نظامیان کُرد: مرزهای مشترک سوریه با ترکیه را تخلیه کنید

ترامپ خطاب به اردوغان: من می‌روم؛ سوریه مال تو

همچنین نیروهای آمریکایی پایگاه نظامی خود را در روستای «العاشق» در حومه شهر مهم «تل ابیض» در شمال استان رقه تخلیه کرده اند و به پایگاهی در شهر «عین عیسی» منتقل شده اند.

این منبع میدانی از آماده شدن نیروهای نظامی فرانسوی برای خروج از سوریه خبر داد و گفت: نظامیان فرانسوی از پایگاه های خود در حومه شهر منبج در شمال شرق استان حلب و عین عیسی در شمال غرب استان رقه عقب نشینی کرده اند.

وی تصریح کرد: دولت آمریکا به شبه نظامیان کُرد وعده داده بود تا حدود ۴۰ هزار تن از نیروهای آنان را آموزش دهد و تجهیز کند اما در حالی از سوریه خارج می شود که این قول و قرارها بر روی زمین مانده و عملی نشده است.

این منبع میدانی افزود: آمریکایی ها پس از حدود ۵ سال فقط حدود ۲۵ درصد از شبه نظامیان کُرد را آموزش نظامی دادند که حدود ۱۰هزار تن از آنان را شامل می شود و همین مسئله طرف مقابل را خشمگین کرده است.

وی افزود: نیروهای آمریکایی در منطقه «التنف» در جنوب استان حمص سوریه هم پایگاه مهمی دارند و حالا باید منتظر ماند و دید که آیا آنان از این منطقه خارج می شوند یا فقط پایگاه های خود را در مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد تخلیه می کنند.

به گزارش مشرق، اگرچه عملیات نیروهای ارتش ترکیه علیه شبه نظامیان کُرد با اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به صورت موقت از دستور کار خارج شده اما پهپادهای ارتش این کشور به صورت مستمر در آسمان شهر رآس العین در شمال استان حسکه به پرواز در می آیند.