جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » کسری نوری، درویش گنابادی، به ۱۲ سال زندان، شلاق و تبعید محکوم شد!

کسری نوری، درویش گنابادی، به ۱۲ سال زندان، شلاق و تبعید محکوم شد!

 

به گزارش صدای آمریکا کسری نوری، از درویشان گنابادی که در جریان درگیری‌های خیابان گستان هفتم تهران بازداشت شده بود، به ۱۲ سال زندان محکوم شده است.

به نوشته وبسایت هرانا که اخبار حقوق بشر ایران را منتشر می کند، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران کسری نوری را به تحمل ۱۲ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ‏۲ سال تبعید به ثلاث باباجانی، ‏۲ سال ممنوع‌الخروجی و ‏۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب و دسته‌جات سیاسی و اجتماعی و فعالیت رسانه‌ای محکوم کرد.

آقای نوری دانشجوی فوق لیسانس حقوق و از مدیران وبسایت مجذوبان نور است که اخبار درویشان گنابادی را منتشر می‌کند.

محکومیت سنگین کسری نوری و دهها درویش گنابادی دیگر در حالیست که بسیاری از درویشان در ماه‌های اخیر به ضرب و شتم در دوره بازجویی، نبود دسترسی به وکیل و نبود دادرسی عادلانه اعتراض کردند. تعدادی از درویشان نیز از حضور در دادگاه به دلیل رعایت نشدن حقوق قانونی خود خودداری کردند. برخی دیگر از درویشان نیز پرسش‌های عقیدتی و برخی موارد مطرح شده در کیفرخواست را مصداق تفتیش عقاید دانسته و از حضور در دادگاه خودداری کردند.

تجمع درویشان گنابادی مقابل کلانتری پاسداران در آخرین روز بهمن ماه سال گذشته در اعتراض به بازداشت یک درویش سالمند، با دخالت ماموران لباس شخصی و نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد.

در جریان این درگیری‌ها که تا اول اسفند ادامه یافت، چند مامور پلیس و بسیج کشته، و صدها درویش گنابادی بازداشت شدند.