پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ادعای دستگیری شهرام جزایری در یک کامیون عدس حین خروج غیرمجاز از کشور، در مرز بازرگان؟!

ادعای دستگیری شهرام جزایری در یک کامیون عدس حین خروج غیرمجاز از کشور، در مرز بازرگان؟!

شهرام جزایری حین خروج غیرمجاز از کشور دستگیر شد. او به همراه یک تبعه افغانستان در یک کامیون حامل بار عدس مخفی شده بود!

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: شهرام جزایری در حالی که قصد خروج غیرمجاز از مرز را داشت، در گمرک بازرگان دستگیر شد.
به گزارش انتخاب، علیرضا رادفر افزود: جزایری همراه با چند نفر افغانستانی قصد داشت با مخفی شدن در داخل یک کامیون به صورت قاچاقی از مرز ایران به سمت ترکیه خارج شود که توسط دستگاه ‘ ایکس ری’ شناسایی و دستگیر شد.

وی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه جزایری پس از دستگیری خودش را تبعه افغانستان معرفی کرده بود، اظهار داشت: وی به هویت خود اعتراف کرده و در حال بازپرسی است.

شهرام جزایری که 13 سال از عمر خود را در زندان سپری کرده است، بزرگ‌ترین و پر سر و صداترین پرونده دهه هشتاد را دارد و سال گذشته در گفت و گو با رسانه های ارتباط جمعی گفته بود که باید برای کار اقتصادی از ایران برود.

آذربایجان غربی در 2 دهه اخیر به دلیل وضعیت توپوگرافی خاص و قرار گرفتن در امتداد مرزهای ایران با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان با معضل قاچاق انسان و تلاش برخی از افراد برای خروج غیرمجاز روبرو بوده است.

اعلام جزئیات شناسایی و دستگیری شهرام جزایری از سوی گمرک

گمرک ایران جزئیات شناسایی و دستگیری شهرام جزایری توسط ماموران گمرک را اعلام کرد.

ماموران گمرک بازرگان شب گذشته شهرام جزایری را از داخل یک دستگاه تریلر خروجی از کشور که حامل بار ترانزیتی بود، دستگیر کردند.

این تریلر ترکیه‌ای حامل بار عدس بود و از مبدا ترکمنستان عدس بارگیری کرده و قرار بود از کشورمان خارج شود، اما ماموران گمرک با رصد اطلاعات محموله و به کمک دستگاه‌های کنترلی ایکس‌ری کامیونی اقدام به اسکن محموله می‌کنند که پس از اسکن محموله مشخص می‌شود دو نفر در داخل بار تریلر مخفی شده‌اند.

با مشکوک شدن به محموله حاوی قاچاق انسان، ماموران گمرک اقدام به بازرسی کامل محموله کرده و موفق می‌شوند دو نفر را در داخل بار عدس شناسایی و به جرم قاچاق انسان و خروج غیرقانونی از کشور بازداشت کنند.

پس از بازداشت دو نفر یکی از افراد خود را به نام ف. ف و تبعه ایرانی معرفی و نفر بعدی خود را تبعه افغانستان و به نام حبیب ا… احمدی معرفی می‌کند، اما در بازجویی‌های بیشتر مدارکی برای شناسایی به ماموران گمرک ارائه نمی‌دهد.

بنابراین گزارش، با توجه به اینکه فرد دوم فاقد مدارک شناسایی بوده بررسی‌های بیشتر انجام و متهم جهت شناسایی بیشتر به نهادهای امنیتی تحویل داده می‌شود که نهایتا این فرد توسط نهادهای امنیتی شناسایی و در بررسی‌های بعدی اعلام می‌شود که فرد بازداشتی شهرام جزایری است.

گمرک بازرگان در حال حاضر مجهز به دو دستگاه ایکس‌ری کامیونی است که یک دستگاه از این ایکس‌ری‌ها هفته گذشته به بهره‌برداری رسید و اولین ایکس‌ری کامیونی ساخت داخل به شمار می‌رود که با حمایت گمرک در داخل کشور تولید و به بهره‌برداری رسیده است.