جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بسته ویژه خبری !

بسته ویژه خبری !

 

تهدید علم الهدی برای مصادره نفتکش های عربستان

علم‌الهدی افزود: فردی که استاد دانشگاه است در مقاله‌ای در مجله جنگ جهانی این مسئله را تشریح می‌کند که از تنگه هرمز در هر روز سه کشتی عربستان سعودی عبور می‌کند و اگر قرار باشد نفت ایران صادر نشود، ساعت 5 صبح هر روزی که اراده کنند، سه کشتی عربستان مصادره و سکوی نفتی بسته می‌شود. وی بیان کرد: این استاد جنگ جهانی ادامه می‌دهد موشک‌های قاهر برای تأسیسات نفتی عربستان کافی است که آنها را از کار بیندازد و در صورت دخالت آمریکا و متحدانش این اتفاقات رخ خواهد داد که کل اقتصاد جهان و بانک‌های آنها از کار می‌افتد و قیمت نفت به بشکه‌ای 400 دلار می‌رسد. عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اینها تحلیل استاد جنگ جهانی است و وی می‌گوید در این جنگ احتمالی فقط دو پایگاه موشکی ایران دخیل است و 110 پایگاه موشکی ایران فعالیتی ندارند. این استاد آموزش جنگ و به قول برخی رئیس اتاق جنگ ناتو می‌گوید اگر تصمیم به تحریم نفت ایران باشد به فاصله یک ساعت و نیمه تمامی کشورهای خلیج فارس و دبی و عربستان نابود می‌شوند و این در حالی است که ما هنوز سراغ اسرائیل نرفته‌ایم و دلیل اینکه می‌گویند موشک‌ها را جمع کنیم همین است.

واعظی: رئیس دولت اصلاحات علاقه‌ای به حضور در نهاد ریاست‌جمهوری ندارند

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره تهیه دفتر کاری برای رئیس دولت اصلاحات گفت: صحبت‌ها در این مورد انجام شده است و طبق قانون هر آنچه لازم باشد انجام می‌دهیم. سیدمحمود واعظی در پاسخ به این که در چند روز اخیر شاهد بودیم دفتر سید محمد خاتمی از وی گرفته شد و طبق قانون این وظیفه دولت‌ها است که برای روسای‌جمهور پیشین محلی را به عنوان دفتر در نظر بگیرد، دولت در این باره چه اقدامی می‌کند،‌ گفت: بله این وظیفه ماست، با بنده هم در این مورد صحبت شده است. رئیس دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: حجت‌الاسلام مجید انصاری در این مورد صحبت کرد و من گفتم حتما طبق قانون این کار را انجام خواهیم داد. وی تأکید کرد: از آنها خواسته‌ایم که جایی را پیدا کند و هر مکانی را که خودشان بخواهند ما در اختیارشان خواهیم گذاشت. اگر محل خاصی را در نظر داشته باشند و بخواهند اجاره کنند ما مشکل خاصی نداریم. واعظی در پاسخ به این که آیا آقای خاتمی می‌تواند دفتری در محل نهاد ریاست‌جمهوری داشته باشد، گفت:‌ خودشان علاقه‌ای ندارند که به اینجا بیایند و ایشان هم مثل بقیه روسای‌جمهور می‌خواهند دفتری برای مراجعان داشته باشند. وی تأکید کرد: دولت هر آنچه قانون مشخص کرده با نظر خودشان، اجرایی می‌کند.

حق شناس: سخنان جهانگیری نگران کننده است

عضو شورای شهر تهران درباره سخنان اخیر جهانگیری مبنی بر نداشتن اختیار در دولت گفت: گفتن این حرف از سوی معاون اول رئیس جمهور پسندیده نیست چون جهانگیری دومین مقام اجرایی بعد از رئیس جمهور است و باید بالاترین اختیار را داشته باشد.

