سه شنبه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۰
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » تنها خواسته دراویش گنابادی “صداقت طلب” در شرایط کنونی رفع حصر حضرت آقای دکترنورعلی تابنده مجذوبعلیشاه قطب جلیل القدر است، اگر کسانی که میکرورسانه های معاند ضدتصوف امثال فرقه نیوز و “خبرگزاری صوفیه” به آنها لقب “دراویش سنتی میدهند و در طول پنجماه ایام حصر ناجوانمردانه مولای دراویش از هیچ کارشکنی و نامردی برای پیچیده ترکردن کارحصر فروگذار نکرده اند!

تنها خواسته دراویش گنابادی “صداقت طلب” در شرایط کنونی رفع حصر حضرت آقای دکترنورعلی تابنده مجذوبعلیشاه قطب جلیل القدر است، اگر کسانی که میکرورسانه های معاند ضدتصوف امثال فرقه نیوز و “خبرگزاری صوفیه” به آنها لقب “دراویش سنتی میدهند و در طول پنجماه ایام حصر ناجوانمردانه مولای دراویش از هیچ کارشکنی و نامردی برای پیچیده ترکردن کارحصر فروگذار نکرده اند!

هشدار به همه صداقت طلبهایی که خواهان رفع حصر از حضرت مجذوبعلیشاه هستند:

“اداره فرق و ادیان” با ترفندی اپورتونیستی و فرصت طلبانه درکمین سوء استفاده از پاک نهادی و حسن نیت “دراویش صداقت کیش” است!

 

میکرورسانه های معاند تصوف و عرفان و طریقت درویشی گنابادی القابی اختراع کرده و به گروهی که مقبول خودشان است  لقب “دراویش سنتی” و مدال افتخار اعطاء مینمایند، و شخصیتهایی را – که در برابر دغلکاری آنها ایستاده اند، و تا پای جان به صورت آشتی ناپذیر با آنها  همسو و همجهت نمیباشند – با القابی از قبیل “دراویش مدرن و مطرود” ردّ و طرد میکنند! میکرورسانه های معاند از قبیل  فرقه نیوز و خبرگزاری صوفیه  اخیرا لقب جدید و مدال افتخار نوینی ابداع و جعل کرده و به مجموعه “دراویش به اصطلاح سنتی” افزوده اند که عبارت از ” دراویش حقیقت طلب” !!!   است.

اینها ترفندهایی است که دشمنان تصوف و عرفان با تمسک به آن میخواهند چنین القاء کنند که  ” گروهی” – که توسط این رسانه های ضد درویشی از آنها به “درویشهای حقیقت طلب” تعبیر میشود، “جوهر حقیقت طلبی  معکوسشان” را از یک پایگاه ضدتصوف الهام میگیرند که”موسسه حق پژوهی خراسان” نام دارد و زیر مجموعه مرکز تبلیغات اسلامی خراسان” و اتاق فکر”جبهه پایداری” است.

فراموش نکنیم و ازیاد نبریم که نوچه های آقای مرتضی امین  نیا /ضابط امنیتی- قضائی و پاسداربسیجی معمم/ درخراسان چهار نشست سالیانه زیرعنوان “اسلام آمریکایی و تحجر” درطول چهارسال گذشته با شرکت اعضای جریان موسوم به “جبهه پایداری” در مشهد برگزار کردند. درطول این نشستها زیر نظر کارگزارانی مانند “نادر طالب زاده” و … جوجه های متعددی سر از تخم در آوردند و به این سو و آن سوی دنیا فرستاده شده اند تا  همسو با خط مشی افراطگرایان اعضای “جبهه پایداری” سروصدا و هیاهو به راه بیندازند و دراویش صداقت طلب را زیر اتهام های لایتچسبک قرار دهند. بودجه همه این نشستها از طریق آستان قدس رضوی به زعامت آقای ابراهیم رئیسی تامین میشده و میشود و از مهمترین شرکت کنندگان این دوره نشستها شخص آقای احمد علم الهدا امام جماعت بسیار تندروی مشهد بوده و سخنرانی عام و عمومی ایشان در خطبه نماز جمعه مشهد برعلیه “تصوف ملاسلطانی” خبر از همگرائی تام و تمام این جریان افراطی ضددرویشی با آخوند صوفی ستیز موسوم به محمدمدنی گنابادی میدهد. خوشبختانه مدارک و اسناد این همکاریها و همیاری و فعالیتهای تخریبی آذین بخش صفحات قیرآلود سایتهای ضدتصوف از قبیل ادیان نت و ادیان نیوز و فرقه نیوز و خرقه صوفی و دیده بان سنتر و خبرگزاری صوفیه و رسانه هایی از قبیل جوان و رسا و رجا و خبرگزاریهایی امثال تسنیم و فارس میباشد و جای هیچ انکاری نیست.

