سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » اخبار ویژه روزنامه‌ها!

اخبار ویژه روزنامه‌ها!

 

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند .

*********

کیهان

سیم فراکسیون امید را کشیده‌اند که هیچ مطالبه اقتصادی از دولت نمی‌کند؟!

فراکسیون امید و اصلاح‌طلبان بیرون مجلس با وجود اختیارات در مجلس، چرا پیگیر مطالبات اقتصادی مردم از دولت نیستند؟

وطن امروز با طرح این سؤال نوشت: اردیبهشت‌ماه 95 زمانی که نمایندگان لیست امید تصمیم به تشکیل فراکسیون مختص خود در مجلس گرفتند، محمدرضا عارف از حضور 167 نماینده مجلس در آن خبر داده بود! پس اصلاح‌طلبان مدعی بودند اکثریت مجلس همسو با ایشانند.

1- جلسات مجلس با حضور دوسوم نمایندگان رسمیت می‌یابد. 2- شرط کافی برای تصویب هر طرح و لایحه‌ای در صحن مجلس، موافقت بیش از نیمی از نمایندگان حاضر در صحن است. 3- شرط کافی برای استیضاح هر وزیر، امضای آن توسط10 نماینده است. 4- شرط کافی برای طرح سؤال از رئیس‌جمهور، امضای یک‌سوم نمایندگان است. 5- طرح‌های قانونی با امضای حداقل 15 نماینده قابل طرح در صحن مجلس است.

در این شرایط، سؤال این است که مجموعه اصلاح‌طلبان اعم از شورای ‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، محمد خاتمی، چهره‌های پشت‌پرده، احزاب و چهره‌های شناخته شده، لیست امید و… از اسفند 94 تاکنون کدام اقدام عملیاتی را برای وادار کردن دولت به تحرک بیشتر انجام داده‌اند؟ چرا کسی انجام وعده‌های نجومی رئیس‌جمهور را بطور جدی از او مطالبه نمی‌کند؟ یادمان نرفته اینکه شخصی چون عباس عبدی همان ابتدای تشکیل مجلس دهم، با آگاهی از ماهیت رانتی و غیرمعقول لیست امید، خواستار تهیه چند جلد کتاب آموزشی برای نمایندگان و آزمون گرفتن از محتوای کتاب‌ها برای بالابردن سطح سواد و پایین آوردن سطح شوت بودن حضرات شده بود. دیگر چهره‌های اصلاح‌طلب نیز خواستار تشکیل اتاق فکری در بیرون مجلس برای راهنمایی نمایندگان لیست امید شده بودند.

مجموعه این واقعیات به علاوه مضحکه‌هایی که تاکنون از این مجلس دیده‌ایم- سلفی با موگرینی، موزه لوور، استیضاح‌های بی‌خاصیت و…- به ما می‌گوید لابی‌های بیرون مجلس، در جهت حرکت نمایندگان در صحن بسیار تعیین‌کننده بوده است.

نمایندگان لیست امید طی 2/5 سال گذشته، دقیقا در هر زمانی که نوک انتقادات افکار عمومی به سمت مطالبات اقتصادی از دولت رفته است، بلافاصله و بدون فوت وقت، با طرح مسائل حاشیه‌ای و کم‌اهمیت، سعی کرده‌اند جهت‌دهی افکار عمومی را به سمت دیگری منحرف کنند. چنین حجمی از فعالیت البته انرژی زیادی از اعضای لیست تکرار می‌گیرد، لذا ظاهرا طی 2/5 سال قبل در مجلس از این حیث تمهیداتی لحاظ شده است. چنانکه کاربری شناخته شده در شبکه‌های اجتماعی که یک روز اتفاقی ناهار را در مجلس میهمان شده، می‌نویسد: «هنوز باورم نمی‌شود که ناهار مجلس سلف سرویس با چند نوع کباب، خورشت، جوجه، کشک بادنجان، چند نوع سالاد و دلستر و دوغ و میوه و… باشد! نماینده‌ای از جلوی من رد شد که بشقابش پر از کباب بدون برنج بود و سالاد و سس و مخلفات!»

