جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » بازداشت دو فرد که خاطی در ارتباط با اختلال در عملیات پروازی فرودگاه گتویک و سرگردان ساختن ده هزار مسافر!

بازداشت دو فرد که خاطی در ارتباط با اختلال در عملیات پروازی فرودگاه گتویک و سرگردان ساختن ده هزار مسافر!

رادیو فردا- شنبه ۱ دی ۱۳۹۷    پلیس بریتانیا می‌گوید یک مرد و یک زن را در ارتباط با «استفاده مجرمانه از پهپاد» که به اختلال در نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه گتویک لندن انجامیده، بازداشت کرده است.

جیمز کالین، سرپرست پلیس منطقه ساسکس، گفته است که این بازداشت‌ها در ساعات پایانی جمعه‌شب ۳۰ آذر، صورت گرفت و بخشی از تحقیقاتی است که در زمینه «استفاده مجرمانه» از پهپادها که به اختلال در عملیات پروازی در گتویک منتهی شده، در جریان است.

پلیس توصیه کرده است که شهروندان، مسافران، و گروه‌های فعال در حوالی گتویک هوشیار باشند و هر اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار مقام‌های مسئول قرار دهند.

هنوز جزئیات بیشتری در مورد افراد بازداشت شده، اعلام نشده و به گفته مقام‌های پلیس هنوز این دو مظنون تفهیم اتهام نشده‌اند.

مقام‌های مسئول می‌گویند که پروازهای این هواپیمای بدون سرنشین، اقدامی عمدی برای ایجاد اختلال در عملیات پروازی در یکی از پرترافیک‌ترین ساعات کاری فرودگاه گتویک، درست در آستانه تعطیلات کریسمس بوده است.

از شامگاه سه‌شنبه ۱۹ دسامبر، ۲۸ آذر، بیش از ۵۰ مورد پرواز وسایل پرونده‌ای که پلیس از آنها به عنوان پهپادهای صنعتی یاد کرده، مشاهده شده که به لغو صدها پرواز در فرودگاه گتویک انجامیده است.

پروازها در این فرودگاه جنوبی لندن، از اوائل بامداد روز جمعه باز دیگر برقرار شد، اما پرواز یک پهپاد دیگر اختلالی موقتی در عملیات پروازی این فرودگاه در روز جمعه ایجاد کرد که این اختلال ساعاتی بعد بر طرف شد.

در قوانین بریتانیا، هواپیماهای بدون سرنشین از پرواز در نزدیکی هواپیماها یا در فاصله‌ای نزدیک‌تر از یک کیلومتر به یک فرودگاه منع شده‌اند، و نقض این مقررات ممکن است تا پنج سال زندان به دنبال داشته باشد.

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری‌های فرانسه، آلمان و رویترز؛ م.ا.