پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بسته ویژه خبری

بسته ویژه خبری

 

متلک آهنگران به یک روزنامه درباره سید احمد خمینی

محمدعلی آهنگران به اختصاص تیتر یک روزنامه شهروند به ازدواج سیداحمد خمینی واکنش نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آهنگران در صفحه اینستاگرام خود نوشت: سید احمد آقا رفیق قدیمی و صمیمی من است. طلبه فاضل و انسان با فضیلت و متواضعی است. با اینکه از بیت شریف امام عظیم الشأن است اما فرزند خصال خویشتن و در حوزه علمیه قم مشغول تحصیل و کسب علم است و در مراسمی ساده و خانوادگی زندگی مشترک خود را آغاز کرده به او و خانواده اش و بیت شریف امام خمینی تبریک عرض می کنم و برای او و همسر بزرگوارش آرزوی خوشبختی و سعادت دارم. اما رفتار روزنامه شهروند در اختصاص گزارش ویژه و تیتر یک آن هم با عنوان «ازدواج ناگهانی خمینی جوان» را ظلم به او و خانواده اش می دانم و با شناختی که از او دارم یقین دارم که او نیز راضی نیست یک اتفاق شخصی و خصوصی زندگی اش بار دیگر نقل محافل شود و بار دیگر بهانه ای برای تخریب او و پدر بزرگوارش و بیت امام راحل گردد. او مدتهاست خود را از هیاهوی کاذب رسانه ها و فضای مجازی دور نگاه داشته است. خرس خاله های روزنامه شهروند بدانند یا دانسته برای تیراژ و فروش بیشتر یا نادانسته برای تکریم خمینی جوان در حق این دوست بزرگوار من ظلم روا داشته اند؛ آن هم فردای روزی که زلزله ای مهیب دوباره کرمانشاه را لرزانده و ارگان هلال احمر می بایست مشکل مردم و وظیفه سازمانی خود را برجسته نماید. خاندان خمینی خاندان سلطنتی بریتانیا نیست که احوال شخصیه آنها تیتر یک رسانه ها شود. با این تیتر و گزارش ویژه دلم برای سید احمد عزیز بیشتر از پیش سوخت.

استیضاح وزیر علوم در مجلس کلید خورد

محمدمهدی زاهدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، از طرح استیضاح وزیر علوم با امضای تعدادی از نمایندگان مجلس خبر داد. وی افزود: مدتی است که تعدادی از نمایندگان مجلس، موضوع استیضاح آقای غلامی، وزیر علوم را دنبال می‌کنند. به نظر می‌رسد تصمیم برای استیضاح وی جدی است و این کار صورت می‌گیرد.

آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی حوادث دی 96

دکتر مجید سرسنگی با بیان این مطلب در پاسخ به آخرین وضعیت پرونده‌های دانشجویان بازداشتی حوادث دی ماه سال گذشته دانشگاه تهران اظهار کرد: من اطلاعات دقیقی از وضعیت پرونده‌های این دانشجویان در اختیار ندارم. البته بخشی از اطلاعات را در اختیار دارم، اما قرار بر این شد که این اطلاعات از طریق قوه قضائیه منتقل شود و در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد. بنابراین از اظهار نظر در این زمینه منع شده‌ام. وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس تصمیم‌گیری که صورت گرفته و با توجه به اینکه قوه قضائیه اطلاعات دقیق‌تری از وضعیت پرونده‌های دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران در وقایع دی ماه سال گذشته در اختیار دارد، بنابراین این قوه نیز در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

آخرین وضعیت پرونده 7 اصلاح طلب معروف

آذر منصوری با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام خود درباره آخرین وضعیت پرونده هفت عضو اتحاد ملت توضیحاتی ارایه کرد. در یادداشت اینستاگرامی آذر منصوری آمده است: امروز هفتم آذر ۹۷/دادگاه انقلاب/بعد از جلسه دادگاه تجدید نظر در کنار وکلای خوب و همراه ما در این پرونده، آقایان دکتر حسین آبادی، دکتر خندان، دکتر بابایی و وکیل جوان خوب کشورمان آقای حجت کرمانی که از زمان تشکیل این پرونده همه توان خود را برای دفاع از ما(هفت نفر) به کار گرفتند. خداوند بر عزتشان بیفزاید. امروز در جلسه دادگاه تجدیدنظر دلایل اعتراض به رأی حکم دادگاه بدوی ارائه و قرار شد لایحه دفاعیه هر یک از ما هفت نفر نیز به دادگاه ارائه شود. هفت نفر: دکتر محمدرضا خاتمی، مهندس محسن صفایی فراهانی، مهندس حسین کاشفی، مهندس محمد نعیمی پور، دکتر علی شکوری راد و خودم.