امکان بازتولید احمدی نژاد وجود دارد

ایمانی در پاسخ به مقایسه شرایط امروز کشور با سال های 81 تا 84 که منجر به پیروزی احمدی نژاد شد و نگرانی از بازتولید احمدی نژاد در انتخابات آینده گفت: ببینید واقعیت این است که اگر مردم مجموعا از شرایط یک دولت ناراضی باشند معلوم نیست که چه فردی در انتخابات بعدی از صندوق آرا بیرون بیاید. ممکن است فردی کاندیدا شود که با یک حرکت هیجانی بتواند آرا مردم را جذب کند که به هیچ وجه به نفع کشور نیست بنابراین امکان بازتولید احمدی نژاد وجود دارد. ایمانی ادامه داد: در دولت دوم آقای خاتمی هم به دلیل برخی رفتارهای دولت و طرفدارانش کشور به نوعی به آشوب سیاست داخلی کشیده شد بنابراین مردم از شرایط احساس نارضایتی داشته و به دنبال کسی بودند که آرامش را به کشور و دولت بازگرداند، در این شرایط شخصی از صندوق بیرون آمد که هیچ کس حتی خودش هم تصور نمی کرد. این اتفاق هر زمان دیگر هم ممکن است رخ دهد بنابراین تأکید می کنم که عملکرد دولت ها و حامیانش برای تشکیل دولت بعدی بسیار موثر است. این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: برای حفظ انسجام باید همراهی بیشتری بین دولت و اصلاح طلبان وجود داشته باشد تا در انتخابات ریاست جمهوری آینده شاهد این اتفاق نباشیم. ایمانی با بیان اینکه مشکل اصلی این است که اصلاح طلبان و طیف طرفدار دولت نمی خواهند مسئولیت انتخاب خود را در حمایت از دولت بر عهده گیرند، افزود: اگر اصلاح طلبان و طیف طرفدار دولت مسئولیت حمایت از دولت را برعهده گیرند موضوع تا اندازه زیادی حل می شود، این گروه ها برای فرافکنی و تطهیر خود نزد مردم به پرخاشگری سیاسی می پردازند که در نتیجه آن شاهد به هم ریختگی سیاسی در دولت و نوعی جنگ داخلی بین طیف های مختلف اصلاح طلب هستیم.

درخواست تازه افشانی از شورای شهر تهران

شهردار تهران درخواست کرده که تا مشخص شدن مستثنی شدن شهرداران از قانون منع بکارگیری بازنشستگان در یکی از کمیسیون های مجلس، روند انتخاب و رای گیری برای شهردار جدید را به تعویق اندازند. علی اعطا از درخواست شهردار تهران برای تاخیر در رای گیری اعضای شورای شهر به منظور انتخاب شهردار جدید تهران خبر داد. علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به صحبتهایی که محمدعلی افشانی با اعضای شورای شهر داشته، اظهار کرد: شهردار تهران درخواست کرده که تا مشخص شدن مستثنی شدن شهرداران از قانون منع بکارگیری بازنشستگان در یکی از کمیسیون های مجلس، روند انتخاب و رأی گیری برای شهردار جدید را به تعویق اندازند. سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص واکنش اعضا به این درخواست گفت: در حال حاضر مقرر شده تا در این مورد صحبت و جمع بندی کنیم که چگونه درباره این موضوع اقدام شود. طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی شورای شهر تهران فردا باید اسامی 5 گزینه تصدی شهرداری تهران اعلام شود و چنانچه این اسامی فردا اعلام نشوند، این تلقی ایجاد می شود که شهردار تهران در حال تعیین تکلیف برای اعضای شورای شهر است.

مقدم فر: حسن خمینی آب در آسیاب دشمن نریزد

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه سید حسن خمینی ادعاهایی را مطرح کرد. حمیدرضا مقدم‌فر در پاسخ به سؤالی درباره موضع‌گیری سیدحسن خمینی به نامه محمد یزدی که آن را “اسائه ادب” به آیت‌الله سیدموسیشبیری خوانده بود، در اظهاراتی مدعی شد: سطح نازل بینش و تفکر سیاسی و اجتماعی، جناب سیدحسن خمینی از عجیب‌ترین مسائلی است که سال‌هاست جامعه سیاسی ایران با آن مواجه‌ است. جبهه مؤمن انقلابی، همواره به‌خاطر عشق عمیق به بنیانگذار کبیر، سعی کرده حرمت جناب سیدحسن خمینی را نیز حفظ کند اما آن‌زمان که ایشان میراث امام(ره) و شخصیت امام(ره) را به ‌حراج می‌گذارد، دلسوزان انقلاب و پیروان واقعی امام(ره) مجبور به انتخاب‌اند. مقدم‌فر ادعا کرد: جناب سیدحسن خمینی با برخی مواضع خود، موضع جریانی را تقویت می‌کند که عملاً امام(ره) را در موزه تاریخ می‌بینند، نه احترامی برای شخصیت امام قائلند و نه شعارهایش و نه آرمان هایش! با توجه به سابقه عمل سیاسی آقای حسن خمینی، اگر نتوان از او انتظار تحلیل عمیق سیاسی داشت، اما از ایشان که همه داشته امروزش به ‌سبب انتساب به روح‌الله کبیر است، دست‌کم می‌توان انتظار داشت با دشمنان خط و آرمان پدربزرگ شریفشان همراهی نکند و آب به آسیاب دشمن نریزد. /اقتصاد نیوز

پاداش های 100 میلیونی برای مدیران!

