پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » برلین: حملات سایبری ایران به سامانه‌های آلمانی به شدت افزایش یافته است!

برلین: حملات سایبری ایران به سامانه‌های آلمانی به شدت افزایش یافته است!

به گزارش صدای آمریکا به نقل از خبرگزاری رویترز، هورست زهوفر با اشاره به حملات سایبری ایران، روسیه و چین علیه کشورش گفت، آژانس اطلاعات داخلی آلمان باید این توان را داشته باشد که نه تنها حملات سایبری را ردیابی و آنها را خنثی یا اثرات شان را پاکسازی کند، بلکه باید قابلیت اقدام متقابل را نیز داشته باشد.

در این گزارش جدید دستگاه اطلاعاتی آلمان، که در یک نشست خبری رسما به اطلاع عمومی رسید، گفته می‌شود حملات سایبری که منشا آنها احتمالا از داخل ایران است، از سال ۲۰۱۴ میلادی به این طرف در حال افزایش بوده و به ویژه در سال گذشته، ۲۰۱۷، تعداد آنها به شدت بیشتر شده است.

افزایش حملات سایبری با منشا احتمالی ایرانی در سال گذشته میلادی، همزمان با تلاش آلمان و دیگر شرکای اروپایی آن – یعنی فرانسه و بریتانیا – برای نجات توافق جامع هسته‌ای سال ۲۰۱۵ بین شش قدرت جهانی و ایران، پس از اعلام رئیس جمهوری آمریکا به خروج از آن، صورت می‌گیرد.

برلین با وجود آن که از توافق حمایت می‌کند، اما از برنامه موشکی ایران و فعالیت‌های جمهوری اسلامی در خاور میانه، و همچنین عملیات جاسوسی تهران در اروپا، انتقاد و ابراز نگرانی کرده است. اخیرا یک دیپلمات ایرانی در آلمان به دلیل دست داشتن در یک توطئه تروریستی بازداشت شد.

وزارت خارجه آلمان پیشتر در ماه ژانویه (اواسط دی ماه ۱۳۹۶) سفیر ایران در برلین را احضار و به جاسوسی تهران از افراد و گروه‌هایی که با اسرائیل ارتباط نزدیک دارند اعتراض کرد و گفت چنین فعالیت‌هایی نقض قوانین آلمان است و انجام آنها به هیچ وجه برای برلین قابل قبول نیست.

بر اساس گزارش آژانس اطلاعات داخلی آلمان (BfV)، همزمان با رشد مالکیت شرکت‌های فناوری آلمانی توسط چینی‌ها، حجم حملات سایبری چین علیه آلمان نیز در حال کم شدن است؛ که به گفته هانس گئورگ ماسن رئیس آژانس، لازم است تبعات این موضوع تحت بررسی قرار بگیرد.