قلع و قمع عوامل حمله تروریستی اهواز

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: پرونده حادثه تروریستی 31شهریور اهواز در دستگاه قضایی استان به دقت در حال رسیدگی است و خوشبختانه همه عوامل موثر حمله تروریستی اهواز شناسایی و دستگیر شدند. فرهاد افشارنیا افزود: با کمک نیروهای اطلاعاتی و انتظامی همه عوامل موثر در این جنایت کور تروریستی شناسایی و دستگیر شدند و تعدادی نیز که در انجام وظیفه خود قصور و کوتاهی داشتند بازداشت شدند. وی ابراز امیدواری کرد این پرونده به سرانجام نهایی برسد و برخورد لازم و قانونی نیز با مقصران حادثه صورت گیرد. افشار نیا از سازمان قضایی نیروهای مسلح خواست حسب وظایف قانونی با افرادی که در این زمینه کوتاهی داشته‌اند برخورد کند.

جزییاتی از پرونده مرگ زهرا کاظمی خبرنگار ایرانی ـ کانادایی

محمد صحفی معاون مطبوعاتی اسبق وزارت ارشاد و رییس کمیته تحقیق پرونده گفت: اگر زهرا کاظمی به موقع به بیمارستان منتقل می‌شد حتماً نجات می‌یافت. اگر در هر دادگاهی، حتی دادگاه‌های کانادا در حضور وکیل کانادایی قرار می‌گرفتیم جمهوری اسلامی محکوم شناخته نمی‌شد. سعید مرتضوی اصرار داشت که زهرا کاظمی جاسوس است، اما کارشناسان وزارت اطلاعات پس از مصاحبه با وی، رسما اعلام کردند که به لحاظ فنی و علمی، زهرا کاظمی جاسوس نیست. /ایرنا

کاهش 50 درصدی قیمت‌ موبایل در راه است

یکی از واردکنندگان گوشی تلفن‌همراه گفت: هنوز هیچ گوشی توقیفی وارد بازار نشده است و کمبود انواع مدل‌های تلفن‌همراه در بازار، باعث ثابت ماندن قیمت‌ها شده است. عرضه گوشی‌های توقیفی می‌تواند قیمت‌ها را با افت شدیدی مواجه کند. موبایل‌های توقیفی با دلار 4200 تومان وارد کشور شده‌اند و عرضه آن‌ها می‌تواند تا 50 درصد قیمت‌ها را کاهش دهد/ ایلنا

نرخ گذاری خودرو به میزان ۵ درصد زیر قیمت بازار کذب است

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران: آنچه در بحث خودرو به دنبال آن هستیم فقط موضوع افزایش قیمت ها نیست، بلکه ساماندهی صنعت خودرو را در برنامه داریم که همکاران در حال تدوین آن هستند و از خودروسازان نیز برنامه خواسته ایم. خودروسازان باید چند برنامه را مد نظر داشته باشند و تعهد در آنها ایجاد شود؛ در این راستا تعیین قیمت خودرو فقط یکی از موارد است و علاوه بر آن داخلی سازی خودروها، ارتباط با قطعه سازان، کیفیت خودروها و عمل به برنامه ها و تعهدات نیز باید مدنظر باشد. خودروسازان درخصوص پیش فروش های قطعی باید به تعهداتشان عمل کنند و هیچ تردیدی در آن نیست. آن دسته از خودروهایی که قیمت جدید دارند و مشمول قیمت گذاری اند نیز در دست بررسی هستند و دیروز نیز در جلسه کارگروه تنظیم بازار مورد بررسی قرار گرفت که به زودی نهایی می شود و بطور قطع «افزایش معقولی» تصویب خواهد شد. ایرنا

