پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت محمود هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مدت هاست در انظار عمومی ظاهر نشده زیرا “با توصیه پزشک باید در صحبت کردن مراعات کند”؟؟!!

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت محمود هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مدت هاست در انظار عمومی ظاهر نشده زیرا “با توصیه پزشک باید در صحبت کردن مراعات کند”؟؟!!

محمود هاشمی شاهرودی از اوایل تابستان سال نود وهفت نه در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام حاضر شده و نه در شورای نگهبان !

آخرین مواردی که هاشمی شاهردوی در نشست مجمع تشخیص شرکت کرد  قیافه های متفاوتی داشت که شباهت به چهره های گریم شده هنرپیشه های تئاترهای روحوضی تهران دارد! انتشار این عکس از چهره های قلابی موجب بروز گفتگوهای زیاد در فضای سیاسی داخل کشور و  کاربران شبکه های اجتماعی فارسی زبان شد و افتضاحی به راه انداخت.

محمدرضا باهنر از اعضای مجمع حدود یک ماه پیش گفته بود که “متأسفانه رئیس مجمع وضعیت جسمانی خوبی ندارند و نمی‌توانند حضور جدی داشته باشند”. او زمستان سال پیش هم خبر داده بود که پزشکان در ایران کلیه محمود هاشمی شاهرودی را “اشتباهی” از بدن وی خارج کرده‌اند.

محسن رضایی روز ۲۴ آذر (۱۵ دسامبر) در یک کنفرانس خبری در تهران که پس از جلسه مجمع برگزار شده، درباره آقای هاشمی شاهرودی گفته  “ایشان در حال مداوا هستند، با توصیه پزشک ایشان باید در صحبت کردن مراعات کنند بنابراین ما توصیه پزشک را رعایت می کنیم. چون در سطح مجمع، محمدعلی موحدی کرمانی و احمد جنتی هستند “عدم حضور ایشان پر می شود”.او مدتی پیش از این در کشور آلمان بستری شده بود اما همزمان با طرح شکایت قضایی علیه او در یکی از دادگاه های آلمان، به ایران بازگشت.

از زمان غیبت آقای هاشمی شاهرودی در مجمع، شیوه اداره این نهاد با انتقاد برخی از اعضا رو به رو شده است.

یکی از این افراد محمد صدر بود که گفته بود برخی از تصمیم ها و اقداماتی که در مجمع انجام می شود در زمان غیبت محمود هاشمی شاهرودی، “اشکال قانونی” دارد.

در هفته های اخیر، هیات عالی نظارت، لوایح الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی و اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را در حالی که شورای نگهبان آن را از نظر قانون اساسی و شرع مغایر ندانسته و طبق رویه های پیشین می توانسته به عنوان قانون الزام آور مبنا قرار گیرد، برای تطابق با سیاست های کلی نظام، تحت بررسی قرار داده است.

“هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام” با حکم آیت الله علی خامنه ای در مجمع تشخیص مصلحت نظام و از میان اعضای آن تشکیل شده.

دولت حسن روحانی و نائب رئیس مجلس دهم به این اقدام تازه در روند قانونگذاری انتقاد کرده و آن را “بدعت” خوانده اند.

محسن رضایی در اظهارات امروز خود گفته مجمع در بررسی این موضوعات مصلحت نظام را مد نظر قرار خواهد داد. آقای رضایی درباره لایحه پیوستن دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم گفته “ما در حال حاضر نمی توانیم در این مورد اظهار نظر کنیم و هنوز هم این لایحه به دست ما نرسیده است، اما مطمئن باشید مجمع تشخیص مصلحت نظام از منافع مردم و نظام نخواهد گذشت”.