شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مصاحبه های مطبوعاتی کارگزاران دولتی (شهین مولاوردی) زیر چشمهای تیز گربه های کنجکاو، و عصبانیت “اطلاعات سپاه” برعلیه مواضع اعتراضی خانم هدیه تهرانی!

مصاحبه های مطبوعاتی کارگزاران دولتی (شهین مولاوردی) زیر چشمهای تیز گربه های کنجکاو، و عصبانیت “اطلاعات سپاه” برعلیه مواضع اعتراضی خانم هدیه تهرانی!

گربه های سیر و کارگران گرسنه!!

پستهای اخیر “خانم هدیه تهرانی”سایتهای اطلاعاتی  را خشمگین کرده است! بهمین دلیل هم در متنی با عنوان “پول‌بازی با مشایی و یوزپلنگ‌ها؛ سیاست‌بازی با «هفت‌تپه»!” نوشته اند:

«هدیه تهرانی»، از هنرپیشگان سینما به تازگی در رویکردی اعتراضی نسبت به ماجرای تجمع صنفی کارگران هفت‌تپه در خوزستان، تعدادی عکس مربوط به اعتراضات این کارگران را در استوری اینستاگرام خود منتشر کرد.عکس‌هایی که در برخی از آنها عبارت «گرسنگی» به چشم می‌خورد.

تهرانی در ادامه این تصاویر، عکس‌هایی کنایه‌آمیز را نیز از غذا خوردن روحانیون (که برخی‌شان مربوط به کشورهای همسایه است)، سعید حدادیان، علی لاریجانی و حتی از سفره غذای رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی منتشر کرده است! [1]

مشرق در ادامه مینویسد: جالب آنکه اگرچه خود کارگران همواره این قبیل مسائل را بدون هیاهوی سیاسی و از راه مسالمت حل می‌کنند اما عده‌ای نیز هستند که همواره به دنبال یک زخم عفونت کرده می‌گردند.

در اشاره به کار خانم هدیه تهرانی و انتشار این عکس‌ها توسط ایشان یا با اجازه ایشان! باید گفت که اگر یک مسئول یا یک مداح مثل خیلی از مردم در کنار سفره غذا دیده شده اما برخی از سلبریتی‌ها عموماً در کنار سگ و گربه و در مهمانی‌ها و لابراتوارهای پوست و هتل‌های خارجی دیده می‌شوند.

از طرفی عقلانیت ایجاب می‌کرد اگر خانم تهرانی مشکلی برای کارگران هفت‌تپه متصور هستند آنرا با همدردی مادی، تلاش برای برگزاری نمایش فیلم رایگان به نفع کارگران، درخواست از مسئولان برای مرتفع‌کردن مشکل کارگران و غیره ابراز می‌کردند.

کما اینکه ایشان در کمپین “یوز تا ابد” حضور دارند و برای یوزپلنگ‌ها و زیست بهترشان پول جمع می‌کنند اما گویا احتراز دارند که برای قشرهایی از هموطنان خود هم دست به این کارها بزنند!

فی‌الجمله اما ایشان برای ابراز همدردی طریقی را برگزیده‌اند که متأسفانه یک مسلک دوستانه برای کارگران و برای کشور ارزیابی نمی‌شود.

در خاتمه نیز باید اشاره کرد که جریان موسوم به سلبریتی‌ها از نظر مردم، کسانی هستند که با حمایت از اصلاح‌طلبان و رئیس‌جمهور روحانی، جزو پدیدآورندگان اوضاع و مشکلات موجود محسوب می‌شوند و به عبارت دیگر اگر آن حمایت‌های موسم به «تا ۱۴۰۰ با روحانی» نبود اکنون شاید کارگران هفت‌تپه هم با مشکل مواجه نمی‌شدند.

کما اینکه رئیس‌جمهور روحانی در انتخابات ۹۶ و در استان خوزستان حائز بیشترین رأی نیز بوده است.

انتشار تصویر غذا خوردن رزمندگان در اینستاگرام خانم تهرانی و کنایه این تصویر به صحبت گرسنگی کارگران هفت‌تپه نیز مسئله‌ای است که ما آنرا به قضاوت مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

گفتنیست، هدیه تهرانی در حالی تصاویری از غذا خوردن برخی شخصیت‌های منتشر کرده است که خود در دوران دولت محمود احمدی‌نژاد، با هدایت مستقیم نهاد ریاست‌جمهوری «کمک مالی کلان» برای راه اندازی یک نمایشگاه دریافت کرد.

***

1_http://www.bartarinha.ir/fa/print/۷۹۸۸۵۷