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گوید، در گذشته حقوق های نجومی پرداخت می شد اما اکنون دریافت های حقوق های ۸۰ تا ۱۰۰ میلیونی بعید است. عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ادعا خجسته مبنی بر دریافت حقوق 80 تا 100 میلیون برخی مدیران و بانک ها، اظهار داشت: در گذشته این اعداد و ارقام بسیار بالاتر بود، در بانک ها پاداش های 100 میلیون تا یک میلیارد پرداخت می شد، اینکه گفته می شود در بانک تجارت نیز 700 میلیون پرداختی وجود داشته جای تاسف دارد چرا که این بانک دولتی است. بعید است که کسی جرأت کند حقوق 80 میلیون تومانی حتی در بانک ها دولت و خصوصی صارد شود. عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با بیان اینکه نمی توان رقم دقیقی از حقوق های بالا ارائه کرد، ادامه داد: پرداخت حقوق های نجومی در بانک ها و صندوق ها باعث شد که بانک از عهده پرداخت سپرده مردم برنیایند و مردم در اعتراض به خیابان ها بیایند و در نهایت دولت مجبور شد که از بیت المال سیستم اعتباری در نظر بگیرد تا از خزانه خسارت ها پرداخت شود.

آیت الله مسعودی خمینی خطاب به آیت الله یزدی: نامه شما توهین آمیز بود

آیت الله مسعودی خمینی در مورد نامه اخیر آیت الله یزدی به حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی به شفقنا گفت: مرجعیت، مقامی است که او باید بگوید چکار کنیم نه اینکه زیردستان او بگویند این کار که انجام گرفته، خوب است یا بد. او نامه نگاری آیت الله یزدی به این شیوه را توهین دانست و ادامه داد: این نامه به نوعی کوچک شمردن مرجعیت است ضمن اینکه نامه نگاری با یک مرجع تقلیدی که سابقه ۵۰-۶۰ سال لطافت دارد با این ادبیات سبب می شود که دیگران هم جسارت کرده و به خود اجازه دهند هرآنچه می خواهند به هرشکلی بگویند.

برخی فکر می‌‌کنند بیت‌المال صاحب ندارد؛ با خود می‌گویند ببریم و بدزدیم

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران: بعضی ها خیال می کنند بیت المال صاحب ندارد پس بدزدیم من به این ها هشدار می دهم که دزدی از بیت المال خطرناک تر از جیب مردم است. روایت داریم بعد از ظهور حضرت مهدی(عج) انسان هایی که ذکات نمی دهند مجازاتشان اعدام است. اگر کسی از جیب کسی دزدی کند مجازاتش اعدام نیست. چراکه این آدم پولی را می دزد که حیات جامعه است و امت اسلامی با آن می خواهد روی پای خود بایستد.

نماینده اهواز: طرح ممنوعیت توهین به اقوام ایرانی به مجلس ارائه می شود

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق طرح صیانت از اقوام ایرانی، هرگونه توهین و جسارت به اقوام ایرانی جرم است به همین دلیل طرح ممنوعیت توهین به اقوام ایرانی به مجلس ارائه می شود. همایون یوسفی در گفت و گو با ایرنا افزود: ما باید در راستای حفظ انسجام ملی و دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی اهتمام بیشتری در صیانت از اقوام ایرانی داشته باشیم. وی تصریح کرد: به عنوان یکی از نمایندگان مردم خوزستان بر خود لازم دیدم با ارائه طرحی به مجلس شورای اسلامی در راستای صاینت بیشتر از حقوق اقوام ایرانی گام بردارم تا خدمتی به تمام اقوام باشد. یوسفی خاطرنشان کرد: حمایت و صیانت از ارزش های اقوام ایرانی می تواند به پر بارتر شدن ظرفیت های اجتماعی و انسانی کشور کمک کند و به طور حتم این صیانت ها سبب پر بارتر شدن درخت نظام جمهوری اسلامی می شود.

امام جمعه شیراز: کسی که حجاب را رعایت نمی‌کند، مستکبر است

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، امام جمعه شیراز در خطبه های نماز جمعه 11 آبان شیراز با اشاره به درپیش بودن روز سیزدهم آبان و نامگذاری این روز به نام مبارزه با استکبار، گفت: اصل اسکتبار یعنی قیافه گرفتن در مقابل خداوند؛ هر کس که در مقابل خداوند قیافه بگیرد مستکبر است، کسی که نماز نمی‌خواند، واجبات را به جا نمی‌آورد، حجاب را رعایت نمی‌کند، مستکبر محسوب می‌شودبنابر این در جامعه خودمان مستکبر زیاد داریم؛ حال باید به این سئوال پاسخ دهیم که کسی حق دارد در مقابل خداوند قیافه بگیرد؟/ایسنا