شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » پاسخ مهران عبدالله پور به اظهارات مهدی طائب؛ «سخیف و بی ارزش»

پاسخ مهران عبدالله پور به اظهارات مهدی طائب؛ «سخیف و بی ارزش»

به گزارش دولت بهار، مهران عبدالله پور وکیل آقای حمید بقایی اظهارات مهدی طائب رئیس قرارگاه عمار که حکم 63 سال زندان برای آقای حمید بقایی را ناعادلانه خوانده و او را مستحق اعدام دانسته است، سخیف و بی ارزش دانست و گفت: اگر به درخواست های مکرر ما برای برگزاری دادگاه علنی و آگاهی مردم از روند برگزاری دادگاه توجه می شد، امروز کسانی جرات چنین اظهاراتی را به خود نمی دادند.

وی افزود: اگر مردم از واقعیات پرونده اطلاع پیدا می کردند، القائات ناصواب و شبهه آفرینی افرادی مانند آقای طائب که سمتی هم در پرونده ندارند ، موجب نگرانی نبود زیرا مردم به این امر واقف می شدند که آقای بقایی با تشدید مجازات به 63 سال زندان محکوم شده است و ادعای تخفیف مجازات در باره او برای رهایی از اعدام ، کاملا دروغ و بی پایه و اساس است.

آقای عبدالله پور تعرض حیثیتی رئیس قرارگاه عمار به آقای بقایی که در زندان به سر می برد و امکان دفاع از خود را ندارد، ظلمی مضاعف به یک فرد بیگناه توصیف کرد و افزود: صرف نظر از بی اساس بودن اتهامات منتسبه به آقای بقایی، اتهامات مزبور در خصوص مسائل مالی بوده و دادگاه نیز در تمام موارد اشد مجازات را تعیین کرده است، بنابراین آقای طائب با اظهارات خود، صلاحیت قوه قضاییه را نیز زیر سئوال برده است.

عبدالله پور در خصوص اظهارات رئیس قرارگاه عمار در باره آقای اسفندیار رحیم مشایی نیز گفت: آقای طائب ادعا کرده است که آقای مشایی ازاد آزاد است ! چگونه می توان فردی را که صد روز است در بازداشت موقت به سر می برد، آزاد آزاد دانست!؟ مهندس مشائی از پاکترین و خدایی ترین انسانهای روزگار است و تفاوت شخصیت والای این مرد بزرگ با مخالفانش برای افرادی که حتی یک بار با ایشان هم کلام شده باشند، به سادگی قابل تشخیص است .

وی این بخش از سخنان طائب در باره مهندس مشایی را که او باعث شده است دکتر احمدی نژاد از ریل نظام خارج شود، مضحک توصیف کرد و گفت: این اظهارات توهین به نظام و رهبری نیز محسوب می شود زیرا او با این ادعای سخیف ، گفته است که رهبری یک فرد خارج از مسیر انقلاب را به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کرده اند.

عبدالله پور در باره اظهارات طائب در خصوص جا به جایی بودجه در دولت قبل نیز گفت: موارد مصرف بودجه را مجلس شورای اسلامی با تصویب لایحه به دولت ابلاغ می کند و هرگونه اقدامی در دولت نیز با تصویب هیات وزیران انجام می شود ، بنابراین اظهارات طائب علیه مهندس مشایی را باید توهین به شعور مردم تلقی کرد.

آقای عبدالله پور که وکالت آقای رحیم مشایی را نیز برعهده دارد، گفت: پرونده موکل بنده در مرحله تحقیق است و هیچ کس حق ندارد بدون اجازه بازپرس ، در باره محتوای این پرونده مطلبی را منتشر کند. بنابراین دستگاه قضایی اکنون در معرض یک آزمون جدید قرار گرفته است زیرا باید نسبت به اظهارات آقای طائب واکنش نشان دهد. سکوت در برابر این اظهارات، به روشنی از سیاسی و غیرحقوقی بودن اینگونه پرونده ها حکایت دارد.

وی در این ارتباط به برخورد دستگاه قضایی با یک وکیل دیگر آقای بقایی اشاره کرد و گفت: آقای سید عادل حیدری به این اتهام که محتوای پرونده را منتشر کرده است به 9 زندان محکوم شد، در حالی که او فقط از عدم دسترسی خود به موکلش در 56 روز پس از بازداشت در سال 1394 سخن به میان آورده بود، اینک دستگاه قضایی باید آقای طائب را مورد بازخواست قرار دهد که چرا با وجود اذعان به در اختیار نداشتن هرگونه مدرکی، اتهام سنگین جاسوسی را به آقای مشایی نسبت داده است؟

عبدالله پور به سخنان مکرر رهبر معظم انقلاب در باره ضروت حفظ آبرو و حیثیت اشخاص از هرگونه تعدی و اتهام زنی های ناحق اشاره کرد و گفت: عجیب آن است که آقای طائب در کسوت روحانیت و در جایگاه فرمانده قرارگاه عمار، به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بی توجه بوده و با آنکه به فقدان هرگونه مدرکی علیه آقای مشایی اذعان نموده است، بازهم حیثیت و آبروی وی و آقای بقایی را به طور آشکار مورد تعرض قرار داده است که این امر از بی بصیرتی و ولایت پذیر نبودن او حکایت می کند.