اتاق فکر گرداننده لیست امید و مقصری که این روزها همراه با عصای تکرارش بالکل از دیده‌ها مخفی شده اما چه می‌کنند؟ عبدالله ناصری، مشاور سیاسی او و عضو شورای‌ عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان پاسخ می‌دهد. مشاور محمد خاتمی اخیرا طی مصاحبه‌ای گفته است: «توجه داشته باشید که مشکلات اقتصادی دولت و کشور خیلی فراتر از این است که با سؤال از رئیس‌جمهور و استیضاح و جابه‌جایی چند وزیر حل شود.

علی مطهری، دیگر نماینده لیست امید از آن ‌سو مدعی می‌شود مقصر اوضاع اقتصادی فعلی، کسانی هستند که نگذاشتند برجام اجرا شود. شاید فکر کنید منظورش دونالد ترامپ است امااشتباه می‌کنید؛ مطهری مدعی است منتقدان دولت، مانع اجرای برجام شده‌اند! با این منطق، سوراخ کردن کره ماه هم تقصیر سیخ کباب‌هایی است که نمایندگان در سلف‌سرویس چرب و نرم مجلس، به هوا پرتاب کرده‌اند.

روحانی: اروپا عذرخواهی کند بسته پیشنهادی توهین‌آمیز است

محافل رسانه، کمک 18 میلیون یورویی اروپا به ایران را «تحفه طنز اروپا» و «آب نبات چوبی روی میز برجام» ارزیابی کردند.

روزنامه جام‌جم در گزارشی با عنوان تحفه طنز اروپا نوشت: در روزهایی که شرکت‌های بزرگ اروپایی یکی پس از دیگری به قراردادها و تعهدات چند میلیارد دلاری خود با ایران، پشت کرده و بازار کشورمان را ترک می‌کنند و اروپایی‌ها هم وعده جریمه شرکت‌هایی را که از تحریم‌های آمریکا علیه ایران پیروی کنند از یاد برده‌اند، به‌ناگاه خبر رسید که کمیسیون اروپا بسته حمایتی 18 میلیون یورویی برای ایران تصویب کرده است.

18 میلیون یورو برای اقتصاد بزرگ ایران، آن‌قدر ناچیز است که باید این بسته اروپا را یک پیشنهاد تحقیرآمیز و اهانت‌آمیز تلقی کرد.

ارزش قرارداد شرکت فرانسوی توتال با ایران برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی نزدیک به پنج میلیارد دلار (معادل 4/3میلیارد یورو) بود،‌ اما این شرکت به‌راحتی به قرارداد خود پشت پا زد و پس از یک سال معطل نگاه داشتن پروژه فاز 11 پارس‌جنوبی، هفته گذشته به بهانه تحریم‌های آمریکا رسماً از آن کنار کشید. حال اروپایی‌ها که وعده داده بودند شرکت‌هایی را که از ایران به علت تحریم آمریکا بروند تحریم و مواخذه می‌کنند، نه تنها این کار را نکردند بلکه وعده بسته حمایتی 18 میلیون یورویی می‌دهند که حدود 0/4درصد ارزش قرارداد توتال با ایران است.

حسن روحانی در صفحات 596، 597 و 598 کتاب امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای تاکید می‌کند بعد از نزدیک به دو سال مذاکرات ایران و سه کشور اروپایی، آنها قصد به نتیجه رسیدن و حل کردن پرونده هسته‌ای ایران را نداشتند و یک بسته پیشنهادی تحقیرآمیز به ایران دادند.

