شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » فرمانده سپاه جهان را تهدید به بستن تنگه هرمز کرد : استفاده از تنگ هرمز یا برای همگان خواهد بود یا هیچ کس

فرمانده سپاه جهان را تهدید به بستن تنگه هرمز کرد : استفاده از تنگ هرمز یا برای همگان خواهد بود یا هیچ کس

 

محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران ایران، پنجشنبه ۵ ژوئیه با اشاره به تهدید اخیر نفتی حسن روحانی رئیس‌جمهوری این کشور تاکید کرد که یا همگان باید از تنگه هرمز استفاده کنند یا هیچ کس.

به گزارش خبرگزاری فارس، جعفری که در همایشی در تهران سخن می‌گفت، با اشاره به موضع اخیر روحانی که آن را علیه به گفته او «شیطنت اخیر آمریکایی‌ها در طراحی تحریم‌های جدید نفتی علیه ایران» دانست گفت: «یقینا، در شرایط محتمل با عملی شدن مواضع اخیر مسئولین اجرایی کشور که در حال پیش گرفتن رویکرد و نگاه انقلابی در صحنه نبرد امروز با دشمن به ویژه آمریکای مکار و جنایتکار هستند، می‌توان به دشمنان فهماند که استفاده از تنگه هرمز برای همه و یا برای هیچ کس چه معنا و مفهومی می تواند داشته باشد».

روحانی شامگاه دوشنبه در جمع برخی ایرانیان مقیم سوئیس گفته بود: «آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که می‌خواهند به طور کامل جلو صادرات نفت ایران را بگیرند. آنها معنی این حرف را نمی‌فهمند، زیرا این اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود. اگر شما می‌توانید این کار را انجام دهید تا نتیجه آن را ببینید».

پس از آن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، شاخه برون مرزی سپاه قدس ایران، چهارشنبه سخنان رئیس‌جمهوری این کشور را «به موقع، حکیمانه و صحیح» توصیف کرد و افزود: «دست شما را برای ایراد این سخنان به موقع، حکیمانه و صحیح می بوسم و برای هر سیاستی که مصلحت نظام اسلامی باشد در خدمت هستیم».

در واکنش به این سخنان مسئولان ایرانی بیل اوربان سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا چهارشنبه اعلام کرد که ارتش ایالات متحده اجازه بسته شدن آب راه‌های بین‌المللی را نخواهد داد.