جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » پرزیدنت ترامپ: آماده‌ام بدون هیچ پیش‌شرطی با ایرانی‌ها دیدار کنم

پرزیدنت ترامپ: آماده‌ام بدون هیچ پیش‌شرطی با ایرانی‌ها دیدار کنم

پرزیدنت ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر ایتالیا گفت؛ «بدون هیچ‌پیش‌شرطی» با مقام‌های ایران دیدار کند.

او در ابتدای این نشست خبری گفت: «من و نخست‌وزیر موافقیم که به رژیم بی‌رحم ایران هرگز نباید اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای داده شود. هرگز.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «ما همه کشورها را تشویق می‌کنیم رژیم ایران را برای توقف همه فعالیت‌های شرورانه‌اش تحت فشار قرار بدهند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری روز دوشنبه در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا تمایل دارد با «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران دیدار کند گفت: «من آماده‌ام با هر کسی دیدار کنم. من به ملاقات اعتقاد دارم.»

ترامپ در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره دیدارش با «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی و «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه پرداخت.

رئیس جمهور آمریکا گفت: «من مطمئناً اگر ایرانی‌ها بخواهند با آنها دیدار خواهم کرد. نمی‌دانم که الان آماده هستند یا نه.»

وی توافق هسته‌ای «برجام» را «مضحک» توصیف کرد و گفت که به مشارکت آمریکا در این توافق پایان داده است. ترامپ گفت که ایرانی‌ها در نهایت با آمریکا مذاکره خواهند کرد.

پرزیدنت ترامپ گفت: «من به توافق ایران خاتمه دادم. توافق مضحکی بود. من تصور می‌کنم آنها (ایرانی‌ها) در نهایت تمایل به ملاقات خواهند داشت و من هر موقع آنها بخواهند آماده دیدار هستم. من این کار را از موضع قدرت یا ضعف انجام نمی‌دهم، فکر می‌کنم ملاقات کردن کار مناسبی است.»

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی دیگر درباره اینکه آیا پیش‌شرطی برای این دیدار دارد گفت: «هیچ پیش‌شرطی (ندارم). هر موقع آنها بخواهند (حاضر به گفت‌وگو هستم).»

آقای ترامپ اضافه کرد: «هر موقع بخواهند آماده‌ دیدار هستم. این برای ایران خوب است، برای ما خوب است و برای دنیا خوب است. پیش‌شرطی وجود ندارد، اگر آنها بخواهند دیدار می‌کنم.»