جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » شرط مشاور رییس‌جمهور برای مذاکره با آمریکا!

شرط مشاور رییس‌جمهور برای مذاکره با آمریکا!

جنگ اقتصادی و تحریم ها را متوقف کنید!

مشاور رییس جمهور ایران شرط مذاکره با آمریکا را توقف جنگ اقتصادی برشمرد که ترامپ علیه ایران آغاز کرده است. او نوشت: به نظر می رسد محمدجواد ظریف می‌گوید که عبور شما از برجام با ادعای مذاکرات بدون شرط منافات دارد. شما با اعلام بازگشت تحریم ها جنگی اقتصادی را علیه ما آغاز کردید، این جنگ را متوقف کنید،آنگاه درخواست مذاکره کنید.”بدون پیش شرط” یعنی “بدون اعمال تحریم”.

حسام ‌الدین آشنا، مشاور رییس جمهور در یک یادداشت توئیتری نوشت: به نظر می رسد محمدجواد ظریف می‌گوید که عبور شما از برجام با ادعای مذاکرات بدون شرط منافات دارد. شما با اعلام بازگشت تحریم ها جنگی اقتصادی را علیه ما آغاز کردید، این جنگ را متوقف کنید،آنگاه درخواست مذاکره کنید.”بدون پیش شرط” یعنی “بدون اعمال تحریم”.

به گزارش «انتخاب»،اشاره آشنا به واکنش ظریف به اظهارات ترامپ در خصوص مذاکره بدون پیش شرط با ایران است. ظریف نوشته بود: «ایران و آمریکا دو سال گفت‌وگو کردند. ما با اتحادیه اروپا، تروئیکای اروپایی، روسیه و چین موفق به ایجاد یک توافق چندجانبه -موسوم به برجام- شدیم. این توافق، کارساز بوده است. آمریکا تنها می‌تواند خودش را بابت خروج از این توافق و ترک میز [مذاکره] مقصر بداند. تهدید، تحریم و تردستی‌های تبلیغاتی موثر واقع نخواهند شد. احترام به ایران و به تعهدات بین‌المللی را بیازمایید.»

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، دو روز پیش در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیرایتالیا در پاسخ به سوال خبرنگار که «چه‌طور می‌توان تنش‌ها با ایران را کاهش داد»، پاسخ داد: «البته که حاضرم با آنها ملاقات کنم. هروقت که بخواهند.نمی‌دانم آنها آماده باشند. هیچ پیش‌شرطی نداریم.هروقت بخواهند. هم برای آنها خوب است،هم دنیا.»

ترامپ اضافه کرد: «این کار را از موضع قدرت یا ضعف انجام نمی‌دهم، فکر می‌کنم ملاقات کردن کار مناسبی است.»