جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » رامین حسین پناهی در حال اعتصاب خشک ساعت ۵ بامداد صبح امروز اعدام شد

رامین حسین پناهی در حال اعتصاب خشک ساعت ۵ بامداد صبح امروز اعدام شد

بنا به گزارش امجد حسین پناهی برادر زندانی سیاسی کرد طبق اخبار دریافتی فعال سیاسی کورد رامین حسین پناهی ساعت ٥ صبح امروز شنبە ١٧ شهریور۱۳۹۷ در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدە است

بنا به گزارشات رامین در زمان اعدام در حال اعتصاب غذای خشک بوده است
در ملاقاتی که خانوادهی زانیار مرادی با وی داشتند. زانیار به خانواده اش گفته که: فردا(شنبه) هم او، هم لقمان مرادی، هم رامین حسین پناهی اعدام می شوند. این هرسه، اکنون در اعتصاب غذای خشک هستند.

امجد حسین پناهی، از بی اطلاعی از برادرش رامین حسین پناهی نوشته و گفته بود که از زمانی که او را به سلول انفرادی منتقل نموده اند هیچ اطلاعی از وی در دست نیست.

هنوز منبع رسمی جمهوری اسلامی خبر اعدام او را اعلام نکرده‌‌اند و اعدام او در زمره اعدام‌های مخفیانه قرار می‌گیرد.

رامین حسین پناهی که به اتهام بغی از طریق عضویت در حزب کومله کردستان به اعدام محکوم شده بود در سلول‌های انفرادی زندان رجایی شهر کرج به سر می‌برد.

جاوید رحمان و آگنس کالامارد خواهان توقف اعدام زندانیان سیاسی زانیار و لقمان مرادی و رامین حسین پناهی شدند.

روز ۱۶شهریور جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران و خانم آگنس کالامارد گزارشگر ویژه اعدام های غیرقانونی و خودسرانه با صدور بیانیه ای از ایران خواستند تا اعدام زندانیان سیاسی کرد زانیار و لقمان مرادی را متوقف کنند.

آنها همچنین اعلام کردند که نگرانی های جدی در مورد شکنجه این زندانیان پیش از محاکمه وجود دارد و آنها از محاکمه منصفانه برخوردار نبوده اند. این بیانیه در ادامه خواهان توقف اعدام آقای رامین حسین پناهی شده است.

کارشناسان همچنین از دریافت اطلاعاتی در باره اعدام رامین حسین پناهی در همان زمان شنبه۱۷ شهریور ( ۸ سپتامبر) ابراز نگرانی کردند و اعلام کردند که وی در زمان بازداشت شکنجه شده و از محاکمه عادلانه برخوردار نبوده است.