روحانی در صفحه 376 کتاب خود می‌نویسد: «در حوزه اقتصادی هم کار به این دلیل پیش نمی‌رفت که ما می‌گفتیم تحریم‌ها باید شکسته شود اما آنها می‌گفتند اینها مراحلی دارد و در کوتاه‌مدت نمی‌توان به نتیجه رسید. ما دیدیم که گویی می‌خواهند بحث را چند سال ادامه دهند. پیشنهادهای اقتصادی آنها هم در حد دادن وام و خرید گاز از ایران یا ادامه مذاکرات درخصوص موافقت‌نامه تجارت و همکاری بود.

درمجموع پیشنهاد مذکور در زمینه تقاضاها از ایران بسیار طولانی اما در مورد پیشنهادهای ارائه‌شده به ایران به‌طور مضحکی کوتاه و نارسا می‌باشد. فقدان هرگونه تلاش برای ایجاد ظاهری متوازن، این پیشنهاد را به دستور استعماری کاپیتولاسیون شبیه می‌سازد. پیشنهاد یادشده توهینی به تمام ملت ایران است که سه کشور اروپایی باید به‌خاطر آن از ملت ایران پوزش بطلبند».

واگذاری 8 مجله ارگان شهرداری به سردبیر یک مجله استانی

عضو شورای شهر تهران به تخلفات مدیرعامل مؤسسه همشهری اعتراض کرد.

به گزارش «انتخاب»، گروه مجلات همشهری باز هم به تیتر خبری تبدیل شد. این‌بار خبر برون‌سپاری آن به جوان 32 ساله‌ای است که رزومه مطبوعاتی‌اش سردبیری یک مجله استانی است.

محمدجواد حق‌شناس در واکنش به واگذاری 8 مجله همشهری در حساب توییتری خود نوشت: این تصمیم با شتاب‌زدگی و بدون اطلاع، کسب نظر و مشورت با اعضای شورا و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی صورت گرفته است. موضوع را بررسی و نتیجه را به آگاهی خواهم رسانید.

ظریف 6 بار گفت ‌اشتباه کردم اما باز هم ادامه داد!

شش اعتراف دیرهنگام وزیر خارجه درباره اعتماد به آمریکا به مثابه نوشداروی دیرهنگام است.

روزنامه فرهیختگان درگزارشی نوشت: وزیر خارجه 70 روز بعد از خروج آمریکا از برجام و تعیین فرصت چندهفته‌ای از سوی حسن روحانی برای به نتیجه رسیدن مذاکره با اروپایی‌ها، با انتقاد از سه کشور اروپایی حاضر در برجام گفت که آنها تاکنون هیچ اقدام عملی برای حفظ توافق هسته‌ای و تامین منافع ایران نکرده و صرفا به بیان موضع پرداخته‌اند. یک روز پس از این اظهارنظر ظریف در پاسخ به سؤال خبرنگار سی‌ان‌ان اظهار کرد ادامه مذاکره هسته‌ای در شرایطی که تحریم‌ها رفع نشده بود می‌تواند یکی ازاشتباهات تیم مذاکره‌کننده درنظر گرفته شود؛ اظهارنظری که البته قبلا هم کارشناسان بر آن تاکید کرده بودند.

«من ‌اشتباه کردم، براساس یک توافقی که (با آقای کری) کردیم، ما استراتژی خودمان را کنار گذاشتیم و بر مبنای آن توافق آمدیم آن را اعلام کردیم که تبدیل شد به موضع جمهوری اسلامی. من این را می‌پذیرم من ‌اشتباه کردم… ما نباید براساس حرف این بابا (عمل) می‌کردیم… ولی این‌کار را کردیم.» اینها را محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه می‌گوید؛ اعترافاتی که اواخر آذرماه 95 در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر زبان آقای وزیر جاری شد. جناب ظریف در جلسه مذکور با صراحت گفت که ‌اشتباه ما این بود که استراتژی خودمان را بر این گذاشتیم که تنها با دولت آمریکا مذاکره کردیم.

