سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » پدافند سعودی یک موشک بالستیک حوثی را ردیابی و سرنگون کرد

پدافند سعودی یک موشک بالستیک حوثی را ردیابی و سرنگون کرد

 

منابع نیروهای ائتلاف عربی به رهبری سعودی روز شنبه،۱۹ ماه مه ۲۰۱۸ اعلام کردند که پدافند سعودی یک موشک بالستیک متعلق به حوثی‌ها را که به سوی شهر «خمیس مشیط» در جنوب پادشاهی سعودی شلیک شده بود، ردیابی و سرنگون کرد.

سرتیپ ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی برای حمایت از مشروعیت در یمن، روز ۱۵ ماه مه نيز اعلام كرد، نيروى هوايى ائتلاف، تعدادى سكوى موشک‌های بالستیک متعلق به شبه نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران را در داخل یمن شناسایی کرده‌اند. این موشک‌ها قرار است از استان صعده به سمت شهرهای مرزی‌های عربستان سعودی شلیک ‌شوند اما جنگنده‌های ائتلاف عربی اغلب این موشک‌ها را منهدم کرد.

سرتیب المالکی گفت:« موشک‌های بالستیک حوثی‌ها چندین بار به صورت متعمدانه به سوی مناطق مسکونی شهر جازان شلیک شده است اما به یمن پدافند دقیق سعودی همه آنها قبل از رسیدن به هدف ردیابی و سرنگون شده اند.

المالکی گفت:«ادامه موشک پرانی شبه نظامیان حوثی نشان می‌دهد که رزیم ایران هنوز به این گروه تروریستی موشک تحویل می‌دهد.قطعنامه‌های شماره ۲۲۱۶ و ۲۲۳۱ سازمان ملل متحد ارسال هر گونه سلاح به شبه نظامیان حوثی را خلاف قوانین و قطعنامه های این سازمان دانسته است با این حال رژیم ایران موشک بالستیک در اختیار حوثی‌ها قرار داده است.