جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » آمريكا: آمادگی رویارویی با احتمال بستە شدن تنگە ھرمز توسط ایران را داریم و از آنچە جمھوری اسلامی انجام میدھد آگاھی داریم!

آمريكا: آمادگی رویارویی با احتمال بستە شدن تنگە ھرمز توسط ایران را داریم و از آنچە جمھوری اسلامی انجام میدھد آگاھی داریم!

ژنرال جوزف وتل رییس ستاد فرماندھی نیروھای مرکزی آمریکا گفت: برای ما این خیلی واضح است که در آستانه اعمال تحریم‌ها، آنها (ایران) تلاش کردند با مانور نظامی بعنوان پیامی به ما استفاده کنند، آنها توانایی‌هایی دارند.

رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا تاکید کرد: پیام ما به ایران این است ما از آنچه که می‌گذرد آگاه هستیم و آماده دفاع از خود هستیم.

وی افزود که ایران توانایی کارگذاری مین‌های دریایی و قایق‌های انفجاری را در این آبراهه پرتردد دارد٬ ولی ایالات متحده و متحدانش برای مقابله با چنین احتمالی تمرین کرده و آماده هستند.

اشاره این فرمانده آمریکایی به مانور دریایی روز ۱۱ مرداد سپاه پاسداران است.

در حالی این مانور دریایی درخلیج فارس، آبراه هرمز و دریای عمان برگزار شد که رسانه‌های ایران خبر آغاز آن را منتشر نکردند و این شبکه تلویزیونی آمریکایی سی‌ان‌ان بود که به نقل از مقام‌های نظامی آمریکا از برگزاری این رزمایش نظامی خبر داد.

با این حال رسانه‌های ایران به نقل از سخنگوی سپاه پاسداران خبر پایان این مانور دریایی را منتشر کردند.