محمدجواد ظریف چهارم اردیبهشت 97 درست دو هفته پیش از اعلام خروج آمریکا از برجام، در نشستی که به میزبانی شورای روابط خارجی آمریکا برگزار می‌شد، تصریح کرد: «از زمانی که رئیس‌جمهور ترامپ، وارد کاخ سفید شده حتی یک مجوز «OFAC» [مجوز تجارت با ایران] هم در طول ۱۶ ماه صادر نشده است، بنابراین ایالات متحده همین حالا هم ناقض برجام است.»

29 مرداد 97 در حالی که حدود دو هفته از آغاز دور اول تحریم‌های ثانویه می‌گذرد، محمدجواد ظریف در مصاحبه اختصاصی با شبکه سی‌ان‌ان بار دیگر به‌طور تلویحی به غافلگیری‌اش از تحریم‌های آمریکا ‌اشاره کرد و اظهار داشت: ‌«احساس می‌کردیم آمریکا حداقل این مسئله را یاد گرفته است که تحریم‌ها تنها موجب فشار اقتصادی بر ایران می‌شود و هیچ‌گونه دستاورد و نتیجه سیاسی مورد انتظار واشنگتن را به‌همراه ندارد. من تصور می‌کردم آمریکایی‌ها این درس را گرفته‌اند، ولی متاسفانه من‌اشتباه می‌کردم.»

در میانه‌های مهرماه سال گذشته و در شرایطی که قریب به 21 ماه از اجرای برجام گذشته بود، نشریه «نیویورکر» در گزارشی طولانی، جزئیاتی از نشست وزیران خارجه گروه 1+5 و ایران را منتشر کرد. آن‌طور که در این گزارش آمده بود، وزیر امور خارجه ایران در ابتدای این نشست فهرستی از گلایه‌های ایران را مطرح و تصریح کرده بود ایالات متحده آن‌طور که در توافق هسته‌ای مقرر شده، تحریم‌ها را رفع نکرده و «ما هنوز نمی‌توانیم در انگلستان یک حساب بانکی باز کنیم.» اقرار به عدم امکان افتتاح حتی یک حساب بانکی در انگلستان در حالی است که اینک ظریف و باقی رفقا همه تخم‌مرغ‌ها را در سبد اروپا گذاشته و منتظر معجزه چشم‌آبی‌ها برای احیای برجام نشسته‌اند.

خراسان

مدیران دولتی ذره بین ارزشیابی اموال به دست بگیرند

یک مقام مسئول اقتصادی در نامه ای به تعدادی از سازمان ها و ادارات دولتی متذکر شده با توجه به عملیاتی شدن سامانه اموال دستگاه های اجرایی و ضرورت درج ارزش اموال غیرمنقول متعلق به دولت در آن، مدیران مربوط باید برای نظارت بر اعلام ارزش اموال مذکور، دقت لازم را داشته باشند تا از اعلام قیمت نامتناسب و نامتعارف چه به صورت کمتر یا زیادتر از ارزش واقعی و کارشناسی خودداری شود چراکه در صورت کشف هر نمونه از موارد فوق، از ارزشیابی دستگاه مربوطه کاسته خواهد شد.

مجوز ویژه به یک سازمان برای خرید 200 خودرو

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به وزارت اقتصاد، اعلام شده با توجه به درخواست اسفندماه سال گذشته یک وزارتخانه که به تازگی به تایید هیئت دولت رسیده، مقرر شده یکی از سازمان های دولتی به خرید 170 دستگاه خودروی سواری و 30 دستگاه خودروی شاسی بلند تولید داخل اقدام کند که این خرید، با مستثنا شدن از مقررات سابق، صرفا با اسقاط 60 دستگاه خودروی فرسوده در اختیار سازمان مذکور، امکان پذیر است.

