پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » ورود مستقیم نیروهای ویژه کماندوهای آمریکایی و کُردهای شرق فرات/ آیا موفق به شکست داعش می‌شوند؟

ورود مستقیم نیروهای ویژه کماندوهای آمریکایی و کُردهای شرق فرات/ آیا موفق به شکست داعش می‌شوند؟

نیروهای آمریکایی به حومه شهرک راهبردی هجین (مهم ترین پایگاه داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات) اعزام شده‌اند و مسئولیت دارند به شبه نظامیان کُرد برای تصرف این شهرک کمک کنند.

ضربه مهلک به داعش در دیرالزور

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از تحولات میدانی جنوب شرق و جنوب استان دیرالزور (نوار ساحلی شرق رود فرات) حاکیست، درگیری ها میان شبه نظامیان کُرد و عناصر تروریستی داعش هچمنان به شدت در جریان است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نزدیک به یک ماه از عملیات شبه نظامیان کُرد در نوار ساحلی شرق رود فرات می گذرد اما آنان پیروزی قابل توجهی را در میدان نبرد به دست نیاورده اند.

این منبع میدانی با بیان این که تروریست های داعش به شدت از مواضع اشغالی خود در نوار ساحلی شرق رود فرات دفاع می کنند، گفت: شبه نظامیان کُرد با وجود پشتیبانی یگان های هوایی، موشکی و توپخانه ای ائتلاف غربی موفق به پیشروی خاصی در این محور نشده اند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

وی افزود: ناکامی های متوالی شبه نظامیان کرُد در نوار ساحلی شرق رود فرات باعث شد تا ارتش آمریکا به صورت مستقیم وارد درگیری ها شود و دهها تن از یگان ویژه نیروی دریایی را وارد میدان کند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای آمریکایی به حومه شهرک راهبردی هجین (مهم ترین پایگاه داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات) اعزام شده اند و مسئولیت دارند به شبه نظامیان کُرد برای تصرف این شهرک کمک کنند.

به گزارش مشرق، یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا (مارینز) با ۶ خودروی نظامی، ۴ کامیون حامل موشک و تجهیزات نظامی خود را به حومه شهرک هجین رسانده اند تا شبه نظامیان کُرد را در تصرف مناطق تحت اشغال داعش کمک کنند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای آمریکایی در حالی به حومه شهرک هجین اعزام شده اند که باز هم تلاش شبه نظامیان کُرد برای اشغال این شهرک ناکام ماند و با متحمل شدن خسارت های سنگین و تلفات بالا مجبور به عقب نشینی شدند.

تله های انفجاری کار گذاشته شده توسط داعش در منطقه منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از شبه نظامیان کُرد شده است؛ از حومه شمالی شهرک باغور فوقانی خبر می رسد، نیروهای کُرد عملیات جدیدی را با پشتیبانی یگان های هوایی و توپخانه ای ائتلاف غربی علیه تروریست های داعش انجام دادند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

به گزارش مشرق، شبه نظامیان کُرد پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شدند حدود ۲ کیلومتر در عمق این محور پیشروی کنند و خود را به ورودی روستای» المراشده» برسانند.

شبه نظامیان کُرد در محور شمالی شهرک «الشجله» حملات سنگینی را علیه تروریست های داعش انجام دادند و  به ورودی های شهرک «السوسه» رسیدند؛ این شهرک در ۲۲ کیلومتری شهرک هجین واقع شده است.

به گفته منابع میدانی، در حال حاضر، حدود ۹۶ کیلومتر مربع از مساحت نوار ساحلی شرق رود فرات (شهرک ها و روستاهای مهمی از جمله الشعفه، الکشمه، ابوحسن، ابوالخاطر و هجین) در اشغال تروریست های داعش است.