شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » عفو بین‌الملل خواستار آزادی معترضان به کم‌آبی در خوزستان شد

عفو بین‌الملل خواستار آزادی معترضان به کم‌آبی در خوزستان شد

عفو بین‌الملل امروز ۱۶تیر ۹۷ گزارشی با این عنوان منتشر کرد: ایران، حق داشتن آب آشامیدنی سالم را تضمین کند و تظاهر کنندگان مسالمت‌آمیز در خوزستان را آزاد کند.

عفو بین‌الملل با اشاره به سرکوب تظاهر کنندگان در شهرهای مختلف خوزستان و استفاده رژیم ایران از سلاح گرم علیه تظاهر کنندگانی که خواستار آب آشامیدنی بودند نوشت: رژیم ایران باید تضمین بدهد هر کسی که صرفاً به‌خاطر انجام حق تجمع مسالمت‌آمیز بازداشت شده است آزاد شود و باز داشت‌ شدگان تحت شکنجه یا سایر سوءرفتارهای آزادی تعلیقی قرار نگیرند…

اعتراض خانواده‌های دستگیر شدگان
روز یکشنبه ۱۰تیر (اول ژوییه) خانواده‌های بازداشت‌ شدگان در مقابل نیروی انتظامی این شهر تجمع کردند و خواستار آزادی فرزندان و بستگان خود شدند.

به هنگام شب مردم و جوانان اهواز، آبادان، ماهشهر، کارون و خورموسی در حمایت از قیام خرمشهر، دست به تظاهرات زدند. جوانان اهواز تظاهرات خود را با شعار مرگ بر دیکتاتور؛ جانم فدای کارون؛ مردم خرمشهر تشنه هستند؛ آری آری به انقلاب؛ در خیابان نادری این شهر آغاز کردند.

در خورموسی مردم با وجود حضور فشرده عوامل نیروی انتظامی با شعار جانم فدای خرمشهر؛ دست به تظاهرات زدند.

حمله به خانه‌های مردم خرمشهر
عوامل اطلاعاتی وعوامل لباس‌شخصی شنبه شب و یکشنبه صبح در حمله به خانه‌های مردم در محله‌های مختلف شهر دهها تن را به‌طور خودسرانه باز داشت کردند.