ایران

واکنش آیت‌الله شب زنده‌دار به رحیم پورازغدی

خبر اول اینکه، آیت‌الله شب زنده‌دار، عضو فقهای شورای نگهبان دیروز در درس خارج خود به اظهارات اخیر حسن رحیم پورازغدی واکنش نشان داد و گفت: «اگر کاستی‌هایی می‌بینیم که حتماً کاستی وجود دارد، باید انتقادپذیر باشیم اما باید مطالب و سخنان را به گونه‌ای بیان کنیم که از صدر تا ذیل حوزه‌ها و مراجع را در چشم دیگران و دشمنان دین به عنوان انسان‌های هوا پرست، ریاست طلب و غیر متوجه به وظایف جلوه ندهیم، اینکه گفته شود همه حوزه و علما توجه و سواد ندارند، درست نیست.» به گزارش تسنیم، وی افزود: «برخی مواضع خوبی دارند و حرف‌های خوبی می‌زنند که باید از این مواضع درست و روشنگری‌ها تقدیر شود اما از این افراد توقع نیست سخنانی بگویند که سبب سوء استفاده دشمن شود.» رحیم پور ازغدی در تجمع پر حاشیه تعدادی از طلاب در مدرسه فیضیه با انتقاد از عملکرد حوزه‌ها مدعی شده بود که این نهاد مذهبی سکولار می‌شود. دیروز سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد در دادگاه ویژه روحانیت پرونده‌ای برای بررسی این تجمع تشکیل شده است.

توضیح رئیس دادگاه مشایی درباره حاشیه ها

خبر دیگر اینکه، حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران می‌گوید دادگاه اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد در روز شنبه علنی بوده است. وی در گفت‌وگو با ایرنا و در پاسخ به اینکه چرا خبرنگاران در دادگاه حاضر نبودند، گفت: گاهی اوقات یک باشگاه صدهزار نفری هست که 200 هزار نفر می‌روند، اما فقط 100 هزار نفر می‌توانند در آن حاضر شوند. روز شنبه تعدادی خبرنگار آمد. وقتی جا نیست، من دیگر چه کار کنم؟! این مقام قضایی در پاسخ به اینکه چه رسانه‌هایی حاضر بودند، افزود: من که نمی‌توانم شمارش کنم ببینم خبرگزاری ایسنا و ایرنا آمده یا نیامده.

اینقدر آدم گرفتار کارها هست که اینها را نمی‌تواند سرشماری کند. غضنفرآبادی درباره فیلم تقطیع شده‌ای که از دادگاه رحیم مشایی پخش شده هم گفت: از لحاظ قانونی دادگاه تشخیص می‌دهد که کدام قسمت‌ها پخش شود کدام قسمت‌ها پخش نشود. اگر مجاز بودیم، همه را می‌گذاشتیم.

سانسور بازیگران زن در مشهد

دست آخر اینکه،  بنر تبلیغاتی یکی از نمایش‌های در حال اجرا در مشهد، در حالی روی بیلبوردهای خیابان‌های این شهر نصب شده است که تصویر چهره بازیگران زن روی آن سانسور شده است. به گزارش خبرآنلاین، بنر تبلیغاتی نمایش کمدی «دپوتات» به کارگردانی کیوان صباغ و حامد وکیلی که این روزها در مشهد در حال اجراست، در حالی در نقاط مختلف شهر مشهد نصب شده که تصویر بازیگران زن این اثر سانسور شده است. حامد وکیلی، مرتضی ملتجی، کیوان صباغ، مونا بارانی، حسن نامجو، سما دهقان سفیدسنگی، یوسف سلطانی، نسرین مقانلو و امیر کربلایی‌زاده بازیگران این نمایش هستند.

