شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » دکتر حسن نایب هاشم: رژیم ایران کاملا منزوی شده و به بن بستی رسیده که نه راه پس دارد نه راه پیش

دکتر حسن نایب هاشم: رژیم ایران کاملا منزوی شده و به بن بستی رسیده که نه راه پس دارد نه راه پیش

دکتر حسن نایب هاشم فعال حقوق بشر و مسئول سازمان «همه حقوق بشر برای همه» در مصاحبه ای اختصاصی باشبکه جهانی «دُرّ تی وی»،  ۳۸مین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، انتخاب پروفسور جاوید رحمان به عنوان «گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران» و همچنین وضعیت بحرانی نظام حاکم بر ایران را با توجه به فشارهای بین المللی و اعتراضات گسترده مردم در سراسر کشور، مورد بررسی قرار داد و گفت؛ رژیم ایران کاملا منزوی شده و به بن بستی رسیده که نه راه پس دارد و نه راه پیش.

این فعال حقوق بشر در بخشی از این مصاحبه با اشاره به انتخاب پروفسور جاوید رحمان به عنوان «گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر ایران» گفت؛ آقای جاوید رحمان یک شخصیت حقوق بشری از دانشگاه است که تجربه 25 ساله دانشگاهی دارد و در حوزه قوانین حقوق بشر و رابطه آن با قوانین اسلامی بسیار با تجربه است. قطعا با حضور ایشان شاهد تهیه گزارشهای دقیق از نقض مستمر حقوق بشر در ایران و همچنین تشدید فشارهای بین المللی بر روی ناقضان حقوق بشر در ایران خواهیم بود.

مسئول سازمان «همه حقوق بشر برای همه» با تشریح فعالیتهای صورت گرفته در 38مین نشست «شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد» در ژنو اظهار داشت؛ که به اتفاق دو سازمان غیر دولتی «سودویند» و «انجمن شهروندان جهان» که دارای مقام مشورتی در سازمان ملل متحد هستند، 17 موضع گیری در صحن علنی و دو نشست موازی داشته اند، در نشستهای موازی سرکوب گسترده دراویش گنابادی، مسائل نوکیشان مسیحی، تعداد روز افزون اعدامها در ایران، بازداشت فعالان زیست محیطی، بازداشت فعالان آذربایجان، کودک سرباز و … مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر حسن نایب هاشم با اشاره به بالا گرفتن اعتراضات مردم در سراسر ایران و تشدید فشارهای بین المللی و انزوای بیش از همیشه رژیم ایران گفت؛ در این شرایط باید مدافعان حقوق بشر دست در دست یکدیگر در برابر ناقضان حقوق بشر صف آرایی کنند و این همبستگی و اتحاد در حال شکل گیری است. من آینده را بسیار روشن و امید وار کننده می بینم. رژیم ایران روز به روز ضعیف تر و منزوی تر می شود و در یک بیان می توان گفت؛ امروز رژیم حاکم بر ایران به بن بست رسیده و نه راه پس دارد نه راه پیش.