شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » آنکارا: حل اختلافات با واشنگتن به آسانی امکانپذیر است

آنکارا: حل اختلافات با واشنگتن به آسانی امکانپذیر است

مولود چاووش اغلو، وزیر خارجه ترکیه پنج‌شنبه، ۲۵ مرداد با اعلام اینکه کشورش تمایلی برای داشتن مشکلات با ایالات متحده آمریکا ندارد گفت:«دو کشور عضو پیمان آتلانتیک شمالی ناتو به آسانی قادرند اختلافات را حل کنند،اما نه در سایه رویکردهای کنونی آمریکا».

به گزارش خبرگزاری رویترز اختلاف تنش آمیز میان واشنگتن و آنکارا که به افزایش متبادل تعرفه‌های گمرکی بر بعضی از واردات دو کشور منجر شده است، نقش به سزایی را در بحران سقوط ارزش لیره ترکیه را ایفا کرده است.

مولود چاووش اغلو در ادامه تاکید کرد، اختلافات میان کشورش و آمریکا چیزی نیست که نتوان آن را به آسانی حل کرد اما در شرایط کنونی با توجه به رویکرد آمریکا این موضوع بعید به نظر می‌رسد.

از سوی دیگر استیون منوچین، وزیر خزانه آمریکا روز پنج شنبه تهدید کرد در صورتی که ترکیه فورا أندرو برانسون کشیش آمریکایی را آزاد نکند ایالات متحده آمریکا تحریم‌های بیشتری را بر آن اعمال خواهد کرد.

منوچین که در نشست وزیران دولت دونالد ترامپ در کاخ سفید و در حضور خبرنگاران صحبت می‌کرد گفت:« تحریم‌هایی را علیه تعدادی از وزرای ترکیه اعمال کردیم و در صورت عدم آزادی برانسون تصمیم داریم اقدامات بیشتری را علیه آنکارا اعمال کنیم».