آرمان

محکومیت پریسا رفیعی به ۷ سال حبس

شنیده شد که وکیل‌مدافع پریسا رفیعی دانشجوی دانشگاه تهران که در اسفندماه۱۳۹۶ بازداشت شده بود، از محکومیت موکلش به ۷سال حبس در دادگاه انقلاب تهران خبر داد. ایسنا نوشت؛ سعید خلیلی گفت: شعبه۲۶ دادگاه انقلاب تهران خانم پریسا رفیعی دانشجوی ۲۱ساله رشته هنر دانشگاه تهران را به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام و اخلال در نظم عمومی جمعا به ۷سال حبس محکوم کرد. این وکیل دادگستری گفت: امیدوار بودیم با توضیحات مفصلی که در دادگاه بیان کردیم و در لایحه تقدیمی هم مفصلا به آن پرداخته شد، حکم برائت موکل صادر شود. خلیلی افزود: درخواست خیرخواهانه و عاجزانه من به عنوان وکیلی که با بیش از سی‌سال سابقه قضاوت و وکالت، تعلقات و احساس مسئولیتی نسبت به کشور و مردم خود دارد این است که با وجود نهاد وزارت اطلاعات بهتر است نهادهای دیگر در اینگونه امور مداخله نکنند چون این نهادها رکن امنیت و دفاع از کشور هستند و اموری که به جایگاه آنها صدمه بزند به ضرر امنیت ملی است.

پرداخت ۵درصد مبلغ فساد به افشاکنندگان

شنیده شد که بر اساس تصمیمات گرفته‌شده طی جلسه روزهای گذشته تعدادی از مسئولان دولتی، مقرر شده چنانچه صحت ادعای گزارش‌کننده درخصوص وقوع فسادهایی چون اختلاس یا ارتشا احراز شود، 5درصد از میزان مالی که از سوی مجرم یا متخلف به دولت بازگردانده یا از اتلاف آن به دلیل آن گزارش جلوگیری شده است، به عنوان پاداش از محل مزبور و پس از پیش‌بینی بودجه مدنظر در سال آینده، به وی پرداخت خواهد شد. لایحه شفافیت در ویرایش نهایی در اواسط مردادماه به تایید کمیسیون مربوط رسیده و اکنون در حال رسیدگی در هیات دولت است. گفتنی است در بسیاری از کشورهای دنیا، برای حمایت از افشاگران فساد و تشویق آنها، قوانینی با عنوان حمایت از «سوت‌زنان فساد» وجود دارد که طبق بررسی‌ها، بهترین ساز و کار مقابله با فساد و اختلاس است. روزنامه خراسان پیش از این در گزارش‌ها، یادداشت‌ها و گفت‌وگوهایی، ضمن بررسی تجربیات کشورهای دنیا در حمایت از سوت‌زنان در مقابله با فساد، خواستار وضع قوانین جدید و حمایت از افشاگران شده بود.

۲۵برابر شدن نقدینگی در ۱۳سال

شنیده شد که غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در سال ۸۴ و در پایان دولت اصلاحات مجموعه نقدینگی کشور ۶۳هزارمیلیاردتومان بودکه این رقم امروز به یک تریلیون و ۶۶۰هزارمیلیارد تومان رسیده که از رشد ۲۵برابری حجم نقدینگی در کشور حکایت دارد. رشد سالانه نقدینگی ۲۵ تا ۳۰درصد است و یکی از عوامل خلق نقدینگی بانک مرکزی و بانک‌های عامل هستند که با انتشار پول پرقدرت که قادر است معادل 5/7برابر میزان واقعی خود خلق پول کند، حجم نقدینگی را افزایش می‌دهند. دولت در این سال‌ها به بهانه‌های مختلف از بانک مرکزی استقراض کرده، مانند آنچه اواخر پارسال برای ساماندهی طلبکاران موسسات مالی رخ داد که بعدها رئیس جمهور گفتند ۱۰هزارمیلیاردتومان از جیب ملت به طلبکاران دادیم.

