دادستان بلژیک روز دوشنبه، 2 ژوئیه اعلام کرد، 2 ایرانی که برای حمله با بمب به کنفرانس سازمان مجاهدین خلق ایران در مراسم 30 ژوئن برنامه‌ریزی کرده بودند، توسط پلیس ضد تروریسم این کشور دستگیر شدند.

پلیس بلژیک روز شنبه مظنونین را در حالی که 500 گرم ماده انفجاری «پراکسید استون»، که برای ساخت بمب از آن استفاده می‌شود، با خود حمل می‌کردند، بازداشت کرد.

پلیس همچنین اعلام کرد، در خودروی این 2 ایرانی مظنون بازداشت شده یک دستگاه انفجاری نیز پیدا کرده است.

منابع رسانه‌ای فرانسه اعلام کردند که 2 ایرانی که در بلژیک بازداشت شده‌اند ایرانی الاصل اما دارای پاسپورت بلژیکی هستند.

به گزارش دادستان کل بلژیک آقای «امیر س» وهمسرش «نسیم» که اکنون شهروندان بلژیکی هستند، مظنون به تلاش برای انجام یک حمله برای بمب گذاری در کنفرانس سازمان مجاهدین خلق ایران در حومه پاریس هستند.

طبق منابع رسانه‌ای فرانسه، پلیس فرانسه طی سه روز مراسم سازمان مجاهدین خلق ایران در پاریس در 6 عملیات تعدادی افراد مشکوک را بازداشت کرد که در این میان 2 نفر از آنها آزاد شدند و تعدادی هنوز در بازداشت هستند.

پلیس فرانسه همچنین طی این روزها یک ایرانی به نام میرهادی متولد 1963 را با کمک اطلاعات پلیس آلمان بازداشت کرد. پلیس آلمان نیز یک ایرانی بنان اسدالله .الف، متولد 1971 که یکی از کارکنان سابق اتریش است را به همین اتهام (حمله به مراسم مجاهدین) بازداشت کرد.

دادستان کل گفت :« خنثی کردن طرح این حمله تروریستی در نتیجه همکاری بین دادستانی فدرال، سرویس امنیتی دولتی، پلیس جنایی فدرال در آنتورپ فرانسه و با همکاری نیروهای مسلح و همکاری مقامات قضایی در بلژیک، فرانسه و آلمان صورت گرفته است».

دادستان گفته است این شبکه برای حمله به بلژیک برنامه ریزی نداشتند و هدفشان حمله به کنفرانس مجاهدین خلق در حومه پاریس بود.

فاش کردن نام اصلی بازداشت شدگان و سابقه آنها توسط سازمان مجاهدین خلق

در همین حال شورای ملی مقاومت طی بیانیه نام افراد بازداشت شده و کسانی این طرح حمله تروریستی را هدایت می کردند را فاش کرد.

در بیانیه مجاهدین آمده است که اسدالله اسدی ديپلمات رژیم جمهوری اسلامی  در اتريش دستور حمله تروريستي را داد در آلمان دستگير شد.

در بیانه آمده است:«يک ديپلمات تروريست رژيم آخوندي بنام اسدالله اسدی، طراح اصلي حمله تروريستی به گردهمايی بزرگ ايرانيان در پاريس بود كه در آلمان دستگير شده است. اين ديپلمات تروريست از مرداد 1393ايستگاه اطلاعات رژيم آخوندی در اتريش بوده است. دو تروريست دستگير شده در بلژيک، امير سعدونی و نسيم نومنی نام دارند و مقيم آنتورپ هستند».

أسد الله أسدى دیپلمات جمهوری اسلامی ایران که به اتهام تروریسم بازداشت شد

بیانه اضافه شده:«قبل از اسدالله اسدی، فردي بنام مصطفی رودکی ریئس ایستگاه اطلاعات سفارت رژيم در اتريش بود. وي سپس به تهران منتقل شد و در سال 1396 براي توطئه عليه مجاهدين در آلباني رييس ایستگاه اطلاعات سفارت رژیم در البانی ش».

شورای ملی مقاومت ايران در بیانیه خود خواستار بستن سفارت خانه‌ها و نمايندگی‌های رژيم  جمهوری اسلامی شده و از این سفارت‌ها به عنوان لانه‌های تروريسم و جاسوسی و اخراج ماموران اطلاعات و نيروی تروريستی قدس از كشورهای اروپايی گرديد».