پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » سیاسی » هاشم خواستار آزاد شد

هاشم خواستار آزاد شد

هاشم خواستار، معلم بازنشسته و نماینده مبارز معلمان ایران، که در تاریخ ۱آبان‌ماه ۹۷ توسط نیروهای اطلاعات ربوده و به بخش روانی بیمارستان ابن‌سینای این شهر منتقل شده بود، بعد ازظهر امروز شنبه ۱۹آبان آزاد شد. سید هاشم خواستار ۱۸روز را به‌صورت زندانی همراه با چند روز اعتصاب غذا در بیمارستانی روانی ابن سینا گذراند.

 

هاشم خواستار بعد از آزادی در پیامی به مردم و فرهنگیان نوشت:

ملت قهرمان ایران، همت و آگاهی و بیداری شما باعث آزادیم شد. قسم به قلم که به جنبش آزادیخواهی شما خیانت نکنم و تا جان در بدن دارم از جنبش آزادیخواهی شما حمایت کنم. از شما ملت قهرمان ایران بی‌نهایت سپاسگزارم و امیدوارم این حمایتتان را از زندانیان دیگر دریغ نکنید.

شرح مفصل داستان آدم‌ربایی‌ام را به‌زودی به شما ملت قهرمان ایران گزارش خواهم داد.

سید هاشم خواستار نماینده معلمان آزاده ایران. ۱۹ آبان ۹۷

 

دستگیری هاشم خواستار

به‌دنبال تحصن سراسری معلمان در روزهای ۲۲و ۲۳مهرماه نظام، در وحشت از ادامه اعتصابها و اعتراضات، اقدامها و تدابیر سرکوبگرانه علیه فرهنگیان را شدت بخشیده است. وزارت اطلاعات، ادارات حراست و اطلاعات پاسداران در استانهای مختلف کشور شماری از معلمان را بازداشت یا احضار کرده و به پرونده‌سازی برای آنها مبادرت کرده‌اند.

روز سه‌شنبه اول آبان آقای هاشم خواستار فعال سرشناس حقوق معلمان که پیش از این بارها دستگیر و زندانی شده است، در یک اقدام جنایتکارانه توسط اطلاعات پاسداران ربوده و سپس به‌عنوان بیمار روانی به بیمارستان ابن سینای مشهد منتقل شده است. انتقال به «بیمارستان روانی» پس از افشای آدم‌ربایی، هدفی جز سرپوش گذاشتن بر جنایت ندارد.

«انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» دو روز پس از ربایش آقای خواستار در تاریخ سوم آبان گزارش کاملی از نحوه ربودن ایشان توسط اطلاعات سپاه به نمایندگان پارلمان اروپا تقدیم و جلساتی را در همین ارتباط در بروکسل بلژیک با مسئولان کمیسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا برگزار کرد.

اعتراضهای مردمی به دستگیری هاشم خواستار

دهها تن از مردم مشهد همراه با اعضای خانواده آقای هاشم خواستار، مسئول کانون صنفی معلمان در مشهد بعد ازظهر روز دوشنبه ۱۴آبان ۹۷در اعتراض به ربودن و زندانی کردن هاشم خواستار در مقابل بیمارستان ابن سینا تجمع کردند.
پسر آقای هاشم خواستار در دقایق اول شکل‌گیری تجمع اعتراضی، توسط مأموران سرکوبگر انتظامی و گارد ضدشورش که در محل حاضر شده بودند، دستگیر شد.
همسر آقای خواستار نیز اعلام کرد من این قدر اینجا می‌مانم تا همسرم را آزاد کنید. اما مأموران سرکوبگر  وی را دستگیر کرده و با خود به محل نامعلومی بردند.

اما با اوجگیری اعتراضها عناصر اطلاعاتی و سرکوبگر ابتدا ناچار شدند که همسر و خانواده هاشم خواستار را آزاد کنند و امروز نیز آقای هاشم خواستار را پس از ۱۸روز بازداشت آزاد کردند.