جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پرواز جنگنده‌های آمریکایی بر فراز آسمان جنوب سوریه/ کمک‌های نظامی عربستان از خاک اردن وارد سوریه شد + نقشه میدانی

به گزارش مشرق، تحولات میدانی جنوب سوریه پس از اعزام 40 هزار تن از نیروهای ارتش به استان درعا به تیتر یک رسانه های منطقه تبدیل شده و خبرها حاکیست فشار آمریکا  برای جلوگیری از شروع عملیات به بالاترین حد ممکن رسیده است.

با وجود تهدیدهای جبهه غربی – عربی – صهیونیستی، امروز مواضع عناصر  در استان درعا با آتش سنگین توپخانه ارتش سوریه هدف قرار گرفته شد تا نشانه های از شروع عملیات نیروهای سوری در جنوب دیده شود.

براساس اطلاعات به دست آمده، مواضع عناصر  در شهرک «الطیحه» در استان درعا توسط توپخانه ارتش سوریه هدف قرار گرفت که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از مخالفان شد.

نقشه میدانی جنوب سوریه
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

به گزارش مشرق، از حومه شهرک راهبردی «کفرناسج» در شرق شهرک «الطیحه» خبر می‌رسد، درگیری‌های سنگینی میان نیروهای ارتش سوریه و مخالفان به وقوع پیوسته است.

این شهرک راهبردی در «مثلث مرگ» در حد فاصل استان های «قنیطره- درعا – دمشق» واقع شده است و در حال حاضر در اشغال مخالفان است؛ همزمان با این درگیری‌ها جنگنده های آمریکایی بر فراز استان درعا به پرواز درآمدند و تحرکات نیروهای ارتش سوریه را در مناطق مختلف رصد کردند.

از سویی دیگر، گروه  موسوم به «شباب السنه» که از گروه های قدرتمند استان درعا محسوب می شود یک مانور نظامی در مناطق تحت اشغال برگزار و آمادگی خود را برای مقابله با ارتش سوریه اعلام کرده است.

به گفته منابع میدانی، رژیم سعودی از طریق خاک اردن دهها خودروی نظامی، سلاح های سبک، سنگین و مبالغ زیاد پول را برای گروه های مخالف ارسال کرده تا بتوانند در مقابل نیروهای ارتش سوریه مقاومت کنند.

نقشه میدانی جنوب سوریه
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

به گزارش مشرق، با حساس تر شدن وضعیت میدانی جنوب سوریه، برخی از مقام های رژیم سعودی با «احمد هیثم العوده» فرمانده ارشد گروه«شباب السنه» دیدار و گفت وگو کردند.