جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » دیپلمات – داعشی های نظام ایران در اروپا و آمریکا و کانادا و در سراسر آسیا و خاورمیانه و آفریقا، آبرویی برای نظام مردم کُش نگذاشته اند!

دیپلمات – داعشی های نظام ایران در اروپا و آمریکا و کانادا و در سراسر آسیا و خاورمیانه و آفریقا، آبرویی برای نظام مردم کُش نگذاشته اند!

یک تروریست با عنوان جعلی “دیپلمات  ایرانی”  همراه مظنون‌های «طرح بمب‌گذاری» نشست مجاهدین خلق بازداشت شد!

یک دیپلمات ایرانی در میان شش مظنونی است که در بلژیک، آلمان و فرانسه به اتهام برنامه ریزی برای حمله به تجمع حامیان سازمان مجاهدین خلق ایران، که روز شنبه در پاریس برگزار شد، بازداشت شده‌اند.

Canadian foreign minister John Baird (1st row, 4th L), Canadian retired politician Stephen Joseph (1st row, 5th L), Colombian-French politician and former senator Ingrid Betancourt (1st row, 6th L), leader of the People’s Mujahedin of Iran Maryam Rajavi (1st row, 7th L), former US mayor of New York City and attorney to President Donald Trump Rudolph Giuliani (1st row, 8th L), former US Speaker of the House Newt Gingrich (1st row, 8th R), US author and Chairman of the Center for Equal Opportunity Linda Chavez (2nd row, C), Italy’s former Foreign Affairs Minister Giulio Terzi di Sant’Agata (2nd row, 7th R) pose for a picture during the meeting “Free Iran 2018 – the Alternative”, organised by the People’s Mujahedin of Iran in Villepinte, near Paris on June 30, 2018. / AFP PHOTO / Zakaria ABDELKAFI

پلیس بلژیک ابتدا روز دوشنبه از بازداشت دو بلژیکی ایرانی‌تبار خبر داد. یک دیپلمات سفارت ایران در پایتخت اتریش هم در آلمان دستگیر شد و به گزارش رویترز، سه نفر دیگر در فرانسه دستگیر شده‌اند.

جزئیات زیادی درباره هویت دیپلمات ایرانی منتشر نشده و کارکنان سفارت ایران در وین نیز برای اظهار نظر در دسترس نبودند. اما دادستانی بلژیک هویت او را «اسدالله. ای» و ۴۷ ساله اعلام کرده است.

رادیو فردا به نقل از خبرنگاران روزنامه آلمانی «بیلد» نوشت که دیپلمات ایرانی مظنون، ماده انفجاری کشف شده توسط پلیس را به دیگر دستگیرشدگان تحویل داده است.

خبرگزاری رویترز هم از قول دادستان‌های بلژیک نوشت، مقامات این کشور دو مظنون را به اتهام تلاش برای بمبگذاری در اجتماع هواداران مجاهدین در پاریس، بازداشت کردند.

به گزارش رویترز، پلیس بلژیک هویت آنها را یک مرد ۳۸ ساله به نام امیر س و یک زن ۳۵ ساله به نام نسمیه ن معرفی کرده که روز شنبه به همراه ۵۰۰ گرم پروکسید استون بازداشت شدند.

این ماده انفجاری با استفاده از مواد شیمیایی که به راحتی در دسترس است، ساخته می‌شود. متهمان همچنین ابزاری برای آغاز انفجار در خودروی خود داشتند.

رویترز به نقل از یک منبع قضایی فرانسه که هویت او را فاش نکرده است نوشت، سه نفر که تبار ایرانی دارند در فرانسه، به دلیل ارتباط با دو مظنون دستگیر شده در بروکسل، بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی ضمن تایید این خبر از قول منابع آگاه امنیتی نوشت، این سه نفر روز شنبه بازداشت شدند، اما دو نفر بعدا آزاد شدند و یک نفر همچنان در بازداشت پلیس است.

این اخبار همزمان با سفر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به سوئیس منتشر می‌شوند؛ سفری که تهران می‌گوید برای همکاری جمهوری اسلامی و اروپا، پس از خروج آمریکا از برجام، اهمیت زیادی دارد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه در حساب توئیتری خود نوشت، جمهوری اسلامی هر گونه خشونت و ترور را در هر جایی محکوم می‌کند و آماده همکاری در این پرونده است.

وی در ابتدای پیام خود در جمله‌ای کنایه آمیز نوشت، تعجب آور است که همزمان با سفر رئیس جمهوری ایران و هیات همراه او به اروپا، این عملیات ادعایی مطرح می‌شود.

اجتماع موسوم به «ایران آزاد» که در آن هواداران سازمان مجاهدین خلق حضور داشتند، روز شنبه برگزار شد.

شورای ملی مقاومت ایران به رهبری مریم رجوی برگزار کننده این نشست بود.

در این نشست سیاستمداران سرشناسی از آمریکا، کانادا و برخی کشورهای اروپایی حضور داشتند.