پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » آخرین تحولات خاورمیانه » شکست های پیاپی جمهوری آخوندی در منطقه خاورمیانه

شکست های پیاپی جمهوری آخوندی در منطقه خاورمیانه

خبرگزاری شبتاب :

سوریه

در هفته های اخیر مواضع مدافعان حرم در سوریه وابسته به سپاه قدس جمهوری اسلامی توسط اسرائیل بشدت مورد حملات هوایی قرار گرفت و نابود شد. گفته میشود این حملات تلفات زیادی بهمراه داشت که تاکنون مقامات جمهوری اسلامی درباره آن سکوت اختیار کرده اند. یکی از نمایندگان مجلس در اینباره گفته است در یک جلسه غیرعلنی در مجلس قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس از سوی یکی از مقامات ارشد نظام نسبت به تلفات نیروهای سپاه قدس وابسته به جمهوری اسلامی در سوریه مورد بازخواست قرار می گیرد و این مقام ارشد از سوی قاسم سلیمانی مورد هتک حرمت قرار می گیرد.

اخیرا و در پی دیدار ولادیمیر پوتین و بشارالاسد ، هر دو یکصدا خواستار خروج نیروهای سپاه قدس پاسداران جمهوری اسلامی از سوریه شدند. اقدامی از سوی سخنگوی دستگاه دیپلماسی سرکوب جمهوری اسلامی بهرام قاسمی بشدت مورد انتقاد قرار گرفت و در موضعگیری رسمی اعلام کرد که هیچکس نمی تواند سپاه قدس شاخه نظامی صدور تروریسم در منطقه را مجبور به خروج از سوریه کند.

عراق

در انتخابات اخیر عراق جمهوری اسلامی با صرف هزینه 40 میلیون دلار  قصد حمایت مالی از نیروهای حشدالشعبی وابسته به جمهوری اسلامی بمنظور دخالت در انتخابات این کشور را داشت. این مبلغ در مرز خسرویِ ایران-عراق  توسط نیروهای شیعه وابسته به جریان صدر ضبط و افشاگری شد؛  در پی پیروزی جریان صدر در انتخابات روزهای اخیر در عراق مقتدی صدر از قاسم سلیمانی که برای رایزنی و توزیع پول جهت تطمیع نیروهای وابسته به سپاه قدس برای دخالت در انتخابات عراق به سلیمانیه رفته بود، خواست ظرف 48 ساعت خاک عراق را ترک کند.

لبنان

پس از محدودیت های جدید علیه حزب الله لبنان شاخه تروریستی سپاه قدس جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه شاهد بازگشایی فضای سیاسی در لبنان هستیم تا انجا که پس از 9 سال مردم این کشور برای شرکت در انتخابات پای صندوقهای رأی رفتند. با تحریمهایی که علیه شخصیت ها و گروه تروریستی حزب الله لبنان صورت گرفته در این کشور نیز می بینیم این حزب نظامی هر روز چهره ای منفورتر از گذشته پیدا می کند. لازم بیاد آوری است حزب الله لبنان شاخه نظامی سپاه قدس در هماهنگی با تروریستهای سپاه قدس علیه کشورهای منطقه دخالت نظامی می کند. محدودیت های بین المللی علیه حزب الله مستقیما در راستای قطع بازوان سپاه قدس وابسته به جمهوری اسلامی در منطقه صورت می گیرد.

یمن

هر روز شاهد انهدام ده‌ها سکو‌ى پرتاپ موشک حوثی‌ها توسط جنگنده‌های ائتلاف عربی در این کشور هستیم جملگی موشک های بالستیک ارسالی از جمهوری اسلامی به یمن که برای هدف قرار دادن مواضعی در عربستان مورد استفاده حوثی ها قرار می گیرد رهگیری و منهدم می شود تعداد کثیری از کادرهای ارشد حوثی های یمن یکی یکی  به هلاکت رسیده و از میان می روند.