جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اراکی عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌ بیت: تشیع انگلیسی خطرناک ترین جریان تاریخ شیعه است و استراتژی آن بر جنگ روانی مبتنی بر مذهب استوار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،  محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز در دومین همایش بررسی پیامدهای نظری و عملی تشیع انگلیسی که در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: تفرقه میان مسلمانان با ابزار فرقه‌تراشی همواره جزو مهم‌ترین اهداف شوم دشمنان بوده است.

وی با بیان این‌که طالبان، بهائیت، القاعده، وهابیت و… همه فرقه‌هایی ساختگی برای مقابله با اسلام بوده است، خاطرنشان کرد: سران این فرقه‌های نوظهور به دنبال القای چهره افراطی و خشن از اسلام در دیدگاه جهانیان هستند، این هدف شوم با حمله به عوامل وحدت و انسجام مسلمانان و علمای شیعه نیز پیگیری می شود.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که رژیم آل‌سعود با محوریت وهابیت شروع به ساخت و تجهیز مساجد مختلف در جهان و به ویژه اروپا کرده است، افزود: یکی از اهداف اصلی از این اقدام بکارگیری امامان جماعت افراطی ضد شیعه است تا حقایق برای مسلمانان کتمان بماند؛ بر این اساس بسیاری از کتب شیعی از جمله نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در دانشگاه ها و مساجد کشورهای جهان ممنوع است.

وی با بیان این‌که شیعیان برای تبلیغ اندیشه های والای ولایی با مشکل مواجه هستند، گفت: بنده از سال 73 تا 83 نماینده رهبری در انگلیس بودم و از نزدیک با جریانات بریتانیا برای ترویج افراط در تشیع و تسنن آشنا بودم، در اروپا همه مساجد را در اختیار عربستان و وهابیون قرار دادند، طلاب وهابی افراطی تربیت کردند و سپس تشیع افراطی انگلیسی را تشکیل دادند.از دیدگاه تشیع انگلیسی جنگ با سنی مهم‌تر از جنگ با صهیونیست است، شیعه انگلیسی سنی ها را ناصبی معرفی کرده و آنها را خارج از دین معرفی می کنند این در حالیست که بیش از 80 درصد سنی های جهان اسلام نه تنها محبان اهل بیت(ع) هستند، بلکه معتقد به امامت معنوی 12 معصوم هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی کتمان اهداف انقلاب، تشویه چهره انقلاب و امام و منفورکردن انقلاب، و تبدیل و تحریف به وسیله موساد و انگلیس و سیا از جمله اقدامات دشمنان در اروپا برشمرد و افزود: کتمان حقایق ادیان، تشویه و مسخ کردن مفاهیم و چهره ادیان و انبیا و پیروان، تبدیل نعمت به نقمت و در نهایت تحریف حقایق مهم‌ترین اهداف دشمنان اسلام و تشیع است.

وی با بیان این‌که بزرگترین خطر تهدید کننده ادیان الهی از نظر قرآن؛ اختلاف و تفرقه است، افزود: سرویس های جاسوسی برخی از کشورهای منطقه با هدف ایجاد تفرقه فعالیت دارند، در این زمینه ماموران اطلاعاتی موساد و انگلیس در جمع برخی از تشکل ها و گروه های نفرقه افکن شیعی حاضر شده و جریان تشیع لندنی را به سمت عملکرد تشکیلاتی هدایت می کنند.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌ بیت از تشیع انگلیسی به عنوان خطرناک ترین جریان تاریخ تشیع یاد کرد و گفت: استراتژی آن بر جنگ روانی مبتنی بر مذهب استوار است، در حقیقت توسعه جریان شیعه افراطی ضد سنی از خصوصیات بارز شیعه لندنی است که باید نسبت به توطئه های جدید این جریان آگاهی لازم را داشته باشیم.

اراکی با تأکید بر این‌که اختلاف عقیده با برادران اهل سنت هرگز به معنی دشمنی نیست، افزود: امروز دشمنان اسلام از وحدت میان شیعه و سنی واهمه دارند؛ رمز موفقت و تعالی امت اسلام نیز در انسجام، برادری و برابری خلاصه می شود، نباید اجازه دهیم جریان های افراطی شیعه و سنی؛ چهره اسلام ناب محمدی را خدشه‌دار کنند