پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » خزانه داری آمریکا ۶ فرد و سه نهاد از جمله زندان اوین و انصار حزب الله را در لیست تحریمها قرار داد

خزانه داری آمریکا ۶ فرد و سه نهاد از جمله زندان اوین و انصار حزب الله را در لیست تحریمها قرار داد

وزارت دارایی آمریکا شش فرد و سه نهاد ایرانی را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.

زندان اوین، گروه انصار حزب‌الله و چند عضو گروه انصار، به همراه دو مقام سانسور اینترنت در ایران، و رئیس سازمان صداوسیما از جمله تحریم‌شدگان هستند.

تحریم این اشخاص و نهادها به آن معنی است که شهروندان و نهادهای آمریکایی حق معامله و همکاری با آنها را ندارند، دارایی‌های احتمالی آنها در آمریکا بلوکه می‌‍شود و این افراد حق سفر به آمریکا نخواهند داشت.

عبدالصمد خرم‌آبادی و ابوالحسن فیروزآبادی، که به ترتیب دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و رئیس شورای عالی فضای مجازی و عبدالعلی علی عسگری مقام‌های حکومتی هستند که آمریکا تحریم کرده است.

حسین الله کرم، عبدالحمید محتشم و حمید استاد، از رهبران گروه انصار حزب‌الله به دلایل “حقوق بشری”، مانند خود گروه انصار حزب‌الله تحریم شده‌اند.

وزارت دارایی آمریکا در بیانیه‌ای انصار حزب‌الله را به نقش داشتن در “نقض جدی حقوق بشر” در ایران متهم کرده و گفته است که این گروه با بسیج در “سرکوب خشن” شهروندان ایرانی همکاری کرده است.

علاوه بر اینها یک گروه برنامه‌نویسی نیز تحریم شده است.

آمریکا گروه برنامه‌نویسی هانیستا را متهم کرده است که با طراحی و توسعه موبوگرام و موبوپلاس، امکان رصد کاربران را برای نهادهای قضایی و امنیتی ایران فراهم کرده است.