در همین راستا افرادی که توسط دشمنان طریقت گنابادی “دروایش حقیقت طلب” و ” دراویش سنتی” خوانده میشوند به گواهی اسناد و مدارک غیرقابل اغماض در طول پنجماه گذشته از برداشتن هیچ گامی در جهت کارشکنی در برابر تلاشهای بیشائبه ای که مصروف رفع حصر میشد و میشود، فروگذار نکرده اند. حتی بعضی تاآنجا پیش رفتند که ادعا کنند درزندان و در حصر بودن شیوه انبیاء و ائمه بوده و خود آقای دکترنورعلی تابنده مجذوبعلیشاه به گواهی مندرجات کتاب “درمهمانی حاجی آقا” زندان را جایی خوش آب وهوا به شمار می آوردند که در آن هم میشود غذای خوب و مقوی خورد و هم ورزشهای مفرح کرد!!!  به شخصیتهای سرشناس امثال خانم نسرین ستوده از میان حقوقدانان، و  نیز خطاب به علما و فقهای قم نامه نگاری میکردند که چرا شما در کار حصر برقرارشده دخالت میکنید و بلحاظ حقوقی و فقهی نظریاتی میدهید که مربوط به حصر رئیس یک طریقت “فقری” است.

اما اکنون افکار عمومی بین المللی نسبت به ادامه حصر حضرت آقای مجذوبعلیشاه واکنشهایی در بالاترین سطوح دیپلماتیک و جهانی نشان میدهد. مقامات مصلحت شناس کشور، نیز با خیراندیشی کم کم موفق به متقاعد کردن افراطگرایان میشوند تا غائله حصر پایان یابد.

اکنون  که تلاشهای آزادیخواهان جان برکف و حصرشکن میرود که نتیجه مطلوب خود را به بار آورد، شاهدیم که طرح هایی چیده شده تا میدان آزادیخواهی و حصر شکنی،  عرصه میدانداری اپورتونیسم و فرصت طلبی افرادی گردد که یا تا به امروز درکنج خموشی خزیده بودند یا در کار چوب لای چرخ گذاشتن فعالیتهای بیدارکننده افکار عمومی در چهارگوشه عالم –  با جانفشانی و صداقت شبانروزی- بودند.

با این همه باید گفت این میکروحرکتهای نمایشی جایی ندارند تا دروایش صداقت طلب به نقد و تحلیل آنها بپردازند.

همین اندازه که هنوز سایتهای ضدتصوف و درویش ستیز امثال فرقه نیوز و خبرگزاری صوفیه عَلَم و کُتَل برای آن بلند میکنند و دسته و هیأت به راه میندازند و کلیپ و فیلم هایی را که افراد مختلف – با حُسن نیت – تهیه میکنند ، برای تخریب وجهه اجتماعی دراویش صداقت طلب مورد سوء استفاده قرار میدهند، برای تبیین جوهر این طرح شوم  کفایت میکند.

 

میکرورسانه های معاند از قبیل فرقه نیوز و خبرگزاری صوفیه دراین باره نوشته اند:

طرح_چند_سوال

1_ اگر هدف دراویش مدرن رفع بعضی از محدودیت ها است چرا از این حرکت #غیرسیاسی استقبال نکردند؟

2_ چرا کانال های که تا دیروز ادعا میکردند دراویش باید اتحاد داشته باشند، برای ایجاد اتحاد و همدلی از این حرکت #غیرسیاسی حمایت نکردند؟

3_ چرا تمامی کانال های دراویش مدرن فقط از تحرکات #سیاسی و #معاند حمایت میکنند و آن را پوشش خبری میدهند ولی از موضوعی که در #منابع صوفیه گنابادیه بارها از آن سخن گفته شده و طریقه به جا آوردن آن ذکر شده حمایت نکردند؟

#سخن_آخر
دقدقه #اقطاب_مدرن نه تعطیلی مجالس است نه ایجاد بعضی از محدودیت ها، تجربه ثابت کرده #ناموس_اکبر دراویش ابزاری برای ارضاء شهوت شهرت این افراد است و این افراد حیات خود را در سیاه نمایی و تشکیل #کمپین_سیاسی میبینند تا با حمایت سرویس های جاسوسی #آمد_نیوز و #درتی_وی خوراک رسانه های معاند را تهیه کنند.

به راستی چرا کمپین دراویش سنتی باوجود استقبال گسترده دراویش در #بایکوت_کامل خبری قرار گرفت؟

#تو_خود_حدیث_مفصل_بخوان_از_این_مجمل.

#نکته_مهم
بدون شک این حرکت غیرسیاسی دراویش بدون جواب نخواهد ماند و دراویش سنتی نتیجه آن را در آینده نزدیک مشاهد خواهند کرد.