نقص فنی جنگندهF5 در پایگاه دزفول

شنیده شد که روابط‌عمومی پایگاه هوایی دزفول از نقص فنی یک فروند جنگندهF5 در این پایگاه خبر داد. روابط‌عمومی پایگاه هوایی دزفول طی بیانیه‌ای اعلام کرد: پیش از ظهر دیروز یک فروند هواپیمایF5 پایگاه هوایی دزفول در حین پرواز آموزشی و ‌هنگام نشستن به‌علت نقص فنی دچار سانحه شد که با مهارت تحسین‌برانگیز یکی از خلبانان، در حاشیه باند پرواز به زمین نشست. در این سانحه که منجر به شهادت یکی از خلبانان شد، هواپیما با مهارت خلبان دیگر تحت کنترل قرار گرفت و با کمترین آسیب در حاشیه باند پرواز متوقف شد. شایان ذکر است علت سانحه توسط تیم بررسی در حال پیگیری است و نتیجه متعاقبا اعلام خواهد شد.

اجرای ترانه «ای دل…» در صداوسیما!

شنیده شد که برنامه زنده «شب فیزوره‌ای» که شنبه‌شب به صورت زنده از دریاچه شهدای خلیج فارس(چیتگر) از شبکه٥ سیما پخش می‌شد، میزبان بهنوش بختیاری بود. در این برنامه بختیاری بعد از شعر کوتاهی که مجری خواند، گفت: «من هم یک شعر درباره «دل» بخوانم؟» مجری برنامه گفت: «شما مگه شعر هم بلدین؟» و بهنوش بختیاری خواند: «‌ای دل تو خریداری نداری… » در اینجا بود که مجری وسط شعرخوانی بختیاری پرید و با «خب‌گفتن» سعی در جمع‌کردن و ادامه‌ندادن ترانه کرد که بهنوش بختیاری با خنده گفت: «منظورم دل خودمه!» در ادامه مجری برنامه با کنایه به مقنعه بهنوش بختیاری گفت: خانم بختیاری از سر کلاس اومدن اینجا. بختیاری در پاسخ گفت: در دانشگاه پیام‌نور جامعه‌شناسی می‌خوانم.

پشت‌پرده هجوم ایرانی‌ها به گرجستان

شنیده شد که علاوه بر سفر به گرجستان خروج سرمایه ایرانی‌ها به واسطه خرید ملک در این کشور موضوع نگران‌کننده‌ای است که افزایش داشته است. «محمود»، جوان ایرانی که یک سال قبل با رقمی حدود 300میلیون تومان ملکی را در تفلیس خریداری کرده است، می‌گوید: شنیده‌ام قرار است گرجستان تا سال2020 عضو اتحادیه اروپا شود به همین دلیل سرمایه‌ای که داشتم را در اینجا سرمایه‌گذاری کردم، هم برای خودم ملک خریدم و هم به‌راحتی می‌توانم با خانواده ام در ایران در ارتباط باشم.

کیمیا علیزاده ازدواج کرد

شنیده شد که ستاره تکواندو که با بدشانسی در آستانه اعزام به مسابقات آسیایی با پارگی رباط صلیبی این رقابت‌ها را از دست داد، ازدواج کرد. کیمیا علیزاده که قرار بود در مسابقات آسیایی جاکارتا پرچمدار کاروان ایران باشد، در آستانه این رقابت‌ها با بدشانسی بزرگی مواجه شد و رباط صلیبی او را از این مسابقات دور کرد. با این حال خبر جالب توجه از این ستاره تکواندوکار ازدواج او بود.

تشکر عجیب از« قاچاقچیان محترم» تریاک!

شنیده شد که خراسان در ستون حرف مردم خود نوشت: تنها کالایی که در این ایام افزایش قیمت نداشته «تریاک» است، دست قاچاقچیان محترم درد نکند. از مسئولان محترم خواهانیم که از مشاوره با آنان در اداره امور مملکت و کاهش قیمت‌ها حداکثر استفاده را ببرند.

هاشمی: افشانی می‌ماند

شنیده شد که محسن هاشمی‌رفسنجانی رئیس شورای شهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر دوباره انتخاب شهردار مطرح شود، دوباره کاندیدای شهرداری خواهید شد یا خیر، گفت: تصمیم ما این است که محمد افشانی به عنوان شهردار تصویب شود و در این سمت باقی بماند.