جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » آیت الله شیخ ابراهیم منهاج دشتی: برخوردی که با شخصیتهایی مانند آقای دکتر نورعلی تابنده از سوی نظام می شود، باعث تاسف و شرمندگی است

آیت الله شیخ ابراهیم منهاج دشتی: برخوردی که با شخصیتهایی مانند آقای دکتر نورعلی تابنده از سوی نظام می شود، باعث تاسف و شرمندگی است

آیت الله شیخ ابراهیم منهاج دشتی در اظهاراتی گفت؛ رفتار و برخوردی که با شخصیتهایی مانند آقای دکتر نورعلی تابنده از سوی نظام می شود، باعث تاسف و شرمندگی است. عده ای می خواهند آشوب به پا کنند و متاسفانه هیچ نهادی هم در نظام مسئولیت این آشوبها را بر عهده نمی گیرد و این برای نظام بسیار زشت است.

آیت الله شیخ ابراهیم منهاج دشتی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در مصاحبه اختصاصی با شبکه جهانی «در تی وی» با پرداختن به سرکوب گسترده دراویش و حصر خانگی دکتر نورعلی تابنده گفت؛ بدون محاکمه کسی را نمی توان حصر کرد و این عملی فراقانونی است. ما هیچ گاه عملی بر خلاف نظام از دراویش ندیده ایم و متاسفانه این گونه برخورد با آنها در شأن نظامی نیست که می خواهد با قانون کشور را اداره کند این که کسی را قبل از محاکمه حصر کنند یک عمل خیابانی است و نه یک عمل قانونی.

این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در بخشی از این مصاحبه گفت؛ ما سالها روضه می خواندیم و روی منبرها از رفتار و روش حضرت مولا و ائمه با مردم می گفتیم و گمان می کردیم که اگر حکومت به دست ما بیافتد به روش آنها عمل خواهیم کرد، ولی متاسفانه این رفتارهایی که این روزها با شخصیتهایی مانند آقای دکتر نورعلی تابنده صورت می گیرد مایه تاسف و شرمساری برای این نظام است.

آیت الله شیخ ابراهیم منهاج دشتی با تایید نظر حقوقدانان و فقهایی که گفته بودند « تا زمانی که آقای دکتر نورعلی تابنده در حصر است مکتوبات و اعلامیه های منتسب به ایشان فاقد ارزش و اعتبار حقوقی و شرعی است» گفت؛ سندی معتبر است که صحت، سلامتی و اختیار کامل شخص امضاء کننده آن سند ثابت شده باشد، حتی ممکن است که این امضاها به زور از آقای تابنده گرفته شده باشد و یا در شرایط عادی نبوده باشد.

این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه افزود؛ من از این رفتارها و روشهای خودسرانه ای که در نظام انجام می شود متاسفم، گویا عده ای تندرو و یا خودسر که « مسئولیت کارشان را نیز هیچ نهاد حکومتی مانند وزارت اطلاعات، قوه قضائیه و یا …. بر عهده نمی گیرند» دائما در حال ایجاد آشوب در کشور هستند و این برای نظام بسیار زشت و ناپسند است، در شرایط کنونی ما احتیاج به یک توافق ملی داریم و این، هم به مصلحت کشور است و هم به مصلحت نظام.