شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مائده هژبری از ایران گریخت و در ترکیه با امیرتتلو عکس گرفت!

مائده هژبری از ایران گریخت و در ترکیه با امیرتتلو عکس گرفت!

 

رادیو صدای آمریکا- برخی گزارش ها از خروج «مائده هژبری» از ایران خبر می دهند. این دختر ۱۷ ساله که رقص های او در اینستاگرام مورد توجه قرار گرفته بود، چند پیش بازداشت شد و پخش اعترافات او از تلویزیون حکومت ایران موج بزرگی از اعتراضات را به همراه داشت. در حالی عکس این دو منتشر شده که در یک هفته اخیر اعتراضات زیادی به پخش اعترافات مائده هژبری از صدا و سیما شد.

علاوه بر گزارش برخی سایت های خبری، «امیر تتلو» خواننده سرشناس که به تازگی در ترکیه به سر می برد، با انتشار عکسی، حضور مائده هژبری در ترکیه را تایید کرد.
امیر تتلو خواننده سرشناس رپ در ایران چهره ای جنجالی است. او که سه سال پیش تلاش زیادی کرد که به فوتبال حرفه ای برگردد و بعد که ناکام ماند ناگهان سر از ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیس نامزد محافظه کار انتخابات سال ۹۶ در آورد.

امیر تتلو که حدود ۴ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد، گاهی در سالهای اخیر در پست هایی به تجلیل و تملق رهبر و مقام های دیگر جمهوری اسلامی پرداخته اما هر بار، کمی بعد این نوشته ها را رد کرده و گفته مقام های امنیتی به حساب کاربری او دسترسی دارند و یا آنها وادارش می کنند که چنین بنویسد.

مائده هژبری ۱۷ ساله یکی از این افراد بود که برای مدت کوتاهی بازداشت شد و اعتراف او پخش شد. «الناز قاسمی» دختر دیگری بود که ساکن کاناداست اما در ایران در مقطعی بازداشت شد و از او اعتراف گرفته شد و از صدا و سیما پخش شد.

سازمان دیدبان حقوق بشر پیشتر در بیانیه ای از پخش اعترافات تلویزیونی دختران رقصنده اینستاگرام ابراز تاسف کرد و از مقام‌های ایران خواست تا به حق آزادی بیان این افراد احترام بگذارد.

اما چه کسی این فیلم را پخش کرد؟ برخی در فضای مجازی می گویند این ماجرای اعترافات و همه حواشی پیش آمده، توسط حکومت جمهوری اسلامی برای برهم زدن توجهات به مشکلات اقتصادی،‌ ارز و آب در کشور است.

در مقابل دولت روحانی، این اقدام را توطئه اتاق فکر های منتقدان دولت می داند.

از سوی دیگر ماجرا وقتی پیچیده شد که هیچ کس مسئول پخش این اعترافات را بر عهده نمی گیرد. در آخرین واکنش به موج انتقادها از صدا و سیما و نیروی انتظامی به دلیل پخش اعتراف‌های دخترانی که ویدئوی رقص خود را در اینستاگرام منتشر می‌کردند، دستگاه قضایی دستور قاضی برای پخش تلویزیونی را تکذیب کرد.

این در حالی است که روز سه شنبه محمد حسین رنجبران، مدیر روابط عمومی صدا و سیما اعلام کرده بود که فیلم اعترافات این دختران با درخواست مقام قضایی از تلویزیون پخش شده است.

نکته جالب اینکه خبرگزاری صدا و سیما نیز روز چهارشنبه وجود مجوز قاضی برای پخش این اعترافات را رد کرد و به نقل از یک منبع آگاه قضایی نوشت: «اعترافات مائده هژبری که در مستند بیراهه شبکه اول سیما پخش شده با مجوز قاضی نبوده است.»

به نوشته این خبرگزاری، قاضی پرونده از پلیس فتا و معاونت اجتماعی ناجا خواسته بود که پیش از پخش این اعتراف‌ها حتما جزئیات آن به اطلاع قاضی برسد، اما این اعتراف‌ها بدون توجه به نظر قاضی در مجموعه مستند پخش شد.