پشنهاد «تندگویان» به جوانان نوازنده رشتی

تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به حضور جوانان نوازنده رشتی در این معاونت گفت: ضمن دلجویی از این جوانان به آنها پیشنهاد دادیم با ثبت یک تشکل موسیقی، امکان ادامه فعالیتشان را فراهم کنند. نوع رفتار با این جوانان نوازنده خشونت‌آمیز و ناشایست بوده است، به این جوانان پیشنهاد دادیم تا یک تشکل موسیقی ثبت کنند و یا عضو یکی از تشکل‌های فعال در این حوزه شوند تا این معاونت نیز بتواند از فعالیت آنها حمایت قانونی و حقوقی کند. عضویت در سازمان‌های مردم نهاد امکان پیشرفت این گروه را نیز فراهم می‌کند، این چند جوان همه پایبند به اصول اخلاقی بوده و علی رغم فشارها با هیچ رسانه خارجی و معاند همکاری نکردند. با وجود این، نوع برخورد با این جوانان که از این راه کسب درآمد می‌کردند، صحیح نبوده و باید از آنها حمایت کنیم. تعدادی از تشکل‌های این حوزه در بخش موسیقی خیابانی فعال هستند، با عضویت این جوانان در سازمان‌های مردم نهاد امکان حمایت ما نیز از آنها فراهم می‌شود. در حال حاضر پرونده این جوانان مختومه و مشکل قانونی آنها نیز برطرف شده است. /ایسنا

محرومیت عجیب اولین زن مدال‌آور اسنوکر

اکرم محمدی، دارنده نخستین مدال آسیایی بانوان ایران در اسنوکر که چند ماهی است بدون برگزاری جلسه کمیته انضباطی از حضور در مسابقات کشوری و جهانی محروم شده است، دلیل محرومیتش را مصاحبه سال گذشته‌اش دانست که گفته بود با فروش آخرین میز باشگاهش به مسابقات جهانی رفته‌است. شنیده‌ها حاکی از آن است که دلیل محرومیت او از حضور در مسابقات داخلی و خارجی مصاحبه‌ای بوده است که در سال ۹۶ انجام داده، اما حواشی مربوط به حذف این بانوی اسنوکرباز تنها به این جا ختم نمی‌شود، چرا که در حال‌ حاضر سازمان بازرسی وزارت ورزش و جوانان به مساله اعزام‌های فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس ورود کرده است. ین بانوی اسنوکر باز در پاسخ به این که در آن مصاحبه چه مطالبی را به زبان آورده است، گفت‌: در آن مصاحبه از من پرسیده شد که بهترین لحظه‌ ورزشی‌ام چه زمانی بوده است و من در پاسخ گفتم زمانی که مدال آسیایی را کسب کردم. سپس از من راجع‌ به بدترین اتفاق ورزشی‌ام سوال شد و من در جواب گفتم “زمانی بود که آخرین میز باشگاهم را فروختم تا با هزینه شخصی به مسابقات امارات بروم”. او ادامه‌ داد: گویا این صحبت‌های من به مذاق مسئولان فدراسیون خوش نیامده است.

احمد خاتمی: نظریه «آزاد گذاشتن مشروبات الکلی» را نقد کردم

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در خصوص نقد نظریه مقابله با مشروبات الکلی تقلبی گفت: بر اساس آموزه های دینی، “گفته” یعنی (ما قال) را نقد کرده ام و همچنان این نظریه را مورد نقد می دانم، هرکس که آن را گفته است. گرچه منتقدان محترم بعضا هتاکی کرده و سخنانی به ناروا گفته اند. در بخشی از بیانیه وی آمده است: اینجانب در خطبه نماز جمعه به نقد این نظریه مبنی بر اینکه برای مقابله با مشروبات الکلی تقلبی باید مثل گذشته آنها را آزاد گذاشت و از راه های دیگر مقابله کرد، پرداختم و اسمی از کسی نبردم. بر اساس آموزه های دینی، “گفته” (ما قال) را نقد کرده ام و همچنان این نظریه را مورد نقد می دانم، هرکس که آن را گفته است. این سخن با اصل مسلمِ (حلال محمد حلال الی یوم القیامه و حرامه حرام الی یوم القیامه. حلال پیامبر تا قیامت حلال است و حرامش تا قیامت حرام است) در تعارض است. نگرانی من، اباحه گری در محرمات الهی است که زمینه ساز گناه می شود. در نگاه بنده این نظریه ها اگر نهادینه شود آسیب به اسلامیت می زند که مبنای نظام اسلامی است. بر این اساس این “نظریه” مورد نقد است، نه این و آن.