پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » برایان هوک: در حال کار روی موضوع اخراج فرزندان مقامات رژیم ایران از آمریکا هستیم

برایان هوک: در حال کار روی موضوع اخراج فرزندان مقامات رژیم ایران از آمریکا هستیم

برایان هوک، نماینده ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به درخواست‌های متعدد مبنی بر لغو ویزای آمریکا برای خانواده‌های مقامات جمهوری اسلامی گفت که در حال کار بر روی این مساله هستیم.

آقای هوک که به پرسش‌های مخاطبان حساب های فارسی وزارت خارجه ایالات متحده در فضای مجازی پاسخ می‌داد، با اشاره به تعداد بالای این درخواست‌ها توضیح داد که نمی‌تواند درباره پرونده‌های این افراد جزئیات بیشتری بدهد اما در عین حال تاکید کرد: ما تمام گزینه‌ها را برای تحت فشار قرار دادن افراد ریاکار فاسد در حکومت جمهوری اسلامی استفاده خواهیم کرد.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا، حضور فرزندان و وابستگان مقامات رژیم را در آمریکا نشانه‌ای از «ریاکاری» جمهوری اسلامی دانست.

IMG_0680

همچنین به تازگی خانواده های آمریکاییان زندانی در ایران از دولت ترامپ خواستار لغو ویزای فرزندان یا بستگان نزدیک به مقامات ارشد ایران، از جمله حسن روحانی رئیس جمهوری ایران شده بودند.

گروهی از قانونگذاران از دو حزب اصلی آمریکا از این ایده حمایت می کنند. از جمله «تد کروز» سناتور جمهوریخواه از ایالت تگزاس و الیوت انگل که پیش بینی می شود با روی کار آمدن مجلس جدید نمایندگان، به عنوان رئیس جدید کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا شود.

موضوع اقامت به فرزندان مقامات ایران بارها هم حتی در سطح عالی آمریکا مطرح شده بود. تیرماه امسال، رئیس جمهوری ایالات متحده در واکنش به ادعاها درباره اعطای حق شهروندی و اقامت به مقامات جمهوری اسلامی ایران و فرزندان آنها در دولت قبل آمریکا، در توئیتی به آن اشاره کرد.

پرزیدنت دونالد ترامپ روز سه شنبه ۱۲ تیر در توئیتر خود نوشت: تازه برملا شده است که دولت اوباما در طول مذاکرات وحشتناک هسته‌ای ایران، به ۲۵۰۰ ایرانی از جمله مقامهای رسمی [جمهوری اسلامی] حق شهروندی اعطا کرده است.چه [خبر] مهم (وبدی) است!