پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » آخرین تحولات خاورمیانه » نصرالله: تحریم‌ها اثری ندارد چرا که تمام بودجه و پول و موشک ما از ایران می‌رسد

نصرالله: تحریم‌ها اثری ندارد چرا که تمام بودجه و پول و موشک ما از ایران می‌رسد

“حسن نصرالله” دبیرکل سازمان شبه‌نظامی “حزب‌الله لبنان” روز جمعه (۲۴ ژوئن-۴ تیر) در یک سخنرانی ویدئویی برای جمعی از حامیانش در بیروت گفت که تحریم‌های مالی اخیر ایالات متحده امریکا علیه این سازمان تاثیری بر فعالیت‌های آن ندارد چرا که «بودجه حزب‌الله از ایران می‌رسد».

نصرالله در سخنان خود در حضور سفیر جمهوری اسلامی در لبنان گفت: «خیلی شفاف می‌گویم و هیچ چیز پنهانی وجود ندارد و همه دنیا هم بدانند. تمام بودجه‌ و پول و هزینه‌های ما از خورد و خوراک و سلاح و موشک از جمهوری اسلامی ایران می‌رسد… همان سلاح‌هایی که با آن اسراییل را تهدید می‌کنیم… در نتیجه تا زمانی که ایران پول دارد ما هم پول داریم. از امام امت حضرت امام خامنه‌ای، دولت ایران، رییس جمهور، علما، و مردم آن به خاطر حمایت بی‌دریغ از ما در سال‌های گذشته تشکر می‌کنیم. ما حقوق‌ها را می‌پردازیم و مشکلی در این زمینه تا به امروز نداشته‌ایم.»

او در ادامه تاکید کرد که «قانون تحریم‌های مالی امریکا هیچ اثر مادی بر حزب‌الله ندارد» و سازمان تحت رهبری‌اش «طرح‌های تجاری و شرکت‌های بازرگانی ندارد که از طریق بانک‌ها فعالیت کنند».

“دبیرکل حزب‌الله لبنان” در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین اشاره کرد و گفت: «ظلم، سرکوب و تعدی رژیم بحرین، جوانان این کشور را به خروش کشاند اما شیخ عیسی قاسم و امثال وی مانع خشونت شدند و شور مردم را کنترل کردند. اگر یک نفر در جهان شایسته جایزه صلح نوبل باشد، شیخ عیسی قاسم است.»