پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ستمگران اسماعیل بخشی و سه تن دیگر را در چهاردهمین روز اعتراض کارگران هفت‌تپه بازداشت کردند

ستمگران اسماعیل بخشی و سه تن دیگر را در چهاردهمین روز اعتراض کارگران هفت‌تپه بازداشت کردند

پس از انتشار گزارش‌ها درباره بازداشت اسماعیل بخشی، نماینده کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه و دو نفر دیگر، استاندار خوزستان بازداشت چهار نفر را در ارتباط با این اعتراضات تائید کرد.

سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه روز یکشنبه خبر داد که اسماعیل بخشی، از نمایندگان کارگری این واحد صنعتی همراه با مسلم آرمند، یکی دیگر از نمایندگان کارگری و یک خبرنگار زن بازداشت و به اداره امنیت شهرستان شوش انتقال یافته‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، کارگرانی که روز یکشنبه در چهاردهمین روز اعتراض صنفی خود در شوش راهپیمایی و تجمع کرده‌اند، خواستار آزادی بازداشت شدگان شده‌اند.

در همین حال غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، بدون ذکر نام گفت که چهار نفر در ارتباط با اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه بازداشت شده‎اند.

پیشتر، یگان‌های ویژه در بامداد روز شنبه در محوطه هفت‌تپه و شهرستان شوش مستقر شده بودند. اما گزارش‌ها حاکی از خروج نیروهای این یگان از شوش در روز یکشنبه بود.

اسماعیل بخشی پیش از بازداشت در یک سخنرانی که فیلم آن در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافت با انتقاد از اعزام نیروهای یگان ویژه به منطقه خطاب به آنان گفته بود که چرا اسلحه خود را به سوی مردم گرفته‌اند و اعلام کرده بود که کارگران معترض تنها خواسته‌های صنفی دارند.

او این سخنان را در پی بسته شدن درهای شرکت از سوی یگان ویژه بیان کرده بود.

همچنین به گزارش کانال تلگرامی امتداد، کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه صبح روز یکشنبه برای چهاردهمین روز متوالی با تجمع در مقابل فرمانداری شهرستان شوش دست به اعتراض زدند که در جریان این تجمع، «برخی از کارگران با نیروهای انتظامی مستقر دچار درگیری‌های جزئی شدند».

کارگران نیشکر هفت‌تپه به آنچه «مشکلات بی‌پایان» این شرکت نامیدند، اعتراض داشته و همچنین خواستار پرداخت دستمزد معوقه خود شده‌اند.

پیشتر گزارش‌هایی در مورد متواری و یا زندانی شدن کارفرمای خصوصی شرکت نیشکر هفت‌تپه منتشر شده بود و روز یک‌شنبه غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، اعلام کرده که کارفرمای این شرکت فرار کرده است.

همزمان با ادامه اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه در شوش، کارگران گروه ملی فولاد اهواز نیز در اعتصاب به سر می‌برند.

معترضان روز شنبه و در هشتمین روز اعتصاب خود در مقابل فرمانداری اهواز و استانداری و دادگستری خوزستان تجمع کرده بودند.