جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » همزمان با ورود حسن روحانی به خاک اروپا یک دیپلمات تروریست نظام ولایت فقیه با پاسپورت دیپلماتیک در آلمان دستگیر شد

همزمان با ورود حسن روحانی به خاک اروپا یک دیپلمات تروریست نظام ولایت فقیه با پاسپورت دیپلماتیک در آلمان دستگیر شد

اسدالله الف (دیپلمات بازداشت شده رژیم ) سرتیم یک گروه تروریستی در بلژیک و فرانسه می باشد که دو نفر از اعضای آن ( امیر سعدونی و نسیم نومنی) که قصد بمب گذاری در نشست اپوزیسیون در ویلپنت در شمال پاریس را داشتند، همراه با 500 گرم مواد منفجره در پی تیراندازی پلیس دستگیر و روانه زندان شدند.

یک دیپلمات ایرانی در ارتباط با «تلاش برای حمله» به همایش مجاهدین خلق بازداشت شد

همزمان با اعلام خبر بازداشت یک زوج ایرانی‌تبار به ظن «طراحی حمله» به همایش شورای ملی مقاومت در حومه پاریس، دادستانی فدرال بلژیک در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک دیپلمات ایرانی نیز در آلمان به اتهام ارتباط با آنها دستگیر شده است.

به نوشته بیانیه دادستانی فدرال بلژیک این دیپلمات در سفارت ایران در اتریش کار می‌کند.

خبرگزاری‌های یاد شده جزئیات بیشتری درباره هویت این دیپلمات ایرانی منتشر نکرده‌اند ولی دادستانی بلژیک هویت وی را «اسدالله. ای»، ۴۷ ساله، اعلام کرده است.

در این ارتباط، یکی از خبرنگاران روزنامه آلمانی «بیلد» در توئیتی نوشت که دیپلمات ایرانی، ماده انفجاری کشف شده از سوی پلیس را به دستگیرشدگان تحویل داده است.

دادستانی بلژیک روز دوشنبه اعلام کرد که دو ایرانی‌تبار به ظن طرح‌ریزی برای حمله به همایش شورای ملی مقاومت در پاریس بازداشت شده‌اند. این همایش روز شنبه نهم تیر، در حومه پاریس برقرار بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، هر دو مظنون روز شنبه به دست مأموران پلیس بلژیک بازداشت شده‌اند و از آنان ۵۰۰ گرم ماده منفجره دست‌ساز کشف شده است. همچنین یک دستگاه انفجاری در خودوری این دو مظنون پیدا شده است.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی در همین ارتباط، از این دو مظنون با نام‌های «امیر. س» و «نسیمه.ن» نام برده که هر دو تابعیت بلژیک دارند.
همچنین به نوشته آسوشیدپرس این زوج ایرانی‌تبارند و حدوداً ۳۰ سال سن دارند.
نشست سالانه شورای ملی مقاومت روز شنبه در حومه پاریس برگزار شد و شماری از سیاستمداران و مقام‌های پیشین آمریکا، اروپا و چند کشور منطقه در آن سخنرانی کردند.