جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » «ادامه» اعتراضات در چندین شهر ایران

«ادامه» اعتراضات در چندین شهر ایران

گزارش‌ها و ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی حکایت از ادامه تظاهرات‌های اعتراضی در اصفهان و برخی شهرهای دیگر ایران طی روز پنج‌شنبه، یازدهم مرداد، است.

بنا بر گزارش‌ها، تجمعات اعتراضی در شهرهای اصفهان، شیراز، کرج و مشهد در حال برگزاری است. این ویدئوها نشان می‌دهد که در منطقه شاپور اصفهان اعتراضات برای سومین روز تداوم یافته و روز پنج‌شنبه معترضان در این محل با مأموران نیروی انتظامی درگیر شده‌اند.

آن‌طور که گزارش شده، در شاهین‌شهر اصفهان نیز گروهی از بانوان معترض در این شهر با راهپیمایی شعار «همشهری باغیرت، حمایت حمایت» سر داده‌اند.

تشکیل اولین حلقه‌های تجمعات اعتراضی مردم در اشتهارد کرج و «عزم مردم برای باز کردن قفل زندان رجایی‌شهر و آزاد کردن زندانیان سیاسی و عقیدتی» در کرج از دیگر خبرهای دریافتی است.

تصاویری نیز از برگزاری تجمعات اعتراضی در خیابان‌های مرکزی شهرهای شیراز و مشهد منتشر شده‌است. برخی گزارش‌ها حاکی از راهپیمایی گروهی از هواداران حکومت در مشهد است.

از شیراز خبر می‌رسد که معترضان برای مقابله با گازهای اشک‌آور نیروی انتظامی اقدام به آتش زدن تایر در خیابان‌ها کرده‌اند. در اعتراضات شیراز شعارهای «گرانی، تورم، نمی‌خواییم نمی‌خواییم»، و«روحانی حیا کن، مملکتو رها کن» شنیده می‌شود.

بنا بر برخی گزارش‌ها، در میدان‌های تجریش و ونک تهران نیز جو شدید امنیتی حاکم است. در شبکه‌های اجتماعی نیز گزارش شده است که تجمع معترضان در میدان ونک تهران آغاز شده‌است.

دور تازه اعتراض‌های خیابانی در ایران به دنبال سقوط ارزش ریال، وضعیت نابسامان اقتصادی، گرانی و افزایش روزانه قیمت ارزهای خارجی و سکه آغاز شده است.